چرا صبح پیش از هر چیزی باید آب بنوشیم؟

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، این خیلی مهم و حیاتی است که چرا باید بدانید وقتی صبح از خواب برمی خیزید باید آب بنوشید. نوشیدن آب در صبحگاه بسیار اهمیت دارد اما بسیاری از افراد این امر مهم را نادیده می گیرند.

چرا صبح پیش از هر چیزی باید آب بنوشیم؟

به گزارش خبرنگاران ، صبح که از خواب برمی خیزید در میان انبوه برنامه هایی که برای خود تبدیل به عادت نموده اید شاید آب نوشیدن را فراموش کنید که این اصلا به نفع سلامت جسمانی شما نیست. ما صبح که از خواب بلند می شویم مسواک می زنیم، صبحانه می خوریم، لباس می پوشیم و آماده بیرون رفتن هستیم. شاید هم شاغل نباشیم و در خانه بمانیم. اما در این میان آب نوشیدن فراموش می گردد در صورتی که اصولا باید پراهمیت ترین تکلیف صبحگاهی باشد. نوشیدن آب برای بدن بسیار مهم است و پزشکان و متخصصان تغذیه همواره بر روی آن تاکید زیادی می نمایند. افرادی که صبح آب نمی نوشند در واقع بدن خود را از مزیت های زیادی محروم نموده اند که آنها را گاه دچار مشکل می نماید و حتی فعالیت های روزمره ها آنها را اختلال روبرو می نماید.

اما چرا نوشیدن آب تا این اندازه مهم است؟

پنج دلیل برای پاسخ به این سوال وجود دارد. این پنج دلیل را به صورت خلاصه و مختصر در ادامه می خوانید:

1-نوشیدن آب در صبحگاه یاری می نماید تا بدن شما به سرعت مجددا با آبرسانی روبرو گردد. وقتی صبح از خواب برمی خیزید بدن شما آب زیادی را مصرف نموده است بنابراین ضروری است هر چه سریع تر آب بنوشید تا این کمبود جبران گردد و آبرسانی به بدن را نیز انجام بدهید.

2-شما وقتی از خواب برمی خیزید خواب آلود هستید و با همان حالت خواب آلودگی کارهای خود را انجام می دهید. اما تحقیقات ثابت نموده است که نوشیدن آب در هنگام صبح هوشیاری شما را بالا می برد و از حالت خواب آلودگی خارج می نماید. به این ترتیب هوشیاری بیشتری خواهد داشت و با همین حالت به ادامه کارهای روزمره خود می رسید.

3-نوشیدن آب به عملکرد مغزی شما بسیار یاری می نماید. 73 درصد از حجم مغز شما را مایعات تشکیل می دهد و واضح به نظر می رسد که چرا شما باید آب بنوشید. وقتی آب کافی در بدن موجود نباشد مغز با مسائل زیادی روبرو می گردد و عملکرد درستی ندارد.

4-یکی دیگر از مزیت های بسیار عظیم و پراهمیت نوشیدن آب در صبح این است که یاری می نماید بدن شما دفع سموم کند. آب به این فرایند یاری می نماید و به همین دلیل نوشیدن آن در صبح بسیار ضروری به نظر می رسد.

5-آب بنوشید تا با یکی دیگر از مزیت های آن در صبحگاه روبرو شوید؛ با نوشیدن آب متابولیسم بدن شما شروع می گردد. سوخت و ساز بدن یا متابولیسم فرایندی بیوشیمیایی است که در بدن هر موجود زنده ای برای ادامه حیات رخ می دهد. با نوشیدن آب شما در واقع استارت متابولیسم بدن خود را برای یک شبانه روز زده اید.

در انتها این نکته را از قلم نیاندازید که هر انسان در طول روز احتیاج به نوشیدن 8 لیوان آب دارد. هر لیتر آب تقریبا 4 لیوان می گردد پس 8 لیوان معادل با 2 لیتر است. یعنی در طول روز حداقل باید 2 لیتر آب نوشید که لزومان صحیحی نیست. میزان مصرف آب را با توجه به احتیاج بدن و حس تشنگی مشخص کنید چرا که مصرف زیاد آب می تواند منجر به مسمومیت آبی هم بگردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 935

به "چرا صبح پیش از هر چیزی باید آب بنوشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا صبح پیش از هر چیزی باید آب بنوشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید