سیبری 10 درجه از حد متوسط گرم تر شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران به نقل از ساینس آلرت، آنالیز های اتحادیه اروپا نشان می دهد گرمایش زمین شرایط خطرناکی را در سیبری به وجود آورده که بزرگترین منبع نگهداری لایه های منجمد شده دائمی در اعماق زمین است.

سیبری 10 درجه از حد متوسط گرم تر شد

دانشمندان بارها هشدار داده اند که ذوب شدن این لایه ها باعث آزاد شدن و فعالیت مجدد باکتری ها و ویروس های قدیمی ماقبل تاریخ می گردد که برای بشر کاملاً ناشناخته هستند و این امر می تواند موجب ابتلای انسان ها به بیماری هایی جدید و مرگبار گردد.

بر اساس تحقیقات اتحادیه اروپا، دمای سیبری در ماه می سال 2020 حدود 0.63 درجه سانتیگراد گرم تر از متوسط دمای این منطقه طی بازه زمانی می سال 1981 تا می سال 2010 بوده است. البته این مشکل محدود به سیبری نیست و تشدید گرمایش زمین در آلاسکا، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و بخش هایی از آفریقا و قطب جنوب نیز محسوس بوده است.

شدت گرمایش سیبری به خصوص در غرب این منطقه محسوس تر بوده و این شرایط غیرعادی از ماه ژانویه شروع شده و به طور مداوم ادامه یافته است. کانون افزایش 10 درجه ای هوا در سیبری در نزدیکی رودخانه های Ob و Yenisei بوده که می تواند به ذوب شدن سریع تر یخ های قطبی و بالاتر آمدن جدی آب اقیانوس منجر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 537

به "سیبری 10 درجه از حد متوسط گرم تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیبری 10 درجه از حد متوسط گرم تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید