ال جی اینوتک بازار Wireless BMS را در دست می گیرد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، ال جی اینوتک در پی آن است تا با پیشرفت های تازه خودش در زمینه Wireless BMS حضور پررنگ تری در این بازار داشته باشد.

ال جی اینوتک بازار Wireless BMS را در دست می گیرد

ال جی اینوتک (LG Innotek) به تازگی اعلام نموده که پیروز به توسعه یک سیستم مدیریت باتری بی سیم (Wireless BMS) شده است که عملکرد باتری را به شدت بهبود می بخشد. سیستم مدیریت باتری (BMS) جزئی ضروری از وسایل نقلیه الکتریکی به شمار می رود و سیستم کنترلی است که ولتاژ، جریان، دما و مواردی این چنینی از باتری را رصد می نماید تا بتواند عملکرد آن را بهینه سازی کند و عمر آن را افزایش بدهد.

سیستم مدیریت باتری بی سیمی که ال جی اینوتک توسعه داده، درون خودش یک ماژول ارتباطی فرکانس رادیویی (RF) دارد که برای اولین بار اجزای ضروری برای ارتباطات بی سیم همانند تراشه ارتباطی RF و آنتن را در درون یک واحد ترکیب نموده است. با استفاده از این محصول، شرکت ال جی توانسته پیشرفت خودش در این زمینه را ثابت کند و بازار سیستم مدیریت باتری بی سیم را به طور فزاینده ای به اشغال خودش در بیاورد.

مزیت کلیدی سیستم مدیریت باتری بی سیم آن است که به کاهش وزن وسیله نقلیه یاری شایانی می نماید. زمانی که کابل های متصل به BMS جدا شوند، وزن خودرو در حدود 30 تا 90 کیلوگرم کاهش پیدا می نماید. از سوی دیگر، حذف ده ها کابل و کانکتور مورد احتیاج برای BMS باعث کاهش وزن و حجم بسته باتری نیز می گردد.

این کار سبب می گردد تا در حدود 10 تا 15 درصد فضای اضافی در اختیار بسته باتری قرار بگیرد و در عین حال، ظرفیت باتری افزایش پیدا کند. این به معنای آن است که مسافت قابل پیمایش یک خودروی الکتریکی می تواند بیشتر گردد. به صورت رسمی تایید شده که استفاده از BMS بی سیم مسافت قابل پیمایش خودروی الکتریکی را تا حدود 12 مایل افزایش می دهد. از سوی دیگر، فضای خالی ایجاد شده در بسته باتری، انعطاف پذیری بیشتری برای طراحی باتری می دهد و به عنوان مثال، اجازه می دهد تا ساختار بسته باتری تغییر کند و ارزش افزوده آن افزایش بیابد.

علاوه بر این، استفاده از BMS بی سیم قابلیت اطمینان محصولی که از آن استفاده می نماید را به طور قابل توجهی افزایش می دهد چراکه احتمال خرابی کابل یا کانکتور در اثر لرزش خودرو در صورت استفاده از این سیستم بی سیم وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، مونتاژ بسته باتری که قبلا به علت پیچیدگی اتصالات کابل به صورت دستی انجام می شد، اکنون می تواند با استفاده از یک ربات اتوماتیک انجام گردد و هزینه ها را کاهش بدهد.

به همین دلایل، این نوع BMS خودش را به عنوان جزئی اصلی برای یک وسیله نقلیه الکتریکی و بعلاوه وسایل نقلیه خودران شناسانده و توجه خودروسازان دنیای را به خودش جلب نموده است. ال جی اینوتک با توسعه این سیستم بی سیم و بعلاوه استفاده از ظرفیت بسیار بالای خودش برای فراوری این سیستم و بعلاوه فناوری بی رقیب ماژول ارتباط بی سیم آن، می تواند ارزش های بسیار زیادی را به مشتریان خود ارائه کند.

این محصول تازه شرکت از 800 ولت استفاده می نماید که بالاترین مقدار ولتاژ در بین BMS تجاری داخل بازار به شمار می رود. گفتنی است که شرکت ال جی اینوتک در سال 2020 میلادی پیروز به توسعه یک سیستم سیمی 800 ولتی شده بود و از آنجایی که مدت زمان شارژ با افزایش ولتاژ کاهش می یابد، خودروسازان دنیای به سمت استفاده از این سیستم برای وسایل نقلیه الکتریکی خود تمایل پیدا کردند.

یک سیستم مدیریت باتری بی سیم برای ارسال و دریافت داده ها از یک باتری خودروی الکتریکی باید به ده ها قطعه از جمله مدار RF، تراشه ارتباطی RF و آنتن مجهز باشد. در BMS های بی سیمی که قبلا عرضه شده بودند، این قطعات یک به یک به PCB متصل می شدند. به همین علت، فرآیند فراوری BMS به زمان بسیار زیادی احتیاج داشت و بار توسعه برای توسعه خط فراوری آن بسیار بالا بود.

با این وجود، ال جی اینوتک برای اولین بار یک ماژول ارتباطی RF را درون سیستم مدیریت باتری بی سیم خود استفاده نموده است. این ماژول ارتباط RF از یک برد چهار لایه و ده ها قطعه ارتباطی بی سیم تشکیل شده که به طور متراکم در این برد ادغام شده اند. این ساختار سبب شده تا این سیستم مدیریت باتری بی سیم خیلی راحت تر روی بسته باتری نصب گردد.

مهم تر از همه، ماژول ارتباطی RF نصب شده روی BMS بی سیم ال جی به گونه ای طراحی شده تا با انواع تراشه های ارتباطی سازگار باشد. این سازگار امکان استفاده راحت از Wireless BMS ال جی در تمام وسایل نقلیه الکتریکی فراوری شده را می دهد. به همین علت نیز شرکت ال جی اینوتک نقطه رجحان خوبی در به دست گرفتن بازار دنیای این محصول دارد.

شرکت ال جی اینوتک بعلاوه برای اولین بار در این صنعت یک فناوری شبیه سازی ایجاد نموده که امکان بازرسی مجازی کیفیت ارتباطات بی سیم و به هنگام توسعه بسته باتری را امکان پذیر می نماید. این سیستم بازرسی مجازی شرکت ال جی در حد 95 درصد دقت دارد و همین نیز کیفیت این سیستم را ثابت می نماید. این سیستم بعلاوه تضمیم می نماید که فقط محصولاتی که بازرسی را پشت سر گذاشته اند به مشتریان ارائه شوند و در نتیجه، فراوریکنندگان خودرو و قطعات خودرو از تست بازرسی جداگانه بی احتیاج می شوند.

ال جی اینوتک میخواهد تا فراوری انبوه سیستم مدیریت باتری بی سیم خود را از سال 2024 میلادی آغاز کند. برای انجام این کار نیز شرکت ال جی فعالانه فعالیت های تبلیغاتی خود را از نیمه اول امسال میلادی و برای جذب فراوریکنندگان خودرو در سراسر دنیا آغاز نموده تا بدین ترتیب بتواند بازار این محصول را از پیش و به سرعت به اشغال خود در بیاورد. علاوه بر این، شرکت ال جی اینوتک میخواهد تا با استفاده از فناور ی ای که تا به امروز بدست آورده، توسعه یک کنترل کننده شارژ خودروی الکتریکی (EVCC) بی سیم را نیز آغاز کند.

به گفته منابع، انتظار می رود که شرکت های بزرگ خودروسازی دنیای از سال 2024 میلادی استفاده از BMS بی سیم را در محصولات خودشان به طور جدی در نظر بگیرند. بر این اساس، انتظار می رود که مقدار بازار دنیای مرتبط با آن که در سال 2022 میلادی تنها 7.16 میلیون دلار بود، به 1.1 میلیارد دلار در سال 2028 میلادی برسد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1688

به "ال جی اینوتک بازار Wireless BMS را در دست می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی اینوتک بازار Wireless BMS را در دست می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید