اسپانیایی ها نگران آینده گردشگری هستند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، کشور اسپانیا پس از سپری کردن پیروز ترین تابستان 15 سال اخیر در عرصه گردشگری، افق روشنی را پیش روی محبوب ترین مقاصد توریستی خود نمی بیند.

اسپانیایی ها نگران آینده گردشگری هستند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات خرید دعوتنامه کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه لوکال، با هجوم گردشگران از کشورهایی که در چند مدت اخیر درگیر حملات تروریستی بودند، اسپانیا تابستانی رویایی را در عرصه جذب گردشگر بین المللی تجربه کرد و مجموعه ای از عوامل چون کاهش نرخ سود، بهای بنزین و ناآرامی در دیگر کشورهای مدیترانه ای به نفع مناطق ساحلی اسپانیا شد.

خوزه لوئیس زوردا، رئیس کمپانی گردشگری Exeltur اسپانیا معتقد است ایجاد مجدد چنین شرایطی بسیار سخت است و از میان 75 میلیون گردشگری که پیش بینی می گردد در امسال میلادی از اسپانیا دیدن نمایند، نزدیک به چهار میلیون از گردشگرانی هستند که پیش از این به کشورهایی چون ترکیه و مصر نیز سفر نموده اند.

پیش بینی می گردد صنعت گردشگری اسپانیا در در سال 2016 شاهد رشد سالانه 4.4 در مقایسه با چشم انداز رشد 3.2 درصدی برای کل اقتصاد این کشور باشد که این رقم در 15 سال اخیر بی سابقه بوده است.

همچنین در هشت ماه نخست 2016 اسپانیا شاهد رشد 10 درصد گردشگری در مقایسه با سال گذشته آن بوده و در مجموع 52.5 میلیون نفر از این کشور دیدن کردند که در این میان بریتانیایی ها پرشمارترین حضور را داشته اند.

منطقه شمالی کاتالونیا پربازدیدترین منطقه گردشگری در اسپانیاست که یک چهارم از مجموع توریست های ورودی به این کشور را به خود اختصاص می دهد و در حد فاصل ماه های ژانویه تا اوت در مجموع 12.5 میلیون گردشگر بین المللی از شهر بارسلون و دیگر مناطق ساحلی آن دیدن کردند.

پس از کاتالونیا، منطقه بالئاری که یکی از 17 بخش خودمختار اسپانیا و یکی از 50 استان آن به شمار می آید، در صندلی دوم حضور گردشگران واقع شده است و پس از جزایر قناری محبوب ترین منطقه گردشگری اسپانیاست.

در سال 2015 در مجموع 68 میلیون گردشگر اسپانیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند و موجب شد این کشور پس از فرانسه و آمریکا در صندلی سوم پربازدیدترین کشورهای دنیا قرار گیرد، اما این صنعت با نگرانی هایی نیز رو به روست.

به عنوان مثال توریسم تجاری در این کشور به سبب بلاتکلیفی سیاسی با افت همراه بوده و اسپانیا پس از دو انتخابات ناتمام، 10 ماه است که دولتی با اختیار تام ندارد.

مهم تر آنکه گردشگران در مقایسه با سال گذشته کمتر هزینه می نمایند و میزان هزینه آنها وابسته به ماه میلادی دو تا شش درصد کاهش داشته است و مدت زمان کمتری را نیز در اسپانیا سپری می نمایند.

فیلیپ موسکوزو، استاد دانشگاه کسب و کار و تجارت مادرید معتقد است فرایند کلی به سمت صرفه جویی در هزینه هاست. بسیاری از گردشگران کوشش می نمایند برای سفر از ایرلاین های ارزان قیمت و روش های جایگزین اقامت چون Airbnb (وب سایتی است که مردم در آن خانه ها و مکان های اقامتی خود را کرایه می دهند و دارای دو میلیون اقامتگاه ثبت شده در 191 کشور دنیا است) استفاده نمایند، پدیده ای که زیان زیادی به هتلداران وارد نموده است.

در طول دو سال گذشته، شمار اقامتگاه های معمول برای توریست ها 1.6 درصد افزایش داشته، در حالی که استفاده و اجاره اقامتگاه با استفاده از وب سایت هایی چون Airbnb حدود 75 درصد رشد داشته است.

از سویی دیگر مقاصد محبوب گردشگری اسپانیا چون بارسلون و جزایر بالئارس به نقطه اشباع رسیده اند که در بعضی موارد مسائل زیست محیطی ایجاد نموده است.

مارگالیدا مایورکا از فعالان محیط زیست در جزیره مایورکا معتقد است زیرساخت های این جزیره قادر به مقابله با تاثیرات فصل گردشگری تابستان نیست، به عنوان مثال امسال آب های آلوده به پارک طبیعی در شمال جزیره راه یافت و تصفیه خانه ها نیز درست کار نمی کردند.

مسئولان گردشگری اسپانیا در کوشش هستند تمرکز این صنعت را از کمیت به سوی کیفیت تغییر دهند و توجه بیشتری به میراث این کشور نیز داشته باشند. یکی دیگر از راهکار ها جذب بیشتر گردشگران آسیایی است که بیشتر به خرید علاقه دارند تا آفتاب دریافت در سواحل. با این وجود صنعت گردشگری اسپانیا در چند مدت اخیر سودهای فراوانی از سواحل و آفتاب برده است و بعید است به راحتی مدل های خود را تغییر دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 164

به "اسپانیایی ها نگران آینده گردشگری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیایی ها نگران آینده گردشگری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید