تصرف شهر جبرائیل توسط جمهوری آذربایجان و تکذیب ارمنستان

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، با شدت دریافت تنش ها در قره باغ، در حالی که ارتش جمهوری آذربایجان از تصرف شهر جبرائیل در این منطقه اطلاع داد، ارمنستان این موضوع را تکذیب کرد.

تصرف شهر جبرائیل توسط جمهوری آذربایجان و تکذیب ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، با شدت دریافت تنش ها در قره باغ، ارتش جمهوری آذربایجان دقایقی پیش با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که شهر جبرائیل در این منطقه که از اهمیت راهبردی برخوردار است را از تصرف ارمنستان خارج نموده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز با صدور بیانیه ای از آزادسازی شهر جبرائیل واقع در منطقه در قره باغ اطلاع داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، تنها چند دقیقه پس از اعلام این خبر، وزارت دفاع ارمنستان با انتشار بیانیه ای تحت کنترل دریافت شهر جبرائیل توسط ارتش جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد.

لازم به ذکر است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی خاطرنشان کرد.

مناقشه قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 شروع شد. ریشه اختلاف ایروان و باکو بر سر مسئله ارضی است.

اگرچه میانجیگری های روسیه در پنجم آوریل سال 2018 میلادی میلادی به درگیری خونبار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ انتها داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعا هایی را مطرح می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 660

به "تصرف شهر جبرائیل توسط جمهوری آذربایجان و تکذیب ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصرف شهر جبرائیل توسط جمهوری آذربایجان و تکذیب ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید