5 راه برای اینکه بسته بندی مقوایی مجذوب کننده تری داشته باشیم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، متخصصین بازاریابی و تبلیغات به درستی بسته بندی را فروشنده خاموش نامیده اند. یک بسته بندی مجذوب کننده می تواند در در لحظه خرید، توجه خریدار را جلب کند و تصمیم او را به نفع خود تغییر دهد. . البته بسته بندی به تنهایی نمی تواند فروش بیشتر را ضمانت کند. موارد زیادی از جمله کیفیت محصول و قیمت محصول هم در فروش مؤثر هستند. اما به شرط رعایت بقیه موارد، هرچه بسته بندی محصول شما مجذوب کننده تر باشد می توانید بیشتر رو فروش آن حساب کنید. بویژه اگر محصول شما در دسته محصولاتی که مخاطب عام دارد قرار می گیرد.

5 راه برای اینکه بسته بندی مقوایی مجذوب کننده تری داشته باشیم

جعبه های مقوایی از پرکاربردترین انواع بسته بندی برای محصولات هستند. می خواهیم شما را با چند روش برای اینکه بسته بندی مقوایی مجذوب نماینده تری داشته باشید، آشنا کنیم.

استفاده از پنجره

استفاده از پنجره در جعبه مقوایی احتمال برداشته شدن جعبه محصول شما از قفسه را دو برابر می نماید. حتی اگر یک تصویر زیبا و واضح از محصول روی جعبه چاپ نموده باشید. باز مردم دوست دارند آنچه می خواهند بخرند را ببینند. حتی شده از یک پنجره خیلی کوچک روی جعبه. گاهی یک پنجره کوچک برای تماشا و لمس کردن محصول هم کافی است. اگر زمان هایی که خود مشغول خرید بوده اید را بیاد آورید. خواهید دید که خود شما هم چنین رفتاری را در زمان خرید داشته اید.

بنابراین مطمئن باشید هزینه ای که صرف گذاشتن یک پنجره روی جعبه می کنید به شما برمی گردد. چه بسا بسیار بیشتر از آن.

تمایز در متریال

فراورینمایندگان زیادی هستند که تصور می نمایند ضروری است در طراحی بسته بندی همان راهی را بروند که عموم رقبای شان رفته ند. تا چیزی از آنها کم نداشته باشند. این یک روش استاندارد است. اما رقابتی نیست. حتمن این جمله را شنیده اید: ((خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت باش)). اما اتقاقن قفسه فروشگاه جایی است که بسته بندی شما باید رسوا باشد تا انتخاب گردد. بنابراین سعی کنید طراحی آن را از بقیه متمایز کنید. این تمایز می تواند به روش های مختلفی اتفاق بی افتد. البته تا جایی که موجب افزایش بیش از حد قیمت تمام شده محصول تان نگردد. برای مثال اگر در جایی که رقبای شما از جعبه مقوایی برای بسته بندی استفاده نموده اند شما از جعبه چوبی یا فلزی بهره ببرید. تمایز را ایجاد نموده اید اما به قیمت افزیش هزینه بسته بندی و در نتیجه افزایش چشمگیر قیمت محصول نسبت به رقبا. اما اگر همین تمایز را با تغییر نوع مقوا ایجاد کنید. می توانید علاوه بر بهره مندی از یک بسته بندی مقوایی متمایز، در گود رقابت قیمت هم باقی بمانید. مثلن زمانی که همه از مقوای سفید برای جعبه محصول خود استفاده نموده اند. اگر شما به سراغ مقوا کرافت بروید. پیروز شده اید بدون افزایش قیمت، تمایز ایجاد کنید.

داستان سرایی در طراحی

تمایز می تواند در طراحی گرافیک بسته بندی باشد. با استخدام یک طراح بسته بندی درجه یک و خلاق، با یک بار پرداخت دستمزد طراحی بسته بندی می توانید هزاران بسته بندی خلاقانه و متمایز داشته باشید.

حضور روز افزون مردم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و روبرو شدن با رویدادها و اخبار مختلف موجب شده با تماشا هر تصویر در پی داستانی برای آن بگردند. این موضوع برندهای پیشرو را بر آن داشته تا در پی استفاده از طرح های داستان سرا برای بسته بندی های خود باشند. برای مثال یک رستوران می تواند هر چند مدت یکبار طرحی داستان سرایانه روی جعبه غذا چاپ کند و به این وسیله با مخاطبین خود ارتباط عاطفی برقرار کند. خوب است شما هم از این ترند پیروی کنید. مطمئن باشید خریداران جذب داستان تصاویر بسته بندی مقوایی محصول شما خواهند شد.

تمایز در شکل بسته بندی

زمانی که تمام عرضه نمایندگان یک محصول از شکل مکعب برای بسته بندی محصول استفاده نموده اند. یک جعبه استوانه ای در میان مکعب ها بیشتر به چشم می آید. حتی یک خط تا یا یک برش خاص می تواند بسته بندی را مجذوب نماینده کند. ایجاد چنین تمایزی اگر با درنظر گرفتن شرایط حمل و نقل بسته بندی و چیدمان آن در شلف فروشگاه همراه باشد کاربردی تر خواهد بود. و اگر به سهولت حمل یا استفاده به وسیله خریدار کمک کند. باز هم ارزنده تر خواهد بود. استفاده از فرم ها و شکل های خاص ممکن است فرآیند جعبه سازی را نسبت به شکل های استاندارد کمی سخت تر کند. اما ارزشش را دارد.

به سراغ طراح و فراوری نماینده حرفه ای بسته بندی مقوایی بروید

سفارش بسته بندی به یک شرکت تخصصی که از طراحی بسته بندی تا فراوری بسته بندی را انجام می دهد. و از طراحان ایده پرداز و خلاق بهره می برد می تواند شما را در دستیابی به یک بسته بندی مقوایی مجذوب نماینده کمک دهد.

شرکت بسته بندی پویا فراز خلاق تیم کاملی از طراحان صنعتی، طراحان گرافیک و کارشناسان چاپ را در اختیار دارد و در سه بخش اصلی طراحی استراکچر، طراحی بسته بندی و فراوری بسته بندی به مشتریان خود خدمات ارائه می دهد.

این خدمات از ارائه مشاوره برای انتخاب برترین نوع بسته بندی شروع می گردد و با انتخاب متریال، طراحی استراکچر و نمونه سازی ادامه می یابد. سپس طراحی گرافیک بسته بندی انجام می گردد. پیش از طراحی گرافیک تحقیقات کاملی پیرامون مخاطب هدف بسته بندی، بسته بندی محصولات رقیب، محل عرضه محصول (آنلاین یا حضوری یا هر دو)، چیدمان بسته بندی در شلف فروشگاه و … بعمل می آید. که مبنای طراحی گرافیک بسته بندی قرار می گیرد.

درنهایت بسته بندی طراحی شده در اختیار واحد فراوری بسته بندی قرار می گیرد. در بخش فراوری، پس از برآورد و اعلام هزینه به مشتری و دریافت تایید، متریال جعبه نظیر مقوا، کارتن، فوم و …بر اساس نمونه تایید شده تامین می گردد. سپس مراحل لیتوگرافی و قالبسازی، چاپ، یووی، سلفون، دایکات و … جعبه سازی انجام می گردد. و پایان بسته بندی فراوری شده برای مشتری ارسال می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1329

به "5 راه برای اینکه بسته بندی مقوایی مجذوب کننده تری داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راه برای اینکه بسته بندی مقوایی مجذوب کننده تری داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید