حمام سطلی در سافاری چیست و چگونه کار می نماید؟

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سافاری فعالیتی است که در دل حیات وحش انجام می گردد و به همین علت یک سری محدودیت ها نیز به همراه داد که یکی از آن ها حمام کردن است.

حمام سطلی در سافاری چیست و چگونه کار می نماید؟

اگر تا به امروز در گشت و گذار در فضاهای مجازی و وب سایت ها در خصوص سافاری مطالعه نموده اید، ممکن است نام حمام سطلی یا bucket shower را شنیده باشید. حمام سطلی دوست دار محیط زیست است و در مصرف آب بسیار صرفه جویی می نماید و از طرفی توریستان هنگام استفاده از آن به هیچ وجه اذیت نخواهند شد. در این مقاله قرار است بیشتر با این روش آشنا شویم و ساز و کار آن را مطرح کنیم.

حمام سطلی چیست و چگونه کار می نماید؟

حمام سطلی در بیشتر کمپ های سافاری آفریقا متشکل از یک کیسه یا سطل است که آب را در خود نگه می دارد و پس نمی دهد. این سطل به تیرکی در جای بلندی متصل است و یک طناب و قرقره هم دارد. این وسیله بیرون چادر شما نصب شده است. در پایین سطل یک لوله و یک سری دوش حمام هم وجود دارد. سطل به وسیله قرقره پایین می آید، با آب گرم پر می گردد و سپس مجددا به بالا فرستاده می گردد. توریست در زمان استفاده از این وسیله می تواند به وسیله سری دوش، میزان آب خروجی از سطل را نیز کنترل کند.

چه زمانی می توان از حمام سطلی استفاده کرد؟

مسئولین کمپ حدودا پنج دقیقه زمان لازم دارند تا سطل را با آب گرم پر نمایند. پس باید ابتدا به مسئولین کمپ اطلاع دهید و سپس منتظر بمانید تا حمام سطلی آماده گردد و سپس این وسیله قابل استفاده خواهد بود. برترین زمان برای دوش گرفتن در سافاری، بعد از گشت زنی های روزانه است چراکه پیش از گشت زنی دوش گرفتن فایده ندارد و توریست به سرعت دوباره خاکی و کثیف خواهد شد! در خصوص استفاده از حمام سطلی محدودیت خاصی وجود ندارد و تنها با اطلاع دادن به مسئولین کمپ می توانید از آن بهره ببرید.

چقدر آب در سطل جا می گردد؟

در سطل این وسیله حدودا بین 10 تا 15 لیتر آب جا خواهد شد. اگر تنهایی به سافاری رفته اید و یک چادر در اختیار دارید، در خصوص استفاده از حمام سطلی نگران نباشید، چرا که به میزان کافی آب گرم در سطل جا خواهد شد اما اگر دو نفر یک چادر را به مطور مشترک در اختیار دارید، این بدان معناست که باید کمی با احتیاط بیشتر از حمام سطلی استفاده نموده و در مصرف آب صرفه جویی کنید.

نکات کلی در خصوص حمام سطلی

همان طور که پیش تر گفته شد، محدودیت خاصی در خصوص استفاده از حمام سطلی وجود ندارد، اما بهتر است روزی بیش از یک بار از آن استفاده نگردد؛ چرا که آب در کمپ های سافاری مسئله بسیار مهمی است و از ارزش بالایی برخوردار است، پس باید در مصرف آن صرفه جویی کرد. مسئله بعدی این است که آب حمام سطلی به هیچ وجه آشامیدنی نیست! نکته مهمی که بهتر است آن را به یاد داشته باشید، این است که بعضی از کمپ ها به جای مانده آب حمام سطلی را استخراج می نمایند و مجددا از آن استفاده می نماید. در نتیجه حتما از مسئولین کمپ بپرسید که آیا این کار در کمپ شما هم انجام می گردد یا خیر؟ اگر این کار انجام نمی گردد، پس حتما در یک بار استفاده از حمام سطلی تمام آب سطل را مصرف کنید. در غیر این صورت در حمام بعدی شما آب سرد و گرم با یکدیگر ادغام شده و آب گرم نخواهد بود!

نظر شما در خصوص روش حمام سطلی و ساز و کار آن چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو / tripsavvy
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1479

به "حمام سطلی در سافاری چیست و چگونه کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام سطلی در سافاری چیست و چگونه کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید