برگزاری هرگونه تور گردشگری در گیلان ممنوع است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برگزاری هیچ تور گردشگری در گیلان مجاز نیست ؛مردم دل به گردشگری هولناک نسپارند.

برگزاری هرگونه تور گردشگری در گیلان ممنوع است

ایرنا: حمیدرضا آذرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز شرایط کنونی استان گیلان هیچگونه مجوزی برای اجرای تورهای سیاحتی و طبیعت گردی صادر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای تورهای گردشگری و طبیعت گردی در تعطیلات عید فطر ممنوع است ادامه داد: همه تبلیغاتی که در روزهای اخیر در مورد اجرای تورهای گردشگری منتشر شده از سوی افراد سودجو انجام گرفته است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده برگزاری چنین تبلیغاتی به معاونت گردشگری اداره کل اطلاع دهند.

وی اضافه نمود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و حفظ سلامت هموطنان و گردشگران اولویت اصلی این اداره کل بشمار می آید و در این راستا با افراد و گروه هایی که برخلاف پروتکل های اعلامی نسبت به برگزاری تورهای گردشگری اقدام نمایند بدون اغماض برخورد خواهد شد.

آذرپور گفت: تقاضا داریم، گردشگران از هرگونه سفر با گروه های غیر مجاز گردشگری پرهیز نمایند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث ندارند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : با توجه به لزوم کوشش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در تعطیلی عید فطر تمامی سواحل و تفرجگاه های برون شهری استان مسدود می شوند.

ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت کرونا با یادآوری چندباره لزوم همکاری شهروندان و هم استانی ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری با افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بر استمرار فراوری محتواهای رسانه ای در تبیین اهمیت مراعات و توجه به الزامات کرونایی تأکید کرد.

وی با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر خروج گیلان از شرایط قرمز کرونایی و قرار داشتن 14 شهرستان در شرایط نارنجی و سه شهرستان املش، تالش و شفت در شرایط زرد اضافه نمود: براساس گزارش امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مدت آغاز تا انتها دوره پیک اخیر بیماری در گیلان در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی 25 روز بوده که یک رکورد و قابل قدردانی است.

استاندار گیلان به خسته بودن کادر درمانی با بیش از 14 ماه حضور در خط مقدم مقابله با این بیماری اشاره و گفت: اگرچه تعداد بستری ها نسبت به هفته های گذشته کاهش 50 درصدی داشته اما این آمار نسبت به اسفندماه سال گذشته نمایانگر افزایش دوبرابری و نگران نماینده است.

وی با بیان اینکه همچنان میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان از میانگین کشوری پایین تر است، گفت: از همه شهروندان و هم استانی ها انتظار می رود که برای قطع زنجیره انتقال ویروس، الزامات بهداشتی را همچنان به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع کرونا در کشور بود و لطمات زیادی را از این بابت متحمل شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1115

به "برگزاری هرگونه تور گردشگری در گیلان ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هرگونه تور گردشگری در گیلان ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید