پوتین: نیروی دریایی به موشک های هایپرسونیک مجهز می گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رئیس جمهور روسیه می گوید تحویل موشک های هایپرسونیک زیکرون به نیروی دریایی این کشور از سال تازه میلادی آغاز خواهد شد.

پوتین: نیروی دریایی به موشک های هایپرسونیک مجهز می گردد

به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه گفته آزمایش موشک های هایپرسونیک زیکرون رو به تکمیل است و تحویل این موشک ها به نیروی دریایی از سال 2022 شروع خواهد شد.

رسانه ها گزارش داده اند این تصمیم که پوتین آن را چهارشنبه اعلام نمود بخشی از کوشش های مسکو برای رقابت با ایالات متحده آمریکا و سایر کشور ها برای استفاده از نسل بعدی تسلیحات دوربعدی است که شناسایی و رهگیری آن ها سختتر است.

روسیه ماه گذشته اعلام نمود برای اولین بار از یک زیردریایی، موشک کروز مافوق صوت یا هایپرسونیک به نام زیکرون را شلیک نموده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای روز 12 مهر اعلام نموده بود که زیردریایی سورودوینسک هنگام استقرار در دریای بارنتز این موشک را شلیک نموده و مواضع انتخاب شده را هدف قرار داده است. در بیانیه وزارت روسیه آمده بود: شلیک آزمایشی موشک زیکرون از یک زیردریایی هسته ای پیروزیت آمیز بود.

پوتین در سخنانی که امروز از تلویزیون روسیه پخش شد گفت: در حال حاضر مهم است فناوری هایی را توسعه دهیم که برای ساخت سامانه های تسلیحاتی مافوق صوت مورد احتیاج هستند.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد موشک زیکرون در مرحله آزمایشی با پیروزیت از زیردریایی شلیک شده و به اهداف زمینی و دریایی اصابت نموده است.

بعضی از کارشناسان غربی گفته اند که قدرت مانور، سرعت و بعضی قابلیت های دیگر موشک های هایپرسونیک موجب می گردد رصد و انهدام این موشک ها سخت باشد.

روسیه ماه پیش در سالروز تولد ولادیمیر پوتین موشک زیکرون را از یک کشتی آزمایش نموده بود. رئیس جمهور روسیه پیش از این اعلام نموده بود، با توجه به افزایش تحرکات کشور های غربی در قطب شمال، مسکو در نظر دارد حضور نظامی در این منطقه را تقویت کند.

ولادیمیر پوتین طی سخنرانی که در مارس سال 2018 انجام داده بود، گفته بود موشک های فراصوت بخشی از تسلیحات نسل تازه این کشور هستند که می توانند تقریبا هر نقطه ای را در جهان هدف قرار داده و از سپر موشکی ساخت آمریکا نیز عبور نمایند.

چند هفته قبل نیز صنایع دفاع روسیه از آزمایش پیروزیت آمیز تازهترین موشک بالستیک قاره پیمای فراوری شده به وسیله شرکت صنایع جنگ افزاری این کشور اطلاع داد.

رئیس ستاد کل نیرو های مسلح روسیه اخیراً در نهمین کنفرانس مسکو درباره امنیت بین المللی گفت که مسکو در پاسخ به استفاده از بمب اتمی و دیگر سلاح های کشتارجمعی علیه روسیه یا متحدانش، حق خود را برای توسل به سلاح های اتمی محفوظ می دارد.

طی سال های اخیر روسیه بار ها درباره تحرکات آمریکا برای استقرار سامانه های سپر دفاع موشکی و نظامی کردن فضا به منظور مقابله با این کشور هشدار داده است.

پایگاه هیل نزدیک به کنگره آمریکا نوشته علاوه بر روسیه، سایر کشور ها هم در پی ساخت سلاح های هایپرسونیک هستند. سرعت حرکت این سلاح ها در فضا پنج برابر سرعت صوت است.

در هفته های گذشته رسانه ها گزارش داده اند چین هم اقدام به آزمایش یک موشک هایپرسونیک نموده است. با آنکه چین اصرار دارد آزمایش های صورت گرفته در طول 3 ماه گذشته مربوط به تست یک سامانه قابل بازیافت فضایی است داده های منتشر شده به وسیله رسانه های غربی از آزمایش یک سیستم پرتاب تسلیحاتی کم نظیر در جهان اطلاع داده اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده موشک پرتاب شده به وسیله چینی ها در ابتدا پیروز شده یک بار به طور کامل زمین را دور بزند و سپس محموله خود را بر روی زمین پرتاب کند. معین نیست که چنین موشکی از کدام نقطه پرتاب شده، اما وسعت بالای خاک چین چنین اجازه ای را به آن می دهد. به نظر می رسد کلاهک پرتاب شده از نوع کلاهک های هایپرسونیک با قابلیت حرکت گلایدری در فضا است.

اندازه خطای این سلاح در پرتاب اول به وسیله آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نزدیک به 24 مایل عنوان شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1414

به "پوتین: نیروی دریایی به موشک های هایپرسونیک مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: نیروی دریایی به موشک های هایپرسونیک مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید