ون نیسان، ماشینی جادار که شبیه ون های معمولی نیست، عکس

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، دیجیاتو نوشت: شرکت نیسان از یک ون مفهومی بسیار پیشرفته و مدرن رونمایی کرد. این کانسپت هایپر تورر نام دارد و از یک پیشرانه تمام الکتریکی سود می برد. نیسان می گوید این کانسپت با الهام از فرهنگ مهمان نوازی ژاپنی ها و با هدف ایجاد و پرورش ارتباطاتی قوی تر و بهتر در سفرهای گروهی طراحی شده است.

ون نیسان، ماشینی جادار که شبیه ون های معمولی نیست، عکس

در گذشته نه چندان دور، مینی ون ها به دلیل فضای داخلی گسترده و کاربردپذیری بیشتر، هواداران زیادی داشتند. اما خودروهای شاسی بلند و کراس اوور با ارائه مزایایی مشابه و در عین حال توانایی های حرکت بهتر در انواع مسیرها، مینی ون ها را به حاشیه راندند. با وجود این، نیسان کماکان به آینده مینی ون ها امیدوار است و اعتقاد دارد این نوع خودروها در صورت تجهیز به پیشرانه برقی می توانند به حیات خود ادامه دهند.

نیسان بر این باور است که پیشرانه های برقی به دلیل اشغال فضای بسیار کمتر، آزاد عمل خیلی بیشتری به طراحان می دهند. از این رو، می توان با خلق مینی ون های برقی زیبا و مجذوب نماینده، نظر مثبت مشتریان بازار خودرو را جلب کرد.

کانسپت نیسان هایپر تورر و کابینی جادار

کانسپت نیسان هایپر تورر کابین جادار و بزرگی دارد. به خاطر استفاده از پیشرانه برقی و فناوری اختصاصی EV Technology Vision، کف کابین این مفهومی کاملاً صاف است. این فناوری در کنار استفاده از باتری های جامد، به مهندسان اجازه می دهد پک باتری و اجزای قوای محرکه را در کمترین ارتفاع ممکن نصب نمایند. علاوه بر بهبود فضای داخلی، این فناوری مرکز ثقل خودرو را نیز بسیار پایین تر می آورد. این امر به نوبه خود باعث افزایش پایداری و بهبود هندلینگ می گردد.

  • واتساپ با توپ پر آمد/ قابلیت های تازه و کاربردی/ عکس

  • شکار باورنکردنی تمساح غول پیکر نیل

  • موجودی شگفت انگیز که 2 بار دور کهکشان چرخیده/ پیرتر از درختان و دایناسورها است

  • شاخ و شانه کشیدن یک گوشی تازه وارد برای سامسونگ/ عکس

صندلی های کانسپت نیسان هایپر تورر تا 360 درجه چرخان هستند. بنابراین، سرنشینان در حین سفرها می توانند به صورت رودررو با یکدیگر صحبت نمایند. این ویژگی به معنای بهره مندی هایپر تورر از فناوری خودران است. این کانسپت به نمایشگرهای پوشیدنی مجهز است. با استفاده از این نمایشگرها، امکان کنترل مسیریاب یا سیستم صوتی به وسیله سرنشینان عقب فراهم می گردد.

همچون بیشتر کانسپت های ژاپنی، در این مفهومی نیز نیسان با نورپردازی داخلی و ایجاد المان های خاص روی سقف، به فرهنگ و سنن مردم کشور خود ادای احترام نموده است. بعلاوه در کف هایپر تورر یک پنل LED مسطح وجود دارد که تصاویری از کف رودخانه یا آسمان را نمایش می دهد.

تازهترین مفهومی کمپانی نیسان به یک سیستم پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز است. این سیستم با پایش علائم حیاتی و شرایط روحی-روانی راننده، به طور اتوماتیک اقدام به تنظیم نورپردازی و پخش موزیک های مناسب می نماید.

تأمین نیرو به وسیله سیستم چهار چرخ محرک e-4ORCE

در رابطه با ویژگی های فنی، نیسان حرفی به میان نیاورده و معین نیست که پیشرانه هایپر تورر چه معینات دارد. البته این کمپانی تأیید نموده که نیروی کانسپت هایپر تورر به وسیله سیستم چهار چرخ محرک e-4ORCE تأمین می گردد. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، وظیفه تأمین انرژی را هم باتری جامد بر عهده دارد.

در نمای بیرونی، کانسپت نیسان هایپر تورر کاراکتری شبیه به یک سامورایی مدرن را به نمایش می گذارد. سبک طراحی این مینی ون مفهومی به شکلی است که تا حدودی محصولات لکسوس را در فکر تداعی می نماید. یکی از المان های ظاهری جالب این خودرو خط سفید میانی است که شیشه های کابین را از ورقه های فلزی بدنه جدا نموده است.

نیسان با سه کانسپت پیشرفته در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن حاضر خواهد شد که هایپر تورر یکی از آنهاست. این نمایشگاه از 25 اکتبر آغاز می گردد. هایپر ادونچر و هایپر Urban دو کانسپت دیگری هستند که همراه با هایپر تورر در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 مهر 1402 بروزرسانی: 27 مهر 1402 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1774

به "ون نیسان، ماشینی جادار که شبیه ون های معمولی نیست، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "ون نیسان، ماشینی جادار که شبیه ون های معمولی نیست، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ون نیسان، ماشینی جادار که شبیه ون های معمولی نیست، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید