جشنواره آینه دار سراغ شرکت کنندگان می رود

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، دبیر هنری فستیوال موسیقی نواحی آینه دار از برگزاری هفتمین دوره این رویداد موسیقایی با شیوه ای متفاوت با موضوع موسیقی مناطق غرب و مرکزی ایران خبر داد.

جشنواره آینه دار سراغ شرکت کنندگان می رود

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، علی مغازه ای دبیر هنری فستیوال موسیقی نواحی آینه دار با اشاره به تازه ترین اقدامات انجام گرفته برای برگزاری دوره هفتم فستیوال موسیقی نواحی آینه دار گفت: با توجه به ماجرای شیوع ویروس کرونا و شرایط بحرانی که در آن قرار داریم ما در دبیرخانه فستیوال آینه دار جلسات متعددی را با موضوع نحوه برگزاری دوره هفتم برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدم که گزینه برگزاری این دوره با شکل و شمایل دوره های پیشین مقدور نیست.

وی اضافه کرد: ما برای برگزاری دوره هفتم و میزبانی از هنرمندان هیچ مسئله ای نداشتیم، اما نظر به اینکه رعایت 100 درصدی شیوه نامه های بهداشتی با وجود تمام مواردی که در حوزه های ایاب و ذهاب و هتل و ماجرا هایی از این دست وجود دارد، ممکن نیست و ما به دلیل حفظ سلامتی هنرمندان و ستاد برگزاری به هیچ عنوان ریسک نکنیم بنابراین تصمیمات جدیدی را اتخاذ کردیم که دوره هفتم فستیوال آینه دار به شیوه دیگری برگزار شود.

دبیر هنری فستیوال موسیقی نواحی آینه دار در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام نمود: بر اساس تازه ترین تصمیماتی که در ستاد آینه دار اتخاذ شد شیوه برگزاری دوره هفتم این گونه خواهد بود که به جای حضور هنرمندان در تهران این ستاد اجرایی است که به محل اقامت شرکت کنندگان می رود و از اجرای آثار موسیقایی آن ها تصویربرداری خواهد کرد. چرا که فکر می کنیم این شیوه اجرایی می تواند از مصونیت بیشتری برخوردار باشد. کما اینکه در این شرایط رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی توسط گروه اعزامی فستیوال به منازل هنرمندان امری ضروری است که طی روز های آینده جزییات بیشتر آن اعلام خواهد شد.

مغازه ای در سرانجام گفت: هفتمین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار آبان ماه امسال تمرکز بر موسیقی مناطق مرکزی و غرب کشور در منازل استادان و هنرمندان این عرصه به شکلی متفاوت برگزار می شود که امیدوارم این شیوه بتواند در آنچه ما برای دوره هفتم فستیوال طراح کردیم تجربه متفاوتی باشد که مهم ترین انگیزه آن حفظ سلامتی هنرمندان است.

نخستین دوره فستیوال موسیقی نواحی آینه دار مهرماه سال 92 به موسیقی شرق خراسان، سیستان و بلوچستان اختصاص داشت. ضمن اینکه دومین دوره آن در خرداد ماهِ سال 94 میزبان موسیقی دانان جنوب ایران و مناطق حاشیه خلیج فارس از استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان بود.

سومین سال آینه دار با موضوع موسیقی اقوام ایلی و عشایر کوچ نشین بختیاری، قشقایی، لکی و لری در تیرماه 1395 برگزار شد. این در حالی است که چهارمین فستیوال آینه دار در آذر و دی سال 96 میزبان عاشیق ها و موسیقیدانان موغامی و گروه هایی از استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان بود. پنجمین دوره فستیوال پنجمین فستیوال نیز آذرماه سال 97 با حضور تعدادی از هنرمندان برگزیده موسیقی اقوام ایران با تمرکز روی موسیقی شمال ایران (دامنه شمالی البرز) شامل استان های گیلان، مازندران و گلستان برگزار شد. ضمن اینکه ششمین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار نیز روز های 20 تا 22 آذر ماه سال 98 با تمرکز روی موسیقی مناطق ترکمن صحرا، شمال خراسان و جنوب البرز به دبیری هنری علی مغازه ای در تالار رودکی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 711

به "جشنواره آینه دار سراغ شرکت کنندگان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره آینه دار سراغ شرکت کنندگان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید