روایت راویان سنتور در سنندج

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران/کردستان جمعی ازهنرمندان فعال سنتور نوازی یکشنبه 24 آذرماه 98 در سومین روایت خود ردیف های مختلف سنتور را در پردیس سینمایی بهمن سنندج به اجراء می گذارند.

روایت راویان سنتور در سنندج

کژوان ضیاءالدینی مسئول واحد موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و از اعضای این گروه در کفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری حوزه هنری کردستان و انجمن علمی دانشگاه کردستان با هدف توجه به موسیقی ایرانی با دعوت از گروه راویان سنتور ردیف های مختلف سنتور نوازی را به صوت تکنوازی یکشنبه 24 آذرماه سالجاری در سالن شماره2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برای مخاطبین و علاقه مندان موسیقی ایرانی به اجراء در می آورند.

وی اضافه کرد: گروه تکنوازان راویان سنتور از همگرایی 8 نوازندۀ سنتور و با هدف فعالیت همسو در زمینۀ تکنوازی در پاییز 96 تاسیس شده است و در سال گذشته در سالن عمارت روبرو اولین کنسرت و در تیرماه98 در فرهنگستان هنر دومین کنسرت خود را به روی صحنه برده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان، بیان نمود: در بخش اجرای صحنه ای که در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزاری شده توسط هنرمندان مرجان راغب ، احمد رضا خواه ، حمید رضا برزویی و بنده هر کدام در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه ردیف های مختلف سنتور نوازی به اجراء گذاشته می شود.

ضیاءالدینی با دعوت از تمامی علاقه مندان جهت حضور در این کنسرت، ذکر کرد: سایت اینترنتی پارس بلیت به آدرس:www.parsbelit.ir مسئولیت فروش بلیت های این کنسرت تکنوازی را برعهده گرفته است.

کنسرت پژوهشی آنالیز چهار امکان مُدگردی در ساز سنتور در دانشگاه کردستان

این پژوهشگر عرصه موسیقی توضیح داد: از ساعت 14 روز یکشنبه 24 آذر ماه در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز کنسرت پژوهشی با عنوان آنالیز چهارامکان مُدگردی در ساز سنتور با سخنرانی مرجان راغب و کژوان ضیاءالدینی همراه با تکنوازی مهدی رستم مظاهری، کوروش شاهانی ، یاسمین رحمتی و مهدی بسری برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ورود تمامی علاقه مندان در این کنسرت پژوهشی که دردانشکاه برگزار می شود آزاد است.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در انتها یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده حمایت از فراوری آثار موسیقایی هنرمندان استان و برگزاری برنامه های پژوهشی مختلف در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم در معرفی توانمندی های استان و ارتقای سطح دانش هنرمندان مؤثر واقع شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 91

به "روایت راویان سنتور در سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت راویان سنتور در سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید