6 بازی ریتمیک که اجازه می دهند از آهنگ های خودتان بهره ببرید

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، از خلق بازی های ریتم چندین دهه می گذرد و معروفیت این دست بازی ها باتوجه به عصر حاضر و جدیدترین ترندها متغیر است. سازندگان همواره سعی دارند روش های جدیدی را برای تعبیه ایده ها در این عناوین ابداع نمایند وقتی به ریتم فکر می کنیم ذهنمان سریعاً به سراغ چیزهایی همانند گیتار و درام های راک باند و گیتار هیرو می رود یا منظره ها صوتی انتزاعی بازی هایی چون فرکانس (Frequency) و دامنه (Amplitude).

6 بازی ریتمیک که اجازه می دهند از آهنگ های خودتان بهره ببرید

با این حال بازی های اکشن و شوتری وجود دارند که می توان آن ها را بازی های ریتم تلقی کرد زیرا موسیقی در گیم پلی این بازی ها نقش مهمی را ایفا می نماید. وقتی در پی بازی هایی در این ژانر به خصوص هستیم بیشتر اوقات زمانی فرامی رسد که می خواهید آهنگ های خودتان را نیز مورد استفاده قرار دهید. بازی هایی که در ادامه درباره شان می خوانید به شما اجازه می دهند موسیقی و آهنگ های موردعلاقه تان را اضافه کنید تا گیم پلی حال و هوای منحصربه فردی پیدا کند.

6. ویب ریبون (Vib-Ribbon)

تهیه نماینده: Sony Computer Entertainment

سازنده: NanaOn-Sha

پلتفرم ها: پلی استیشن وان

ویب - ریبون یک بازی متعلق به پلی استیشن است. شما بازی را اجرا می کنید، دیسک را از دستگاه خارج نموده و سپس یکی از سی دی های خودتان را می گذارید تا در کنار سایر آلبوم های بازی پخش گردد. شخصیت بازی در یک جهت تعیین می دود و شما باید به او یاری کنید موانع سر راهش را جاخالی دهد. گرافیک به وسیله موسیقی بازی ساخته می گردد. به همین علت پیش از آن که آهنگ های خودتان را بهره ببرید حتماً آهنگ های خود بازی را اجرا کنید زیرا این آهنگ ها نیز به میزان موسیقی های کلکسیون خودتان خوب هستند.

ویب - ریبون در زمان عرضه اصلی خود در ایالات متحده آمریکا عرضه نشد. بازی در سال 2014 در آمریکا در قالب یکی از بازی های کلاسیک پلی استیشن بر روی پلی استیشن 3 منتشر شد. ازآنجایی که کنسول های مدرن درایو سی دی ندارند باید راه دیگری برای اضافه کردن آهنگ های خودتان به ویب - ریبون پیدا کنید.

5. بیت هازارد (Beat Hazard)

تهیه نماینده: Cold Beam Games

سازنده: Cold Beam Games

پلتفرم ها: ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، کامپیوتر، اندروید

بیت هازارد یک بازی شوتم آپ است که موزیک بر روی نحوه حمله دشمنان و سرعت کلی گیم پلی تأثیر می گذارد. بازی ساندترک خودش را دارد اما بعلاوه اجازه می دهد بازیکنان از آهنگ های متعلق به خودشان استفاده نمایند. بیت هازارد در سال 2009 میلادی عرضه شد و بر روی پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، رایانه شخصی و گوشی های همراه در دسترس است. دنباله ای برای بازی در سال 2019 ساخته شد و سرویس های استریم را در کارنمودهای خود اضافه کرد که با این کار راه را برای دنیایی از موزیک باز کرد که در غیر این صورت قابل استفاده نبود خصوصاً که امروزه کمتر دیده می گردد کسی آهنگ بخرد.

4. آدیوسرف (Audiosurf)

تهیه نماینده: Audiosurf LLC

سازنده: Dylan Fitterer

پلتفرم ها: کامپیوتر

برخی از بازی های ریتم بیشتر حس ماجراجویی در یک بُعد دیگر را دارند. حال و هوای آن ها را به سختی می گردد توصیف کرد ولی تعیین است که از ویژوالایزرهای محبوب دهه نود میلادی الهام گرفته اند. آدیوسرف در این گروه قرار می گیرد. شما یک اتومبیل کوچک را کنترل می کنید که در خطوط مختلف حرکت می نماید و با جمع آوری بلاک ها امتیاز به دست می آورد. آدیوسرف در سال 2008 عرضه شد و از کلکسیون آهنگ های شما به عنوان بخشی از ساندترک استفاده می نماید. این بازی به محبوبیت چشمگیری بر روی رایانه های شخصی دست یافت و یک نسخه از آن برای دستگاه های زون نیز ساخته شد. بازی در اصل به وسیله یک نفر طراحی و ساخته شده بود: دیلان فیترر.

3. راگناراک (Ragnarock)

تهیه نماینده: WanadevStudio

سازنده: WanadevStudio

پلتفرم ها: کامپیوتر (واقعیت مجازی)

واقعیت مجازی نفس تازه ای برای ژانر ریتم بود. بازی های به خصوصی مانند بیت سیبر (Beat Saber) راه تازهی برای انجام بازی پیدا کرد و به انتشار محتویات تازه ادامه داد. سایر بازی ها به واقعیت مجازی نقل مکان کردند مانند راک باند هارمونیکس (Harmonixs Rock Band). در میان عناوین کمتر شناخته شده تر می توان به راگناراک اشاره نمود.

باتوجه به جناس جالب عنوان بازی می گردد حدس زد که حال و هوای بازی پیرامون وایکینگ ها جریان دارد. بازیکنان از طبل ها استفاده می نمایند تا به صورت ریتمیک به اشیایی که ظاهر می شوند ضربه بزنند. علاوه بر موسیقی موجود بر روی بازی شما بعلاوه می توانید با آهنگ های خودتان از انجام بازی لذت ببرید.

2. فاز (Phase)

تهیه نماینده: Harmonix

سازنده: Harmonix

پلتفرم ها: iOS

این بازی برای آن هایی که هنوز گردانه آی پاد کلاسیک خود را به یاد می آورند است. حتی اگر این دستگاه ها به وسیله گوشی های هوشمند و سرویس های استریم موزیک بی استفاده شده اند چندین بازی برای آن ها ساخته شد.

شناخته شده ترین این بازی ها به احتمال زیاد فاز است. با استفاده از گردانه آی پاد شما با گوش دادن به آهنگ های موجود بر روی دستگاهتان بازی را انجام می دهید مانند Frequency و Rock Band Unplugged. شباهت گیم پلی بازی به این عناوین منطقی است زیرا فاز به وسیله هارمونیکس ساخته شده است. این فرمت برای گردانه آی پاد کاملاً مناسب است. متأسفانه انجام بازی در حال حاضر غیرممکن است مگر این که هنوز یک آی پاد کلاسیک داشته باشد. بااین حال عناوین مشابه فاز بر روی سایر کنسول ها و پلتفرم ها موجود است.

1. مقبره نکرودنسر (Crypt of the Necrodancer)

تهیه نماینده: Brace Yourself Games

سازنده: Brace Yourself Games

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا، ایکس باکس وان، کامپیوتر، نینتندو سوییچ، موبایل

ترکیب چندین ژانر با هم کاری سخت است زیرا برخی از این ژانرها با هم کنار نمی آیند. مقبره نکرودنسر اما بامهارت هرچه تمام تر سبک های سیاه چال نوردی، بازی های ریتمی و روگلایک را با هم ترکیب می نماید. بازیکنان مراحل شانسی بارگذاری شده را تفحص می نمایند و باید با انجام بازی همراه با ریتم موزیک بر دشمنان و محیط بازی چیره شوند.

اگر این بازی به خودی خود ایده ای جالب نیست شما می توانید از آهنگ های خودتان برای شخصی سازی تر کردن گیم پلی بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید با استفاده از یک پد پایکوبی بازی را انجام دهید. مقبره نکرودنسر توجه نینتندو را به خود جلب کرد زیرا سازنده آن developer Brace Yourself Games مسئول ساخت بازی Cadence of Hyrule: Crypt of the NecroDancer Featuring The Legend of Zelda است که از این فرمت بهره برده تا بازی زلدای منحصربه فردی را خلق کند.

منبع: TheGamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1590

به "6 بازی ریتمیک که اجازه می دهند از آهنگ های خودتان بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 بازی ریتمیک که اجازه می دهند از آهنگ های خودتان بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید