دعوا بر سر عامل بدهی ها و مسائل پرسپولیس، کی بود کی بود من نبودم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، مدیرعاملان پیشین پرسپولیس پس از طی دوران ناموفق در این باشگاه همچنان در حال رایزنی برای بازگشت دوباره هستند.

دعوا بر سر عامل بدهی ها و مسائل پرسپولیس، کی بود کی بود من نبودم

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، حمیدرضا گرشاسبی و علی اکبر طاهری مدیرعاملان پیشین پرسپولیس با وجود اینکه بازنشسته هستند، کوشش می نماید تا بار دیگر در این سمت مشغول به کار شوند. این دو مدیر اخیرا مصاحبه های تندی علیه یکدیگر داشته و حسابی از خجالت هم درآمده اند. جالب اینکه هر دو در مصاحبه های خود به گاف های مدیریتی یکدیگر اشاره و همدیگر را مقصر بدهی ها و مسائل فعلی باشگاه پرسپولیس دانسته اند. در این میان بدندیدیم اشاره کوچکی به بخشی از اقدامات بحث برانگیز دو مدیر بازنشسته اما همچنان علاقمند به کار در باشگاه پرسپولیس بیاندازیم؛

گاف های مدیریتی طاهری

اشتباهات مدیر سابق پرسپولیس هنوز در خاطر هواداران باقی مانده است. طاهری که پیروزیت های زمان خود را باید مدیون برانکو ایوانکوویچ باشد که توانست قهرمانی های زیادی را برای سرخ پوشان به ارمغان آورد، با اشتباه فاحش خود در مورد انتقال مهدی طارمی به تیم ریزه اسپور ترکیه باعث شد باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود، نباید انتظار حمایت از جانب هواداران این باشگاه و اصحاب رسانه را داشته باشد.

جالب است سه بازیکن خارجی در زمان طاهری به پرسپولیس آمدند که هیچ کدام نتوانستند یاری خاصی به باشگاه نمایند. الکساندر پلی یانسکی و ولادیمیر پریمیوف دو بازیکن اوکراینی بودند که قابلیت فنی قابل ذکری نداشتند و در سطح لیگ های دسته پایین ایران هم نبودند. آنتونی گولچ استرالیایی هم بدون آنکه برای پرسپولیس بازی کند 450 هزار دلار دریافت کرد.

طاهری در دوران مدیریتش در پرسپولیس چند پفراینده شکایتی دیگر هم برای پرسپولیس رقم زد که به بازیکنانی چون فرناندو گابریل و تادئو مربوط می شد.

ضعف مدیریتی تاریخی گرشاسبی

در مورد گرشاسبی هم، مسئله ای که نمی توان از آن به سادگی گذشت درباره قهرمانی در فینال آسیا بود که با اشتباهات نقل و انتقالاتی گرشاسبی رقم خورد. او اجازه داد تا بازیکنان خوبی چون مهدی طارمی، صادق محرمی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان به راحتی جدا شوند تا جام قهرمانی نصیب نماینده ژاپن شود.

اشتباهات گرشاسبی به از دست دادن جام لیگ قهرمانان آسیا ختم نمی شود. او که بعد از طاهری مدیرعامل شد با توجه به محرومیت پرسپولیس از پنجره های نقل و انتقالاتی برای حفظ بازیکنان تیم حدود 35 تا 40 درصد به مبالغ قرارداد آنها اضافه نمود و بندهای عجیبی در این قراردادها گنجاند. بر اساس این بندها به آن ها اجازه داد که هر وقت دلشان بخواهد از پرسپولیس بفرایند. در واقع او با شکل مدیریتی غلط دردسرهای زیادی را برای باشگاه ایجاد کرد.

بعد از رفتن گرشاسبی هم این فرایند غلط مدیریتی در زمان ایرج عرب نیز ادامه پیدا کرد. در حال حاضر قراردادهای بیشتر بازیکنان پرسپولیس بالای 2 تا 3 میلیارد تومان است و از بند آزادسازی قرارداد هم بهره می برند. این بند باعث شده تا هر فصل بازیکنان پرسپولیس برای آنکه جدا نشوند، مبالغ موردنظر خود برای تمدید قرارداد را به طرز عجیبی بالا برده و حسابی برای خود بازارگرمی نمایند.

در حقیقت نه طاهری که گرشاسبی را مدیری ناپیروز دانسته در مدیریت پرسپولیس عملکرد خوبی داشته و نه گرشاسبی که طاهری را دروغگو خوانده و او را عامل بدبختی اقتصادی پرسپولیس اعلام نموده، مدیریت قابل قبولی از خود به جا گذاشته است. هر دو مدیر دوران خوبی را سپری نکردند و اشتباهات آن ها پشت پیروزیت های برانکو پنهان ماند.

بهتر است طاهری و گرشاسبی بدانند که بخشی از بدهی های سنگین فعلی باشگاه پرسپولیس به ناکارآمدی مدیریتی زمان نشستن آن ها روی جایگاه مدیرعاملی این باشگاه بازمی شود. به عنوان مثال در زمان مدیرعاملی گرشاسبی پرسپولیس بابت نایب قهرمانی آسیا پاداش 2 میلیون دلاری از AFC دریافت کرد و او مصوب کرد این پاداش بدون آنکه پولی از مبلغ قرارداد بازیکنان کسر شود، میان آن ها تقسیم شود تا بزرگترین اشتباه مدیریتی تاریخ پرسپولیس رقم بخورد.

گرشاسبی با از دست دادن 2 میلیون دلار باعث شد تا پرداخت دستمزد برانکو 8 ماه با تأخیر روبرو شود و زمانی که ایرج عرب پیروز شد پولی به برانکو پرداخت کند، این پول با تأخیر ذکر شده به حساب سرمربی کروات واریز شد. در واقع هر پولی که عرب به برانکو پرداخت کرد به مطالبات معوقه این مربی در زمان مدیریتی گرشاسبی باز می گشت.

حالا این دو مدیر برای نشستن دوباره روی جایگاه مدیرعاملی پرسپولیس دندان تیز نموده اند در حالی که هر دو نفر با اشتباهات خود باعث شدند تا پرسپولیس دردسرهای زیادی پیدا کند.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 455

به "دعوا بر سر عامل بدهی ها و مسائل پرسپولیس، کی بود کی بود من نبودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوا بر سر عامل بدهی ها و مسائل پرسپولیس، کی بود کی بود من نبودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید