آزادی زندانی با پول توجیبی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، بعد از رضا نوازش که تا همین دو ماه پیش سرباز هنگ مرزی شهرستان پاوه کرمانشاه بود و با جمع کردن حقوق سربازی اش یک زندانی را آزاد کرد، این بار نوبت یک نوجوان 13 ساله همدانی به نام احسان مرادی بود که با الگو دریافت از او، یک زندانی اقتصادی را با پرداخت پول های توجیبی اش آزاد کند و به آغوش خانواده اش برگرداند.

آزادی زندانی با پول توجیبی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از روزنامه خبرنگاران، احسان در کلاس ششم درس می خواند و در گفت وگو با ما از تصمیمش برای آزاد کردن زندانی گفت.

ایده آزاد کردن زندانی از کجا به ذهنت رسید؟

15 اسفند بود که برنامه ای را از تلویزیون دیدم. در این برنامه سربازی آمده بود که می گفت با حقوق سربازی یک زندانی را آزاد نموده است. با دیدن این برنامه، تصمیم گرفتم با پولی که جمع نموده ام، یک زندانی آزاد کنم.

پولی که جمع نموده بودی، برای چند ماه بود؟

هشت یا 9 ماه

با پول های توجیبی ات می توانستی لباس مورد علاقه ات یا خوراکی بخری.

پدرم اینها را برایم می خرد، آزادکردن زندانی مهم تر بود.

تصمیمت را با خانواده ات هم در میان گذاشتی؟

بله، اول به مادرم گفتم که خیلی شاد شد و بعد هم به پدرم گفتم که او هم گفت کار خوبی است.

با پدرت که صحبت کردم، می گفت خیلی اصرار داشتی قبل از سال جدید یک زندانی آزاد کنی. علت اصرارت چه بود؟

خیلی دوست داشتم او زودتر نزد خانواده اش برگردد و عید را با آنها جشن بگیرد.

پدرت انگار تو را هم غافلگیر کرد؟

بله. 17 اسفند با هم بیرون رفتیم، اما نمی دانستم به کجا می رویم، تا این که دیدم روبه روی در ستاد دیه همدان هستیم. وارد ستاد شدیم، اما کارت پولم را نیاورده بودم و پدرم با کارت خودش پرداخت کرد. وقتی هم به خانه آمدیم، کارت بانکی ام را به پدرم دادم.

رئیس ستاد دیه همدان بعد از این که متوجه تصمیم تو شد، چه گفت؟

خیلی شاد شد و به من یک کتاب صحیفه سجادیه و یک دفترچه مشق هدیه داد.

باز هم تصمیم داری زندانی آزاد کنی؟

اگر بتوانم دوباره پول جمع کنم، همین کار را انجام می دهم.

آزادی زندانی 40 ساله

این اولین باری نیست که ستاد دیه استان همدان شاهد رفتارهای خودجوش قشرهای مختلف جامعه برای آزاد کردن زندانی است.

یدا... روحانی منش، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در گفت وگو با جام جم درخصوص تصمیم این نوجوان برای آزاد کردن زندانی گفت: صبح 17 اسفندماه بود که نوجوانی همراه با پدرش به ستاد آمد و گفت که می خواهد با پول هایی که جمع نموده، یک زندانی آزاد کند. ما هم یک فرد احتیاجمند و معقول را معرفی کردیم. این زندانی 40 ساله، برای راه اندازی کسب وکاری، 14 میلیون و 500 هزار تومان قرض نموده بود، اما نتوانسته بود بدهی خود را در زمان مقرر پرداخت کند و برای همین زندانی شده بود. یک ماه از زندانی شدن او گذشته بود که آن نوجوان همراه با پدرش مراجعه کردند.

حرکتی که این نوجوان انجام داد، بسیار قابل ستایش است.

اگر او حتی یک ریال هم به ستاد پرداخت می کرد، از نظر ما به اندازه یک میلیون تومان ارزش داشت. خوشبختانه این زندانی هم آزاد شد و به آغوش خانواده اش برگشت.

وی ادامه داد: البته این اولین باری نیست که با چنین حرکت هایی از سوی مردم روبرو می شویم. به طور مثال خانواده ای همراه با فرزند پنج، شش ساله شان به ستاد آمدند. فرزندشان قلکش و خانم هم دو النگوی طلای خود را اهدا کرد. مرد خانواده نیز 10، 15 میلیون تومان وام گرفته بود که با آن توانست دو، سه نفر را آزاد کند.

شاید جالب باشد بدانید که اکنون افرادی هستند که چند سال متوالی است هر روز صبح مبالغی در حد دو، پنج و 10 هزار تومان به حساب ستاد دیه واریز می نمایند که با دیدن پیامک های واریز بسیار شاد می شوم. شاید رقمش زیاد و چشمگیر نباشد، اما از نگاه ما بسیار ارزشمند است. یا فرد دیگری هم بود که با یاری ستاد دیه از زندان آزاد شده بود.

او با این که خودش هم به یاری احتیاج دارد، اما هر سال یک قلک می گیرد و سرسال، هرآنچه که جمع آوری نموده است را در اختیار ستاد قرار می دهد. اینگونه حرکت ها، هرچند ناچیز، بسیار با ارزش است و تمام مردم، حتی تهیدست ترین افراد هم می توانند در این کار خیر شرکت نمایند.

لیلا حسین زاده - حوادث

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1036

به "آزادی زندانی با پول توجیبی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آزادی زندانی با پول توجیبی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی زندانی با پول توجیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید