تور ارزان سنگاپور: حمل و نقل عمومی در سنگاپور؛ راهنمای گردشگران (قسمت اول)

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سیستم حمل ونقل عمومی درون شهری سنگاپور با شبکه گسترده خود در تمام سطح شهر، جوابگوی احتیاج مسافران و گردشگران این شهر است و انتخابی مالی و مناسب به شمار می آید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا هدایت از حمل ونقل عمومی در سنگاپور را مطالعه کنید.

تور ارزان سنگاپور: حمل و نقل عمومی در سنگاپور؛ راهنمای گردشگران (قسمت اول)

همراه ما باشید تا با تور ارزان سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

سیستم حمل ونقل عمومی در سنگاپور بسیار گسترده و مناسب است. برای مسافرانی که همه روزه در این شهر تردد می نمایند، مترو و اتوبوس ها گزینه های مالی و سریع محسوب می شوند.

با استفاده از شبکه وسیع مترو و اتوبوس در سنگاپور، تقریبا می توانید به هر مکانی در این شهر بروید. این دو شبکه حمل ونقل عمومی، بیشتر جاذبه های جهانگردی و نقاط مهم شهری را که یک جهانگرد به آن احتیاج دارد پوشش می دهند. در صورتی که مقصد شما با اتوبوس ها یا مترو قابل دسترسی نیست، می توانید از تاکسی ها بهره ببرید. برای آشنایی بیشتر با هر کدام در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

سه چرخه

تا پیش از جنگ جهانی دوم، ریکشاها (Rikshaw) بخش مهمی از سیستم حمل ونقل شهری در سنگاپور بودند.

بعد از جنگ جهانی دوم، به علت حضور سه چرخه ها (Trishaw)، ریکشاها دیگر استفاده نشدند.

بعد از سال 1980، سه چرخه ها به عنوان وسیله ای در حمل ونقل عمومی مورد استفاده قرار گرفتند. در آن موقع وسایل موتوری کمتر در دسترس بود و راننده های سه چرخه ها می توانستند عایدی اندکی داشته باشند.

در حال حاضر حدود 250 سه چرخه در سنگاپور وجود دارد که از آن ها به عنوان جاذبه جهانگردی استفاده می گردد و عموما در مسیرهایی که جهانگردان بیشتر حضور دارند کار می نمایند.

سه چرخه ها در سنگاپور به عنوان وسیله ای برای رفت وآمدهای کوتاه، به منظور نشان دادن منطقه ها مختلف شهری به جهانگردان استفاده می گردد.

سه چرخه ها اکنون زیر نظر موسسه ای به نام Trishaw Uncle مدیریت می شوند.

مترو سنگاپور

متروی سنگاپور سریع ترین شیوه برای سفر در داخل شهر است. شبکه ریلی گسترده در سنگاپور به این معنا است که دیدنی های مهم سنگاپور در فاصله کوتاهی از هر کدام از ایستگاه ها قرار دارند که به سادگی وبا کمی پیاده وری در دسترس خواهند بود.

متروی سنگاپور از ساعت 5:30 صبح تا پاسی از شب، هر 5 تا 7 دقیقه حرکت می نماید. در ساعات اوج شلوغی نیز هر 2 یا 3 دقیقه مترو حرکت خواهد نمود.

در بخش های داخلی شهر، متروی سنگاپور به صورت زیرزمینی حرکت می نماید. در نواحی حومه شهر ریل ها روی زمین ساخته شده اند.

متروی سنگاپور 5 خط دارد که هر کدام با یک رنگ معین شده اند. شمال-جنوب (قرمز)، شمال-شرق (بنفش)، شرق-غرب (سبز)، خط حومه شهر (زرد) و خط مرکز شهر (آبی)

سنگاپور سیستم حمل ونقل عمومی بسیار کارآمدی دارد. با متروی سنگاپور می توانید به نزدیک ترین نقطه از هر مکانی که می خواهید بروید. خواندن نقشه ها بسیار ساده است و تابلوهای راهنمای موجود در ایستگاه های مترو به زبان انگلیسی نوشته شده است. برای استفاده از متروی سنگاپور، ضروری است کارت EZ-Link را بخرید.

کارت های مترو سنگاپور به دو نوع هستند. کارت های اعتباری قابل شارژ با عنوان EZ-Link یا کارت بلیط تک سفره.

  • کارت های اعتباری قابل شارژ را می توانید از دفاتر فروش بلیط حمل ونقل عمومی یا مراکز خدمات مسافران مستقر در ایستگاه های مترو تهیه کنید. هزینه این کارت بلیط ها 12 دلار سنگاپور (حدود 27 هزار تومان) است که 16 هزار تومان اعتبار دارد و باقی آن به عنوان سپرده غیرقابل دریافت است.
  • کارت بلیط تک سفره را می توانید را از دستگاه های فروش بلیط بخرید. قیمت این کارت بلیط ها با توجه به فاصله/تعداد ایستگاه ها+ 1 دلار (سنگاپور - حدود 2250 تومان) معین می گردد که این یک دلار سپرده قابل دریافت در کارت است.

کارت بلیط های تک نفره را می توانید در صورت احتیاج برای افزایش اعتبار کارت های EZ-Link بهره ببرید. اگر کارت بلیط تک سفره خریده اید، حتما آن ها را به دستگاه های فروش کارت بلیط بازگردانید تا (با فشردن دکمه دریافت سپرده) بتوانید سپرده داخل کارت را بگیرید.

بعلاوه می توانید در مدت اقامت خود در سنگاپور، از بلیط های مخصوص جهانگردان بهره ببرید. این بلیط ها مختص جهانگرد ها بوده و می توانید با پرداخت 10 دلار سنگاپور (حدود 22 هزار تومان) به مدت یک روز، 16 دلار سنگاپور (حدود 35 هزار تومان) بهه مدت دو روز و 20 دلار سنگاپور (حدود 44 هزار تومان) به مدت سه روز به صورت نامحدود از متروی سنگاپور یا سیستم اتوبوسرانی آن بهره ببرید.

در این صورت بهتر است صبح زود بیدار شوید و برای سفر درون شهری تان از پیش برنامه ریزی کنید تا بتوانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. برای اطلاعات بیشتر هم می توانید این سایت را مشاهده کنید.

کارت بلیط های مخصوص جهانگردان را می توانید از ایستگاه های مترو فرودگاه چانگی سنگاپور (چانگی Airport)، خیابان اورچارد (اورچارد)، محله چینی ها (چاینا تاون)، سیتی هال (City Hall)، کاخ رافلز (Raffles Place)، آنگ مو کیو (Ang Mo Kio)، هاربرفرانت (HarbourFront)، لواندر (Lavender) و بی فرانت (Bayfront) تهیه کنید.

ایستگاه های مترو سنگاپور برای معلولین با ویلچر و بعلاوه نابینایان قابل دسترسی و استفاده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet / yoursingapore.com / tripadvisor.com
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1441

به "تور ارزان سنگاپور: حمل و نقل عمومی در سنگاپور؛ راهنمای گردشگران (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سنگاپور: حمل و نقل عمومی در سنگاپور؛ راهنمای گردشگران (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید