خبرنگاران نابغه تنیس همدان در اندیشه خلق حماسه؛ بلیت المپیک در دوحه

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، همدان- خبرنگاران- شمارش معکوس برای شروع رقابت شیما صفایی نابغه تنیس روی میز همدان در مسابقات انتخابی برای کسب سهمیه المپیک توکیو به میزبانی دوحه شروع شده و همگان در انتظار خلق حماسه تاریخی توسط جوانترین ملی پوش ایرانی هستند.

خبرنگاران نابغه تنیس همدان در اندیشه خلق حماسه؛ بلیت المپیک در دوحه

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات انتخابی المپیک از 27 اسفندماه جاری به مدت 2 روز در دوحه قطر برگزار می گردد تا در نهایت بلیت توکیو به پیروز این رقابت ها تعلق بگیرد.

در این رقابت ها کشورهای آسیای میانه نظیر قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، افغانستان و ایران حضور دارند که نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات انتخابی ندا شهسواری از کرمانشاه و شیما صفایی از همدان هستند.

البته ملی پوشان ایرانی پیش از برگزاری انتخابی المپیک، باید طی روزهای 24 تا 26 اسفندماه در یک تورنمنت جهانی به میزبانی کشور قطر شرکت نمایند.

صفایی جزو نسل های نخبه و ماندگار تنیس روی میز کشور در سال های اخیر به شمار می رود که توانسته در همه رده های سنی به شکل مناسب رشد و درخشش داشته باشد و حالا نگاه همگان به درخشش او در دوحه است.

شانس المپیک داریم

ملی پوش همدانی تنیس روی میز کشور برای خود در کسب سهمیه المپیک شانس زیادی قائل است.

صفایی معتقد است که باید از این فرصت طلایی برای درخشش در دوحه و کسب سهمیه المپیک نهایت استفاده را داشته باشد.

شیما صفایی معتقد است که باید از این فرصت طلایی برای درخشش در دوحه و کسب سهمیه المپیک نهایت استفاده را داشته باشد.

به گفته وی، حضور در المپیک دور از دسترس نیست و باید از حداکثر توان و تجربه برای رسیدن به این مهم کوشش کرد.

وی تورنمنت جهانی را میدانی مناسب قبل از حضور در انتخابی المپیک دانست و گفت: این مسابقات محک بسیار خوبی برای آماده سازی است تا با توان بهتری برای کسب سهمیه کوشش کنم.

صفایی، امید بسیاری برای کسب سهمیه حضور در رقابت های المپیک توکیو دارد.

ازبکستان و قزاقستان حریفان اصلی شیما

مربی تنیس روی میز همدان نیز دراین باره گفت: همه حریفان حاضر در انتخابی المپیک در دوحه قطر قدرتمند هستند اما شیما باید بیشتر حواس خود را معطوف به رقبای قدرتمند ازبکستان و قزاقستان کند.

زهره ابوطالبیان اضافه نمود: شیما صفایی اگر بتواند سهمیه المپیک را کسب کند اولین دختر در تاریخ این ورزش است که در سن 17 سالگی پیروز به راهیابی به المپیک می گردد.

شیما صفایی اگر بتواند کسب سهمیه المپیک کند اولین دختر در تاریخ این ورزش میباشد که در سن 17 سالگی پیروز به راهیابی به المپیک شده است.

وی بیان نمود: فدراسیون پینگ پنگ اردوهای خیلی خوبی برای این 2 ملی پوش برگزار نموده به خصوص دعوت از چند بازیکن ملی پوش ترکیه که به لحاظ سبک بازی مشابه حریفان ما در قطر بودند.

ابوطالبیان گفت: خوشبختانه هر دو ملی پوش کشورمان در شرایط آمادگی بسیار خوبی قرار دارند و امید آن را داریم که یکی از آن ها پیروز به کسب سهمیه گردد.

وی اضافه نمود: البته رقابت در این عرصه کار سختی است اما با توجه به شرایط ملی پوشان، عزم، اراده و انگیزه بالای آنان و اردوهای تدارکاتی خوبی که داشته اند، این مهم دور از دسترس نیست.

این مربی تنیس روی میز یادآور شد: ورزش تنیس همانند وزنه برداری رشته رکوردی نیست و شامل توپ، تور و میز است که گاهی باعث می گردد بر حسب شانس توپ در زمین حریف بچرخد.

وی اضافه نمود: شیما افتخارات زیادی داشته که مهمترین آن ها کسب نائب قهرمانی بزرگسالان در سن 13 سالگی است ضمن اینکه به طور همزمان در تیم ملی جوانان و بزرگسالان نیز حضور داشت.

این مربی تنیس روی میز اضافه نمود: قهرمانی پیاپی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و چندین دوره بزرگسالان از جمله افتخارات این ورزشکار است ضمن اینکه تا به امروز چندین مدال در تورنمنت های جهانی هم به دست آورده است.

وی پیروزیت این ورزشکار را مرهون خانواده ورزشی و مربیان ارزنده همدان دانست و گفت: پدر این قهرمان از مربیان تنیس روی میز و کارشناس ارشد تربیت بدنی است که اصلی ترین دلیل ورود شیما به دنیای ورزش و این رشته به شمار می رود.

وی همچنین کوشش آقایان ظهیری و شاملو در رشد و پیشرفت شیما صفایی را مورد تمجید قرار داد و گفت: قدردان فدراسیون تنیس روی میز هستیم که تمام کوشش خود را برای ایجاد شرایط ایده آل در آماده سازی و اعزام این 2 ملی پوش بانوان داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 971

به "خبرنگاران نابغه تنیس همدان در اندیشه خلق حماسه؛ بلیت المپیک در دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نابغه تنیس همدان در اندیشه خلق حماسه؛ بلیت المپیک در دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید