تجربه پیروز بازاریابی داخلی در گروه هتل های فیرمونت

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، مجموعه هتل ها و اقامتگاه های فیرمونت مثال مناسبی از شرکتی است که کوشش های بازاریابی خود را به سوی کارمندانش جهت گیری نموده. فیرمونت، بزرگترین شرکت مدیریت هتل های لوکس در آمریکای شمالی، از زمان گشایش در سال 1914 به موفقیت های بزرگی دست پیدا نموده است. این شرکت در حال حاضر 77 هتل با حدود 30 هزار اتاق را اداره می کند و 28 هزار نفر کارمند دارد. این شرکت، بازاریابی داخلی را برای دستیابی به رضایت مهمانان عاملی حیاتی می داند و در نتیجه به خاطر خدمات عالی اش به مهمانان در سرتاسر جهان معروف می باشد.

تجربه پیروز بازاریابی داخلی در گروه هتل های فیرمونت

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

شرکت، میزان موفقیت یا شکست برنامه های بازاریابی داخلی اش را به وسیله میزان تغییر و جابه جایی کارمندانش اندازه گیری می کند که در حال حاضر 20٪ است و میانگین صنعت هتلداری 5 تا 6٪ بیش از این مقدار می باشد. وفاداری کارمندان سبب تشویق مشتریان به وفاداری می گردد و مهمانانی که مکرر به این هتل می آیند، 60٪ تجارت فیرمونت را تشکیل می دهند. فیرمونت می داند که بخش بندی بازار کارمندان نیز همانند بازار مهمانان و توسعه آمیخته بازاریابی به منظور جذب بهترین کارمندان، برای شرکت اهمیت دارد. جذب کارمندان خودجوش و نتیجه گرا کلید آمیخته بازاریابی کارمندان فیرمونت می باشد، به همین دلیل این شرکت روندی طولانی برای استخدام نیروهای تازه کار دارد تا بهترین کارمندانی را انتخاب نماید که با مهمانانش تأثیر متقابل دارند. کارمندان به محض استخدام، در یک دوره آشنایی دو روزه که توسط سازمان آموزشی فیرمونت به صورت اجباری ارائه می گردد، شرکت می کنند. کارمندان جدید فرهنگ خدمات فیرمونت (سیاست ها، فرآیندها، سیستم های پاداش و رفتار و فرهنگ سازمانی، مأموریت، دیدگاه، ارزش و تاریخچه شرکت) را فرا می گیرند.

تفویض اختیار، ساختار سنتی سازمانی را سروته می کند، زیرا مشتریان و کارمندان در رأس این ساختار، و مدیریت در انتهای آن قرار دارند. مدیریت و کارمندان اکنون به جای خدمت به رئیس یا مدیرعامل، به دنبال ارائه خدمات به مهمانان هستند. با تمرکز بر نیازها و نیاز های مشتریان و اعطای توانایی و قدرت به کارمندان جهت دستیابی به بالاترین میزان ارائه خدمات به مهمانان، فضایی بوجود آمده است که کارمند از صحبت با ناظران کار برای حل و اصلاح یک مشکل، احساس ترس و واهمه نمی کند. هدف این است که به کارمندان قدرتی داده گردد تا خاطره های به یادماندنی را برای مهمانان خلق کنند؛ چیزی که فیرمونت آن را تجربه شگفت انگیز می نامد.

برنامه های پاداش و شناخت کارمندان یکی از بخش های مهم فرآیند بازاریابی داخلی است. زمانی که فیرمونت کارمندان مناسب را جذب و استخدام نماید، اقداماتی برای مسرور و پرانگیزه نگه داشتن آنان صورت می گیرد تا مهمانان را تحت تأثیر قرار دهند. مزایا و تخفیف ها برای کارمندان از موردهای بسیار مهم هستند. تخفیف های اساسی تا 50٪ بر روی قیمت غذاها، نوشیدنی ها و نرخ هتل به عنوان مشوق به کارمندان ارائه می گردد تا آنان را به استفاده از این محصولات ترغیب کنند. کارمندان نیز بخشی از محصول هستند و ترغیب آنان برای به هیجان آمدن از هتل های فیرمونت و خدمات آن، در عوض سبب می گردد که آنان نیز مشتریان را بیش از اندازه هیجان زده کنند. همچنین فیرمونت جوایز و پاداش های متعددی به عنوان قدرشناسی دارد که در طی سال اهدا می گردند. این مزایا و پاداش ها به بازاریابی شرکت نزد کارمندان منجر می شوند و گرایش مثبتی در محل کار ایجاد می کنند. ارتباطات داخلی نیز در فیرمونت جدی گرفته می شوند. یک خبرنامه به صورت دو ماهانه، جداگانه برای هر یک از هتل ها پخش می گردد و یک خبرنامه برای تمام هتل ها به نام مصاحبه کارمندان شرکت را از رویه و عملکردهای جدید شرکت آگاه می سازد.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 210

به "تجربه پیروز بازاریابی داخلی در گروه هتل های فیرمونت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه پیروز بازاریابی داخلی در گروه هتل های فیرمونت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید