طرز تهیه سوسیس بندری خانگی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سوسیس بندری یک غذای جنوبی است که در سراسر کشور هواداران بسیاری دارد. سوسیس بندری جنوبی معمولاً طعمی تند دارد. البته این غذا را در شهرهای دیگر متناسب با ذائقه خودشان تهیه می نمایند. طرز تهیه سوسیس بندری نیز بسیار راحت بوده و در زمان کوتاه می توان آن را تهیه و نوش جان کرد. این غذا به شکل خوراک تهیه می گردد و باید آن را با نان میل کرد. در ادامۀ این مطلب قصد داریم طرز تهیه این غذا را به شما عزیزان آموزش دهیم. پس اگر شما نیز جز دوست داران این غذا هستید و قصد دارید برای اولین بار آن را تهیه کنید، این مطلب از بلاگ خبرنگاران را تا پایان مطالعه نمایید.

طرز تهیه سوسیس بندری خانگی

طرز تهیه سوسیس بندری خوشمزه

ساندویچ سوسیس بندری در میان ایرانی ها همانطور که اشاره شد بسیار محبوب است. بعضی افراد نیز بنابر ذائقۀ خود به آن مخلفات دیگری از جمله قارچ، فلفل دلمه ای و گاهی پنیر پیتزا نیز اضافه می نمایند. یکی از دلایل محبوبیت این غذا آن است که در زمان خیلی کوتاه می توان آن را تهیه کرد. در ادامه مواد لازم برای تهیه این غذا خانگی مناسب 4 الی 6 نفر آورده شده است. بنابراین اگر قصد دارید آن را برای افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، اندازه مواد اولیه را به همین نسبت تغییر دهید.

حتما بخوانید: طرز تهیه کروکت سیب زمینی پنیری

مواد لازم برای تهیه سوسیس بندری

  • سوسیس 500 گرم
  • پیاز میانه 4 الی 6 عدد
  • رب گوجه فرنگی 3 الی 4 قاشق غذاخوری
  • سس تند یک قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی میانه 3 الی 4 عدد
  • قارچ 8 عدد (اختیاری)
  • پنیر پیتزا (اختیاری)
  • نمک و فلفل و زردچوبه به اندازه لازم
  • روغن سرخ کردنی به اندازه لازم
برای خرید سوسیس از خبرنگاران کلیک کنید!

مراحل تهیه سوسیس بندری خوشمزه

سوسیس بندری اصل جنوب بدون سیب زمینی تهیه می گردد. اما شما می توانید به آن سیب زمینی نیز اضافه کنید. ما در این مطلب طرز تهیه این غذا را به همراه سیب زمینی آموزش داده ایم. اما شما می توانید آن را هر گونه که تمایل داشتید تهیه کنید. سوسیس بندری در حدود 30 دقیقه تهیه می گردد. در ادامه طرز تهیه سوسیس بندری خانگی را مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

خلالی کردن پیاز

برای درست کردن سوسیس بندری ابتدا باید پیازها را به شکل خلالی و یا نگینی خرد کنید. سپس آن ها را به همراه ادویه درون تابه تفت دهید تا رنگ آن ها طلایی گردد. توجه داشته باشید که پیازها تیره نشوند، زیرا در ظاهر نهایی غذا تاثیر خواهند گذاشت.

خرد کردن سیب زمینی و سوسیس

همانطور که گفته شد، سوسیس بندری اصل جنوبی فاقد سیب زمینی است. اما خیلی از افراد ترجیح می دهند که این خوراک را با سیب زمینی تهیه نمایند. برای این کار ابتدا سیب زمینی ها را شسته و سپس به شکل نگینی و سوسیس ها را نیز به شکل حلقه ای برش بزنید حال آن ها را سرخ نموده و کنار بگذارید تا در ادامه به باقی مواد سوسیس بندری اضافه کنید.

سرخ کردن رب گوجه فرنگی

مرحلۀ بعد نوبت به آماده سازی رب گوجه فرنگی می رسد. برای این کار باید رب را به همراه نمک و فلفل و کمی زردچوبه تفت دهید. سپس به آن کمی آب جوش اضافه کنید تا زمانی که خامی رب گوجه فرنگی گرفته گردد. بعضی افراد به جای رب از سس کچاپ استفاده می نمایند. پیشنهاد می کنیم که این کار را نکنید و یا در نهایت رب را با کچاپ و آب مخلوط کنید.

ترکیب کردن مواد

پس از آن که آماده سازی تمام مواد را تا اینجا انجام دادید، حال باید، سیب زمینی، سوسیس و پیاز را رب سرخ شده اضافه کنید. حال به اندازه مناسب سس تند نیز روی این ترکیب بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست گردد. اگر فکر می کنید خیلی غلیظ است، به آن کمی آب جوش بیفزایید و سپس در تابه ر ا بگذارید. پس از 10 دقیقه سوسیس بندری آماده است.

حتما بخوانید: طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ پنیری در 10 دقیقه

در صورتی که مایل بودید سوسیس بندری را با قارچ و فلفل دلمه ای نیز می توانید تهیه کنید. باید آن ها را نیز تفت داده و به این ترکیب اضافه کنید. توجه داشته باشید که قارچ هنگام پختن به اصطلاح آب می اندازد. بنابراین باید آن را جداگانه تفت داده و در آخر اضافه کنید. بعلاوه سوسیس بندری را می توان با پنیر پیتزا نیز تهیه کرد. برای این کار 5 دقیقه قبل از آماده شدن غذا اندازهی پنیر روی آن ریخته و در تابه را ببندید تا زمانی که پنیر به خوبی آب گردد.

حتما بخوانید: انواع سالاد ایتالیایی و ایرانی

نحوه سرو سوسیس بندری

سوسیس بندری همانطور که اشاره شد یک خوراک محسوب می گردد. این غذا را می توان با انواع نان سرو کرد. مرسوم ترین نوع ساندویچ سوسیس بندری با نان باگت تهیه می گردد. در کنار این خوراک نیز می توان مخلفاتی مانند، گوجه، خیار شور، کاهو و انواع ترشی نیز سرو کرد و داخل ساندویچ قرار داد.

نتیجه گیری

همانطور که خواندید طرز تهیه سوسیس بندری بسیار راحت بوده و زمان آماده سازی آن نیز کمتر از 30 دقیقه است. این خوراک یک غذای به نسبت سبک محسوب می گردد. البته باید توجه داشته باشید که به طور کلی فرآورده های گوشتی کالری بالایی دارند و مصرف بیش از حد و بی رویه آن ها علاوه بر اضافه وزن ممکن است خطرهایی برای سلامتی داشته باشد. بعلاوه برای خرید سوسیس می توانید از سوپرمارکت آنلاین خبرنگاران اینکار را انجام دهید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1552

به "طرز تهیه سوسیس بندری خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوسیس بندری خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید