ارمنستان: آرامش به منطقه مرزی بازگشت

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، فارس نوشت: سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از برقراری آرامش در مرز با جمهوری آذربایجان اطلاع داد و تأکید کرد که تمامی مسئولیت ادامه تنش ها برعهده جمهوری آذربایجان خواهد بود.

ارمنستان: آرامش به منطقه مرزی بازگشت

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه شنبه) در پیغامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، از برقراری آرامش در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان اطلاع داد.

وی در این پیغام توضیح داد: بعد از چندین درخواست جامعه بین الملل برای آتش بس فوری در منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی)، شب نسبتاً آرامی در مرز داشتیم. در صورت تنش های بیشتر، کل مسئولیت برعهده رهبری نظامی-سیاسی (جمهوری) آذربایجان خواهد بود.

دور جدیدی از تنش های میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 27 سپتامبر (شش مهرماه) در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله خمپاره ای به قلمروهایشان متهم کردند.

در 9 روز گذشته از زمان آغاز درگیری های میان دو کشور مذکور، جامعه بین المللی از دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درخواست نموده بودند که هرچه سریعتر به درگیری ها انتها داده و وارد مذاکره شوند.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 663

به "ارمنستان: آرامش به منطقه مرزی بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان: آرامش به منطقه مرزی بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید