عجیب، اما واقعی؛ رکورد دایی و رونالدو بالاترین رکورد دنیا نبود! ، صاحب دست نیافتنی ترین رکورد را بشناسید

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، کریستین سینکلر فوتبالیست ملی پوش کانادایی با 186 گل ملی بالاتر از علی دایی و کریستین رونالدو رکورددار بیشترین گل ملی در دنیا فوتبال است.

عجیب، اما واقعی؛ رکورد دایی و رونالدو بالاترین رکورد دنیا نبود! ، صاحب دست نیافتنی ترین رکورد را بشناسید

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، کریستیانو رونالدو یکی از برترین بازیکنانی است که تا به امروز پا به مستطیل سبز فوتبال نهاده و او به تازگی پیروز شده تا با درخشش در یورو 2020 با رکورد تاریخی بیشترین تعداد گل ملی فوتبال مردان که پیش از این به تنهایی در اختیار علی دایی بود، برابر گردد.

علی دایی و کریستیانو رونالدو هر دو با 109 گل بیشترین تعداد گل ملی در فوتبال مردان را دارند اما رونالدو حتی اگر در تمام بازی های به جای مانده اش در یورو هت تریک هم بکند، نمی تواند به رکورد بیشترین تعداد گل ملی در فوتبال برسد! یا اصلا 10 گل در هر بازی!

برای رسیدن به رکورد بیشترین گل ملی در فوتبال رونالدو باید 77 گل دیگر به ثمر برساند و حتی در آن صورت هم تازه با رکورددار فعلی بیشترین تعداد گل ملی، برابر خواهد شد.

در حال حاضر رکورد بیشترین تعداد گل ملی در فوتبال در اختیار خانم کریستین سینکلر است. فوتبافهرستی 38 ساله از کشور کاناداست. سینکلر تا به امروز 186 گل با پیراهن تیم ملی کانادا به ثمر رسانده است.

سینکلر که در پست هافبک تهاجمی بازی می نماید تا به امروز در 297 بازی ملی برای کانادا به میدان رفته است. او بعلاوه قرار است در مسابقات المپیک توکیو هم تیم ملی فوتبال زنان کانادا را رهبری کند.

ابی وامباخ

کریستین سینکلر در ژانویه سال 2020 هنگامی که از رکورد ابی وامباخ، مهاجم سابق تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که در 255 بازی ملی اش 184 بار راه دروازه حریفان را یافته بود عبور کرد، به برترین گلزن دنیا فوتبال در عرصه های بین المللی تبدیل شد.

میا هام

میا هام، یک فوتبافهرست بازنشسته دیگر از تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در رده سوم برترین گلزنان دنیا فوتبال در بازی های ملی قرار گرفته است. میا هام در طول دوران بازی اش 158 گل ملی به ثمر رساند. او که اکنون 49 ساله است از سال 1987 تا 2004 برای تیم ملی آمریکا به میدان می رفت.

کریستین لیلی

یک فوتبافهرست آمریکایی دیگر در این فهرست... کریستین لیلی در 354 بازی خود برای تیم ملی زنان آمریکا 130 گل به ثمر رساند. او در سال های 1987 تا 2010 برای تیم ملی آمریکا بازی کرد و رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی در طول تاریخ در دنیا فوتبال شد.

بریجت پرینتس

این فوتبافهرست آلمانی سه بار از سوی فیفا به اسم برترین بازیکن سال برگزیده شده است. او در 201 بازی ملی خود برای تیم ملی آلمان 128 گل به ثمر رساند. پرینتس در سال 2014 از فوتبال خداحافظی کرد.

جولی فلیتینگ

جولی فلیتینگ، فوتبافهرست اسکاتلندی در تنها 121 بازی که برای تیم ملی اسکاتلند به میدان رفت 116 بار پیروز به گلزنی شد. او بعلاوه وجه تمایز جالب دیگری هم با دیگر فوتبافهرست های دنیا دارد؛ جولی فلیتینگ هم در تیم ملی فوتبال اسکاتلند و هم در تیم ملی بسکتبال این کشور بازی می نماید!

الکس مورگان

الکس مورگان احتمالا یکی از محبوب ترین بازیکنان زن فوتبال دنیا در سال های اخیر است. مورگان در 178 بازی خود برای تیم ملی فوتبال آمریکا 110 گل به ثمر رسانده است. او تنها 31 سال دارد و هنوز هم یکی از مهره های کلیدی در تیم ملی آمریکا است.

شکی نیست که علی دایی و کریستیانو رونالدو رکورد بیشترین تعداد گل در فوتبال بین المللی مردان را دارند، اما رونالدو هنوز راهی طولانی برای رسیدن به رکورد بیشترین تعداد گل ملی در دنیا فوتبال را در پیش دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1194

به "عجیب، اما واقعی؛ رکورد دایی و رونالدو بالاترین رکورد دنیا نبود! ، صاحب دست نیافتنی ترین رکورد را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب، اما واقعی؛ رکورد دایی و رونالدو بالاترین رکورد دنیا نبود! ، صاحب دست نیافتنی ترین رکورد را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید