باغ وحش صنعاء با کمبود غذا روبرو است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، باغ وحش صنعاء به علت کمبود غذا با چالش های زیادی روبرو است

باغ وحش صنعاء با کمبود غذا روبرو است

باغ وحش صنعاء در مرکز یمن با چالش های روزانه از جمله غذای کافی برای تعداد فزاینده گونه هایی که در آن زاد و ولد می نمایند، روبرو است.

به گزارش خبرنگاران، این باغ وحش بر روی تپه ای در حومه جنوبی شهر صنعاء واقع شده است و صد ها پستاندار، پرنده و خزنده در آن زندگی می نمایند، گونه های زیادی که از علف تغذیه می نمایند نیز در این پارک زندگی می نمایند.

نگهبانان باغ وحش و دامپزشکان در روبروه با تعداد فزاینده شکارچیان با منابع محدود با خطرات زیادی روبرو هستند.

فواد الهرش، مدیر باغ وحش گفت که باغ وحش احتیاج به ساخت محوطه های نو و مدرن سازی ساختمان های قدیمی دارد.

وی شرح داد: تعداد حیوانات در سال 2019 میلادی 999 حیوان بوده است، اکنون در لیست موجودی سال 2023 انتظار داریم که از 1900 حیوان تجاوز کند. ما از نبود سرپناه بسیار رنج می بریم. اکنون پناهگاه ها مملو از حیوانات است. ما از سوءتغذیه رنج می بریم، زیرا جداول تغذیه همچنان مانند سال 2016 تا به امروز است.

وی اضافه نمود: با افزایش توله شیر ها خطری برای پرورش دهندگان وجود دارد. آن ها نمی توانند برای بهداشت و بعلاوه توزیع غذا و تعویض آب آشامیدنی وارد محوطه شوند. این برای پرورش دهندگان و حیوانات خطرناک خواهد بود. بعلاوه بعضی از شیر ها با یکدیگر درگیر می شوند که منجر به زخمی شدن چند شیر شده است. درمان یا جداسازی آن برای ما بسیار سخت است.

امین فرحان از کارکنان باغ وحش نیز با اشاره به یک یوزپلنگ کمیاب در این مکان می گوید: این یوزپلنگ حیوان کمیاب است و سنش به هشت ماه می رسد و ما از آن مراقبت می کنیم و تمام کوشش خود را می کنیم و هر روز صبح دو مرغ و عصر نیز دو مرغ به او می دهیم.

فواد الهرش از یکی از انواع شیر ها می گوید: به علت زاد و ولد زیاد و ازدیاد حیوانات، احتیاج به ساخت سرپناه و توسعه پناهگاه های قدیمی داریم و بعلاوه در پی افزایش اندازه غذای متناسب هستیم.

منبع: فرارو
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1664

به "باغ وحش صنعاء با کمبود غذا روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ وحش صنعاء با کمبود غذا روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید