فرمانده ارشد نظامی آمریکا: طالبان شرایط خروج آمریکا از افغانستان را تامین نکرده است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت که گروه طالبان هنوز شرایط لازم برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان را تامین نکرده است.

فرمانده ارشد نظامی آمریکا: طالبان شرایط خروج آمریکا از افغانستان را تامین نکرده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت که این کشور برای کاهش ابتدایی نیروها در افغانستان به 8600 نفر، جلوتر از برنامه قرار گرفته است.

وی با اشاره به توافقنامه قطر و تعهد آمریکا برای خروج همه نظامیانش از افغانستان تا ماه می نیز تاکید نمود که این موضوع مبتنی بر شرایط خواهد بود.

مکنزی توضیح داد: این شرایط شامل این است که آیا می توان اطمینان داد که از افغانستان علیه ما حملاتی انجام نمی گردد و در حال حاضر اگر نظر من پرسیده گردد این شرایط هنوز کاملاً تامین نشده است.

فرمانده سنتکام در حالی این اظهارات را مطرح می نماید که حدود 3 هفته پیش رسانه ها گزارش دادند که ترامپ در نظر دارد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تمام نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

رئیس جمهور آمریکا اخیراً نیز به رسانه ها گفت که خواهان خروج هرچه زودتر نیروهای آمریکایی از افغانستان است و به محض اینکه این خروج معقول باشد، آن را انجام خواهد داد.

ژنرال مکنزی در ویدئو کنفرانسی که میزبانی آن با اندیشکده میدل ایست انیستیتو بود، توضیح داد: آنچه آمریکا را تهدید می نماید طالبان نیست و هرگز طالبان نبوده؛ بلکه گروه هایی است که آن ها اجازه حضورشان را در افغانستان می دهند.

وی با اشاره به توافق قطر و تعهد طالبان برای جلوگیری این گروه از تهدید آمریکا از خاک افغانستان نیز گفت: طالبان باید نشان دهند که آن ها شریک وفاداری خواهند بود، ما مجبور نیستیم طالبان را دوست داشته باشیم، مجبور نیستیم به آن ها باور داشته باشیم؛ کاری که ما باید انجام دهیم این است که ناظر آن ها باشیم و ببینیم چه کار می نمایند

مکنزی اضافه کرد: اما برای من نامعلوم است که آنها کاملاً این موضوع را پذیرفته و آماده اند تا به جلو حرکت نمایند. در این باره در روزهای آینده بیشتر خواهیم دانست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 534

به "فرمانده ارشد نظامی آمریکا: طالبان شرایط خروج آمریکا از افغانستان را تامین نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده ارشد نظامی آمریکا: طالبان شرایط خروج آمریکا از افغانستان را تامین نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید