واقعیات وحشتناک و عریانی که به هر دهه شصتی و پنجاهی القا می نمایند که انگار 90 ساله شده!

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما به ما می گفتند که زمان خیلی سریع می گذرد و نمی دانند که چطور شد که یک دفعه 60 ساله شدند. ما به عنوان بچه ها دیروز، این مطلب را باور نمی کردیم. بچه ها زمان را انگار کشدار و منبسط تر احساس می نمایند.

واقعیات وحشتناک و عریانی که به هر دهه شصتی و پنجاهی القا می نمایند که انگار 90 ساله شده!

اما با رسیدن به بزرگسالی، شتاب زمان بیشتر می گردد. اصلا خود ما بعد از مدتی دوست داریم که زمان زودتر بگذرد. چرا؟!

زودتر بگذرد که فارغ التحصیل شویم! زودتر بگذرد که پس اندازمان آنقدر گردد که بتوانیم خانه و خودرو بگیریم! زودتر بگذرد که به شیفت خسته نماینده کاری تمام گردد.

غافل از اینکه این تمنا برای زودتر تمام شدن زمان، ما را انتها به نقطه ای می رساند که یک دفعه احساس می کنیم، عمری از ما سپری شده.

هر چقدر هم تمدن بشری، پیشرفت می نماید، سرعت تحولات بیشتر می گردد. شما حساب کنید که در همین یک دهه چقدر جهانی فناوری، پوست انداخته و تغییر نموده. بعد انتظار دارید که مقایسه زمان حاضر با دو سه دهه قبل، چیز دراماتیک ای نگردد؟

در این پست مثال ها و فکت هایی را با شما به اشتراک می گذارم که عریان تر و صریح تر، گذشت بی رحم زمان را به دهه شصت هایی یادآور شوند!

1- وقتی می فهمی که بچه هایی که زمان قبولی شما در دانشگاه تازه متولد شده بودند، خودشان به مرحله فارغ التحصیلی از دانشگاه رسیده اند!

2- وقتی که موسیقی های پاپ فرنگی که زمانی از نظر پدر و مادرهایتان، خیلی گوش خراش و با ریتم تند و شاید جلف بودند، از نظر نسل جدید، موسیقی های سنتی پیرپسند شده اند و ستاره های موسیقی بی ملاحظه دیروز، در مقایسه با سنت شکنی های ستاره های امروز، بیشترشان آدم های مقید به اخلاقی به نظر می رسند.

3- وقتی می فهمی که بچه هایی که در زمان پخش نخستین اپیزود سریال لاست ، تازه به جهان آمده بودند، الان کلاس کنکور می فرایند! (نخستین اپیزود این سریال سپتامبر سال 2004 پخش شد، باورتان می گردد؟!)

4- وقتی می فهمی که خیلی ها هستند که از همان بدون تولدشان اینترنت حتی در ایران خودمان به صورت همگانی وجود داشته و وقتی تو از زمانی که اینترنت در ایران وجود خارجی نداشت، صحبت می کنی، شبیه پیرمردهای می شوی که خاطرات اشغال ایران در جنگ جهانی دوم را دارند تعریف می نمایند!

5- گروه موسیقی Ace of Base یا ABBA؟ اصلا بی خیال؟ چیز وحشتناک این است که تو دقیقا زمانی که اولین موسیقی ریکی مارتین، انریکه ایگلسیاس یا جنیفر لوپز را به یاد می آوری! توی زمانی که Livin la Vida Loca گل نموده بود یادت هست و الان جوانانی هستند که در آن موقع اصلا به جهان نیامده بودند!

6- از مسابقه ایران - استرالیا چقدر گذشته؟ پاسخ: این مسابقه 8 آذر سال 1376 اجرا شده بود! تفریق کنید و چیزی نگویید!

7- جوانان زیادی هستند که نه عملا از دیسکت استفاده نموده اند و نه از نوار کاست و تو خاطرات زیادی با هر دوی اینها داری!

8- فیلم دیدن و خریدن قاچاقی روی وی اچ اس؟ الان فیلم های روز را در چند دقیقه دانلود می کنی و با چند ساعت اختلاف، آخرین اپیزود سریال های محبوب آمریکایی را می بینی. آن وقت زمانی را به یاد می آوری که به مناسبت عید نوروز، تلویزیون چند قسمت سریال اوشین را با فاصله زمانی کمتر از یک هفته پخش کرد بود و شما و خانواده تان از این موضوع شادمان هم بودید!

هوم! ضبط LP و EP را هم اگر یادتان می آید …

9- نوزادانی که زمان رونمایی از نخستین آی فون به جهان آمده بودند، هم اینک 12 - 13 ساله اند!

10- دفترچه تلفن و تلفن های رومیزی با شماره گیر دوار؟ مگر اینها فقط در موزه پیدا نمی شوند. اما شما دقیقا سال ها از اینها استفاده می کردید!

11- جوانان بالای 20 سالی هستند که زمان پخش فیلم تایتانیک اصلا به جهان نیامده بودند و تو با هم دانشگاهی هایت این فیلم رو دیده بودی! اولین فیلم از سری ماتریکس را هم به یاد می آوری که با چه کیفیت نازلی در سالن نمایش دانشگاه نمایش داده بودند، در صورتی که خیلی از جوانان آن موقع به جهان نیامده بودند!

12- در انتخابات سال 1376 رای داده بودی؟! اگر پیش جوانان بگویی چنان به نظر می رسد که در دوره نخست وزیری هویدا زندگی می کردی!

13- نخستین باری که تلویزیون سریال هزاردستان را پخش کرد یه یاد می آوری؟ آن موقع عصرهای آدینه در سال 1367 این سریال پخش می شد.

14- با زلزله رودبار لرزیده بودی؟ سال جاری دقیقا 30 سال از این سریال می گذرد.

15- وسط کارتون پسرشجاع، صدای آژیر قرمز از تلویزیون پخش می شد! صدای مارش پیروزی را به یاد می آوری یا پذیرش قطعنامه 598 را. 32 سال از سرانجام جنگ گذشته!

16- وقتی زمانی که تبلیغ فیلم عروس در روزنامه ها چاپ می شد یه یاد داری و بعد می فهمی که سال 69 ساخته شده بود و سال جاری 30 سال از زمان ساختنش می گذرد!

با الهام از این پست

منبع: یک پزشک
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 528

به "واقعیات وحشتناک و عریانی که به هر دهه شصتی و پنجاهی القا می نمایند که انگار 90 ساله شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیات وحشتناک و عریانی که به هر دهه شصتی و پنجاهی القا می نمایند که انگار 90 ساله شده!"

1 دیدگاه

سامان 26 بهمن 1401

میشه بفرمایید کدام دهه شصتی در سال 76 رای داده؟ حالا جز متولدین سال شصت ک اون زمان بچه های شیطون پانزده شانزده ساله بودن. چون تا سال هشتاد و هفت رای پانزده سال بود

پاسخ به سامان
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید