ثبت نام تسهیلات کرونا برای فعالان گردشگری فاقد کد کارگاه آغاز می شود، تورهای آشنا سازی سرفصل سیاست های همه استان هاست

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، ویدئوکنفرانس تحریک و مدیریت تقاضای سفرهای داخلی در دوران کرونا از طریق تورهای آشنا سازی با حضور ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی، محمد قاسمی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری و مدیران کل استانی امروز یکشنبه 15تیرماه 99 در سالن خلیج فارس برگزار گشت.

ثبت نام تسهیلات کرونا برای فعالان گردشگری فاقد کد کارگاه آغاز می شود، تورهای آشنا سازی سرفصل سیاست های همه استان هاست

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در ابتدای این ویدئوکنفرانس تیموری به پرداخت تسهیلات توریستی 12درصدی اشاره کرد و اضافه کرد: این تسهیلات به دو گروه تعلق می گیرد، گروه اول افرادی که دارای کد بیمه ای کارگاهی هستند و ثبت نام آنها از یک ماه گذشته آغاز شده و تا 20 تیرماه برای تکمیل ثبت نام در سامانه کارا فرصت دارند.

او با بیان اینکه شیوه نامه گروه دوم امروز به استان ها ابلاغ شده است، اضافه کرد: گروه دوم کسانی مانند راهنمایان، اقامتگاه های بوم گردی و هنرمندان صنایع دستی که فاقد کدبیمه کارگاهی هستند. ثبت نام این افراد از فردا آغاز و تا خاتمه تیرماه ادامه خواهد داشت. ما درصدد هستیم که میزان تسهیلات را افزایش دهیم، فعالان حوزه توریستی نگرانی از لحاظ مبلغ نداشته باشند.

تیموری در ادامه به رعایت پروتکل های بهداشتی در تورهای آشناسازی تاکید کرد و گفت: آن چیزی که ما به عنوان پروتکل سفر هوشمند و راهنمای سفر ابلاغ کردیم مبنا و مصوبه ستاد کروناست و از تمامی همکاران در استان ها خواهان اجرای آن هستیم.

او ادامه داد: تهیه فیلم و کلیپ های کوتاه از عملکرد تاسیسات توریستی و تورها همچنین نشان دادن رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار تمامی استان ها قرار بگیرد که مسافران برای سفری ایمن متقاعد و ترغیب شوند.

تیموری با بیان این مطلب که این فیلم ها را می توان در سطح ملی مورد استفاده قرار داد، اضافه کرد: باید نظارت کافی در رعایت پروتکل های بهداشتی در همه بخش ها اعم از خاتمهه های مسافری، رستوران ها، موزه ها و اماکن توریستی اجرا شده و مستندسازی شود.

معاون توریستی کشور به آغاز اجرای تورهای آشناسازی در برخی استان ها اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این تورها شیوه نامه ای را در تیرماه سال گذشته ابلاغ کردیم و از تمامی استان ها می خواهیم که بر اساس این شیوه نامه عمل کنند.

او با اشاره به تاکید وزیر برای اجرای تورهای آشنا سازی، اضافه کرد: تورهای آشنا سازی به عنوان سرفصل سیاست های همه استان ها خواهد بود. از آنجا که در فرایند معرفی و شناخت جاذبه های توریستی کشور از یک سو دچار عقب افتادگی هستیم و از سوی دیگر تصاویر غیرواقعی از کشور ما در جوامع بین المللی به صورت مستمر منتشر می شود، باید از هر فرصتی برای معرفی جاذبه های توریستی کشور استفاده کنیم.

تیموری درباره هدف برگزاری این تورها بیان نمود: باید از مزایای برگزاری این تورها استفاده کنیم و از ترکیب حضور خبرنگاران، اینفلوئنسرها و افراد حرفه ای در حوزه توریستی که تاثیر کلامی و حرفه ای دارند بیشترین جذب توریست راشاهد باشیم. همچنین باید جهت و برنامه ریزی مشخصی برای حضور این افراد در نظر گرفته شود که تهیه و انتشار فیلم ها از اماکنی باشد که ما قصد معرفی آن ها را داریم.

معاون توریستی کشور شرح داد: تور آشناسازی تعریفی مشخص دارد که باید منجر به سفر و جذب توریست شود، در صورتی که این اتفاق آنچنان که باید انجام نگیرد ما در رسیدن به هدفمان پیروز نبوده ایم.

او ادامه داد: در راستای اجرای تورهای آشناسازی باید افرادی وارد شده به استان شناسایی شوند که از کدام استان ها هستند و بر این اساس برای جذب توریست بیشتر از این مقاصد برنامه ریزی صورت گیرد.

تیموری با تاکید بر اینکه برگزاری تورها باید در تعداد کم سامان دهی شود، اضافه کرد: با وزارت امور خارجه برای اجرای تورهای آشناسازی ورودی و معرفی جاذبه های توریستی کشور صحبت هایی داشته ایم که اجرای آن می تواند موثر باشد.

معاون توریستی کشور در ادامه به استفاده از لوگوی ملی توریستی در اقلام تبلیغاتی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر صنعت توریستی کشور از نظر هویت بصری دارای نشانی است که همگی باید از آن محافظت کنیم و تمامی تلاشمان را برای معرفی آن به کار بگیریم.

او در ادامه به تصویب شعار توریستی اشاره کرد و اضافه کرد: ما با نظرسنجی عمومی از 1800 نفر نخبه پنج شعار را که بیشترین رای را آوردند، انتخاب کردیم و خدمت وزیر و شورای راهبردی ارائه دادیم که نهایتا شعار نهایی تصویب شد. تمامی استان ها در اقلام تبلیغاتی و فضای مجازی باید از این شعار و نشان استفاده کنند.

کرونا فرصتی برای کارهای ناکرده

در ادامه این ویدئوکنفرانس قاسمی اظهار کرد: براساس اعلام سازمان جهانی جهان گردی کرونا فرصتی برای کارهای ناکرده است. شیوع کرونا فرصتی برای استفاده از پتانسیل های فضای مجازی و آموزش مجازی ایجاد کرد که پیش از این مغفول مانده بود.

او ادامه داد: درست است که شیوع کرونا آسیب های زیادی به کسب و کارهای توریستی وارد کرد اما این فراغت می تواند فرصتی برای دورخیز باشد. می توان از این فرصت برای استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی بهره برد.

قاسمی درباره اجرای تورهای آشناسازی به رعایت چند نکته از سوی استان ها اشاره کرد و گفت: این تورها ویترین اعتمادسازی ما خواهند بود و پروتکل های بهداشتی باید از آغاز تا خاتمه اجرای تورها رعایت شوند. در انتخاب نفرات باید دقت کافی صورت گیرد که افراد دغدغه مند در حوزه توریستی شناسایی و شرکت داده شوند. همچنین تعداد نفرات باید به 10 نفر تقلیل پیدا کند که شاهد تبعات منفی در این زمینه نباشیم.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات توریستی با تاکید بر نشان دادن ضوابط بهداشتی در کلیپ های تهیه شده، اضافه کرد: انتخاب جهتهای مناسب و جاذب توریست همچنین تهیه کلیپ از رعایت پروتکل های بهداشتی مواردی هستند که باید مورد توجه مجریان قرار گیرد. این کلیپ ها در فضای مجازی و در سطح بین الملل منتشر خواهد شد.

او در خاتمه اظهار کرد: کیفیت برگزاری تورهای آشناسازی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و برای استان ها امتیازی بر اساس نوع برگزاری در نظر گرفته خواهد شد.

در این ویدئوکنفرانس مدیران کل استانی نظرات و پیشنهادهایی را درباره اجرای تورهای آشناسازی ارائه کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 587

به "ثبت نام تسهیلات کرونا برای فعالان گردشگری فاقد کد کارگاه آغاز می شود، تورهای آشنا سازی سرفصل سیاست های همه استان هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام تسهیلات کرونا برای فعالان گردشگری فاقد کد کارگاه آغاز می شود، تورهای آشنا سازی سرفصل سیاست های همه استان هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید