توسعه حضور گروه های تروریستی در شمال افغانستان تهدیدی رو به گسترش است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان تاکید نمود: توسعه حضور گروه های تروریستی در شمال افغانستان تهدیدی رو به گسترش است.

توسعه حضور گروه های تروریستی در شمال افغانستان تهدیدی رو به گسترش است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی وطن زاده در دومین کنفرانس گفت وگوی امنیت منطقه ای در تهران، امنیت افغانستان را با امنیت کشورهای منطقه به ویژه همسایگان این کشور درهم تنیده دانست و گفت: باید با همکاری جمعی به بیش از 40 سال جنگ و ناامنی در افعانستان خاتمه داده گردد.

وی با ابراز نگرانی از توسعه گروه های تروریستی در شمال افعانستان این رخداد را تهدیدی رو به افزایش برای امنیت آسیای مرکزی ذکر کرد و گفت: با توجه به گسترش و تثبیت حضور این گروه ها در شمال این کشور احتمال شکل گیری حکومت مستقل از سوی گروه های تروریستی در این منطقه جدی است.

دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان ادامه داد: فقر و توسعه نیافتگی یکی از دلایل اصلی موفقیت گروه های تروریستی در سربازگیری از مردم منطقه و افزایش نفوذ آنها در ولایت های شمالی افغانستان است.

دومین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای صبح امروز چهارشنبه با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان شروع شد.

دومین مجمع گفت وگوهای منطقه ای بر موضوع افغانستان و مبارزه همه جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد.

نخستین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای در مهر ماه سال گذشته و با حضور کشورهای ایران، روسیه، چین، هند و افغانستان با موضوع افزایش هماهنگی میان کشورهای منطقه در برابر تروریسم تکفیری برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 119

به "توسعه حضور گروه های تروریستی در شمال افغانستان تهدیدی رو به گسترش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه حضور گروه های تروریستی در شمال افغانستان تهدیدی رو به گسترش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید