خواص خربزه از برطرف عطش تا درمان نقرس

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، میوه های تابستانی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن هستند. با ما همراه باشید تا با خاصیت های خربزه بیشتر آشنا شوید.

خواص خربزه از برطرف عطش تا درمان نقرس

خربزه نیز علاوه بر تامین ویتامین C، منبع غنی از پتاسیم است که به کاهش فشارخون یاری می نماید؛ بعلاوه دارای خاصیت ادرار آوری است.

هندوانه با 92 درصد آب علاوه بر برطرف احتیاج بدن به آب، دارای رنگدانه گیاهی به نام لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان است که موجب محافظت بدن در برابر سرطان می گردد. بعلاوه قند موجود در آن می تواند بخشی از انرژی مورد احتیاج بدن را تامین کند.

خربزه یکی از برترین میوه های تابستانی به شمار می رود. طبیعت خربزه از نظر سردی و گرمی معتدل و تر (رطوبتی) است که هرچه شیرین تر باشد گرمی و تری خربزه بیشتر است. خربزه برای تقویت اشتها مفید است و دارای ویتامین های A و B و C بوده و دارای کلسیم، پتاسیم، فسفر و ضد سرطان و ضد انعقاد خون و سکته است.

برداشت خربزه در شهرستان بوئین زهرا شروع شد

این میوه در درمان سل، سوختگی های روی پوست، عطش، کم خونی، بی اشتهایی، نرم کردن سینه، نقرس، سنگ کلیه، کمبود شیر مادران، خشکی پوست، نفخ و ... مفید است. بعلاوه خربزه، چون دارای قند است اثر مفیدی در اشخاصی که مبتلا به سل ریوی و یا کم خونی های مختلف هستند برجای می گذارد.

ویتامین A موجود در آن سلول های بدن را ترمیم نموده و یکی از عوامل تجدید جوانی می گردد. خربزه و طالبی سرشار از آب بوده و برای برطرف عطش و تقویت اشتها مفید و مؤثر هستند.

منبع: برنا

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1743

به "خواص خربزه از برطرف عطش تا درمان نقرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص خربزه از برطرف عطش تا درمان نقرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید