اتحاد آفریقا برای تجارت آزاد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، توافق نامه ایجاد منطقه آزاد تجاری در آفریقا با عنوان عظیم ترین توافق نامه تجارت آزاد دنیا در 30مارس 2018 در کیگالی، پایتخت روآندا به امضای کشورهای آفریقایی رسید.

اتحاد آفریقا برای تجارت آزاد

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، کانال اکونومیست فارسی نوشت: عظیم ترین توافق نامه تجارت آزاد دنیا مارس 2018 به امضای کشورهای آفریقایی رسید و بنا بود در تابستان 2020 اجرایی گردد اما کووید-19 مانع آن شد. گزارش آنکتاد از اجرای قریب الوقوع این توافق نامه می گوید.

توافق نامه ایجاد منطقه آزاد تجاری در آفریقا با عنوان عظیم ترین توافق نامه تجارت آزاد دنیا در 30مارس 2018 در کیگالی، پایتخت روآندا به امضای کشورهای آفریقایی رسید و بنا بود در تابستان سال گذشته به مرحله اجرا برسد. بحران کووید-19 اما گریبان این توافق تجاری را نیز گرفت و اجرای آن را به روزهای ابتدایی سال جدید میلادی موکول کرد.

گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل بر این ایده تاکید می نماید که کشورهای آفریقایی برای تنظیم این قواعد در سال 2020 نسبت به سال های دهه 60 و 70 میلادی پیشرفت های چشمگیری داشته اند.

کشورهایی چون مصر و تونس در شمال، گامبیا در غرب، کنیا و تانزانیا در شرق و زامبیا و آفریقای جنوبی در جنوب این قاره توانسته اند قوانین حمایت از مصرف نماینده را اجرایی نمایند.

کشورهای آفریقایی همچنین اصلاحات اساسی را در قوانین خود اعمال نموده اند تا بیشتر با بازارهای بین المللی همگام شوند. به عنوان مثال، در سال 2010 کشور بوتسوانا قانون رقابت را تصویب کرد و کنیا نیز قانون رقابت سال 1988 خود را لغو و قانون اصلاح شده تری را جایگزین آن کرد تا یک مرجع رقابت مستقل ایجاد کند.

یکی از مهم ترین پیشرفت ها در این حوزه در نیجریه رقم خورده که قانون فدرال رقابت و حمایت از حقوق مصرف نماینده را در سال 2019 به تصویب رساند.

اهمیت این قواعد تنظیم گری زمانی پررنگ تر می گردد که به نقش زیست تاریخی کشورهای آفریقایی در شکل گیری قوانین داخلی این کشورها نظر کنیم. این تفاوت زیست تاریخی سبب اختلاف فاحش قوانین داخلی این کشورها شده و اتحاد مالی آن را با چالش های جدی روبه رو می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 851

به "اتحاد آفریقا برای تجارت آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد آفریقا برای تجارت آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید