همه آن چه دوست داریم در ویندوز 12 ببینیم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، چه عیبی دارد فهرستی از آرزوها و انتظارات مان از ویندوز 12 را منتشر کنیم؟ در مقاله ؛ درباره ویژگی های ویندوز بعدی مایکروسافت صحبت کردیم و حالا می خواهیم پیش بینی کنیم چه ویژگی های دیگری خواهد داشت.

همه آن چه دوست داریم در ویندوز 12 ببینیم

البته، با عرضه یک نسخه اصلی از ویندوز در راه، نمی توانیم جلوی تصور تمام تغییراتی که باید برای بهبود تجربه ویندوز ایجاد گردد، را بگیریم.

درحالی که ما همه ما این شرکت محبوب و البته سیستم عامل ویندوز 11 را دوست داریم، بدون شک، مایکروسافت می تواند بسیاری از تغییرات را در سیستم عامل ایجاد کند که بخش مهمی از آن ها روتین نرم افزاری در سال 2025 است.

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • به روزرسانی یکپارچه
  • بهبود منوی ویجت ها
  • سفارشی سازی منوی استارت پیشرفته
  • والپیپرهای زنده
  • انتظار یکپارچه شدن کنترل پنل و تنظیمات
  • FancyZones
  • آسان تر شدن حذف نرم افزارها
  • تب های یونیورسال

به روزرسانی یکپارچه

یکی از تغییرات مهمی که مایکروسافت برای ویندوز 11 بیان کرد، این بود که به نصب به روزرسانی های کوچک در پس زمینه می پردازد تا فرآیند کلی کمتر اذیت نماینده باشد.

اگرچه این تغییرات مورد استقبال قرار گرفته اند، اما فرآیند به میزان کافی بی درنگ نیست. شما باید به روزرسانی ها را دانلود و نصب کنید، و سپس باید رایانه را راه اندازی مجدد کنید، که در این زمان رایانه بیشتر تغییرات مربوط به به روزرسانی را اعمال می نماید.

مایکروسافت می تواند از ChromeOS و اندروید بیاموزد که به روزرسانی های بی درنگ ارائه می دهند که بیشتر تغییرات در پس زمینه انجام می گردد.

هرچند هنوز باید دستگاه را راه اندازی مجدد کنید، اما این تقریباً یک راه اندازی معمولی است که کامپیوتر شما با نصب به روزرسانی نو مجدداً راه اندازی می گردد.

ویندوز 11 همچنان شما را مجبور به انتظار نموده و هنگامی که برای نصب به روزرسانی ها راه اندازی مجدد می کنید، مدتی سیستم از دسترس خارج است.

بهبود منوی ویجت ها

منوی ویجت در ویندوز 11 از ظرفیت زیادی برخوردار است، اما تا کنون، مایکروسافت واقعاً آن طور که باید و شاید آن را کامل ننموده است.

برای بیش از یک سال، تنها ویجت های مبتنی بر وب ارائه شده به وسیله مایکروسافت پشتیبانی می شدند و منوی ابزار نیز پر از مقالات اخبار است که به وسیله Microsoft Start ارائه می شوند و به ندرت مفید یا کاربردی هستند. بعلاوه شما نمی توانید آنها را غیرفعال کنید.

به همین منظور، دو آرزویی برای ویجت ها در ویندوز 11 داریم. اولاً، ما بیشتر گزینه های سفارشی سازی برای منوی ویجت می خواهیم.

کاربران باید بتوانند کاملاً پیش بینی نماینده خبرها را غیرفعال نموده و تابلوی ابزار را به طور انحصاری برای ویجت ها استفاده نمایند تا واقعاً برای آنها مفید باشد و از نوسانات بصری پرهیز کند.

علاوه بر این، برای کاربرانی که می خواهند اخبار را ببینند، بخش گجت ویندوز می تواند به عنوان یک خواننده خوراک خبر RSS عمل کند. اخیراً مایکروسافت یک ویژگی مشابه را مستقیماً در Microsoft Edge ایجاد نموده است و داشتن این قابلیت به طور مستقیم در ویندوز امکان دسترسی کاربران به اخبار و مقالات از منابعی که خودشان انتخاب می نمایند، را آسان تر خواهد نمود.

درخواست دیگر این است که ویجت ها را به صورت مستقیم بر روی دسکتاپ ویندوز بیاوریم که در واقعیت نحوه کار ویجت ها در اندروید است.

اگر ویجت ها را دارید، احتمالاً می خواهید به راحتی به اطلاعاتی که ارائه می دهند دسترسی داشته باشید و داشتن آنها به صورت مستقیم بر روی دسکتاپ به طور قابل توجهی در این زمینه یاری می نماید.

ویندوز ویستا و 7 از پیش این قابلیت را داشتند و در حالی که برای همه مناسب نیست، قطعاً می تواند مفید باشد. بعلاوه این چیزی است که اخیراً اپل با macOS Sonoma اعلام نموده است، بنابراین وقت آن رسیده که مایکروسافت هم این کار را انجام دهد.

سفارشی سازی منوی استارت پیشرفته

یکی از نقاط آزاردهنده بزرگ ویندوز این است که منوی آغاز نو پیچیده است و شما را مجبور می نماید که از آن در طراحی دیفالت و بدون گزینه های سفارشی سازی زیاد بهره ببرید.

درحالی که کاشی های زنده ویندوز 10 برای همه مناسب نبودند، اما قطعاً داشتن یک منوی آغاز قابل تغییر میزان برای جای دهی تمام آیکون ها و برنامه هایی که می خواهید، مزایایی داشته و ما دوست داریم این قابلیت را دوباره ببینیم.

بعلاوه عالی خواهد بود که کنترل دقیق تری بر روی تعداد ردیف های موارد مهم و پیشنهادی که می خواهیم ببینیم داشته باشیم تا بتوانیم منوی آغاز را بر اساس آنچه برای شما مفیدتر است تمرکز دهیم.

والپیپرهای زنده

تا پیش ازاین، بک گراند زنده به صورت مدت طولانی ویژگی ای از بعضی سیستم عامل ها مانند اندروید یا macOS بوده اند، اما ویندوز 11 این گزینه را به صورت پیش فرض ارائه نمی داد.

درحالی که بسیاری از برنامه ها تصاویر پس زمینه متحرک برای ویندوز 11 ارائه می نمایند، عالی خواهد بود اگر سیستم عامل این قابلیت را از ابتدا به همراه تعدادی تصاویر متحرک به صورت پیش فرض ارائه داد.

به عنوان مثال، یک تصویر پس زمینه که رنگ آن به تغییر رنگ برای نمایش چرخه روز و شب در واقعیت مشابه باشد، می تواند جالب باشد. بعلاوه عالی خواهد بود اگر بتوانید به آسانی تصاویر GIF یا ویدئوهای خود را به عنوان پس زمینه تنظیم کنید.

انتظار یکپارچه شدن کنترل پنل و تنظیمات

از زمان عرضه ویندوز 10 (و حتی تا حدودی ویندوز 8)، مایکروسافت در حال کوشش برای انتقال تنظیمات از پنل کنترل به برنامه تنظیمات بوده است، اما هنوز کار تمام نشده است.

در ویندوز 11، بسیاری از تنظیمات پیچیده تر هنوز احتیاجمند باز کردن پنل کنترل یا یکی از پنجره های کلاسیک آن هستند و واقعاً از یکپارچگی زبان طراحی کم می نمایند.

به تدریج، ما در نسخه یازده پیشرفت های خوبی دیدیم، اما عالی می گردد اگر مایکروسافت بتواند ویندوز 12 را با حالتی عرضه کند که قابلیت های کامل تری نسبت به نسخه های قبلی داشته باشد.

حتی اگر بعضی پنجره ها نتوانند به یک برنامه تلفیق شوند، بهتر است که مایکروسافت حداقل رابط کاربری را به گونه ای به روز کند که حداقل احساس یکپارچگی داشته باشد. به عنوان مثال، طراحان طرح های کاربری مدرن از مدیر دستگاه نمونه هایی ارائه نموده اند، و این یک گام در جهت درست است.

FancyZones

یکی از ویژگی های موردعلاقه ما در ویندوز 11، Snap Layouts است که نمایش چندین برنامه به صورت هم زمان در تنظیمات مختلف را بسیار آسان تر کرد.

Snap Layouts چندین گزینه معرفی کرد که قبلاً ممکن نبود و این کار را آسان تر کرد تا پنجره های خود را به هر شکلی که ترجیح دهید تنظیم کنید، اما هنوز کمی محدودیت دارد.

نمی توانید به راحتی یک برنامه را در تنظیمات با دیگری جایگزین کنید و کوشش برای کشیدن یک پنجره به لبه های صفحه همواره تضمین نمی نماید که فضای موردنظر خود را بگیرد.

واقعاً مایکروسافت در حال حاضر راه چارهی برای این مسئله دارد، اما به ویندوز 11 ادغام نشده است. یک ویژگی به نام FancyZones به عنوان بخشی از مجموعه نرم افزاری PowerToys وجود دارد که به شما اجازه می دهد تنظیمات سفارشی ایجاد کنید.

این به شما امکان تغییر میزان تمامی منطقه ها را می دهد، ایجاد منطقه ها نو و به خصوص می توانید با نگه داشتن کلید Shift و کشیدن پنجره، برنامه نوی را به هر یک از منطقه های که ایجاد نموده اید بکشید. این یک راه چاره تقریباً کامل است و خیلی مفید است تا به محدودیت PowerToys محدود نگردد.

علاوه بر اضافه کردن قابلیت های موجود FancyZones، مایکروسافت می تواند آن را بهتر با خود ویندوز ادغام کند.

به عنوان مثال، هنگام باز کردن تسک ویو (Task View)، می توانید Snap Layout فعلی خود را در بالای صفحه مشاهده کنید و هر برنامه بازی را به اسلاتی که می خواهید بکشید. به این روش بعلاوه می توانید به راحتی بین Snap Layoutها جابه جا شوید.

آسان تر شدن حذف نرم افزارها

ویندوز 8 برای اولین بار فروشگاه مایکروسافت را معرفی کرد و اگرچه در آن موقع خیلی مجذوب کننده نبود، اما یک مزیت بزرگ داشت.

برنامه ها برای فروشگاه مایکروسافت بسته بندی می شدند که به این معنی بود که می توانند به راحتی نصب و حذف شوند. کافی است دکمه حذف را بزنید و برنامه از کامپیوتر شما بدون مسائل اضافی حذف می گردد.

هر چند این تجربه هنوز برای بیشتر برنامه های فروشگاه معتبر است و مایکروسافت بعلاوه برنامه های بسته بندی شده MSIX را معرفی نموده که در نظریه می توانید آنها را از هر جایی در اینترنت دانلود کنید، اما بیشتر برنامه ها هنوز از این قالب بسته بندی استفاده نمی نمایند و با نصب نماینده های سفارشی همراه می شوند.

بعلاوه به این معنی است که به نصب نماینده های سفارشی احتیاج دارند. اگر مایکروسافت توانایی یک تجربه حذف یکپارچه واقعی را ایجاد کند، این برترین حالت ممکن خواهد بود.

تب های یونیورسال

Sets را به خاطر دارید؟ مایکروسافت این مورد را در سال 2017 برای ویندوز 10 آزمایش کرد و قبل از حذف کامل، چند بار از بیلدهای اینسایدر اضافه و حذف شد.

اساساً همه برنامه های شما را در برگه ها قرار می دهد که می توانید آن ها را به هر شکلی که ترجیح می دهید برای ماندن در جریان کاری خود گروه بندی کنید.

اخیراً، مایکروسافت رویکرد متفاوتی را انتخاب نموده و به بعضی از مهم ترین برنامه های خود، از جمله Windows Terminal، File Explorer و Notepad، ناوبری زبانه دار را اضافه نموده است.

این قطعاً گامی در مسیر درست است، اما ما همچنان می خواهیم ست بازگردد. توانایی گروه بندی همه برنامه های مربوط به یک نوع فعالیت یا کار خاص بسیار منطقی و کاربردی است و زمانی که منوهای زیادی دارید می توانید آن ها را مدیریت کنید.

این تنها چیزی است که می توانیم در خصوص ویندوز 12 در حال حاضر بگوییم. حتی نام آن لزوماً در این مرحله تعیین نیست.

منبع: شبکه چی
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1777

به "همه آن چه دوست داریم در ویندوز 12 ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آن چه دوست داریم در ویندوز 12 ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید