نگرانی مردم از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون کرونا در سنندج

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران/کردستان یکی از مشکلاتی که کادر درمان و مردم در مراکز تجمیعی با آن روبرو هستند، ازدحام جمعیت است؛ در این مرکز بعضی از مراجعین از انتظار بیش از یک ساعته خود برای ثبت نام و نوبت گلایه و هراس دارند.

نگرانی مردم از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون کرونا در سنندج

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

ششمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سالن آزادای شهر سنندج طی هفته جاری با هدف دسترسی آسان و سریع تر شهروندان به واکسن کرونا آغاز به کار نموده است.

این مرکز روزانه مجوز تزریق 1000 دز واکسن را داراست و به همین خاطر شهروندان زیادی طی روز به آن مراجعه می نمایند.

اگر چه یکی از نکات مهم در مراکز تزریق واکسن کرونا این است که تجمع افراد کاهش یابد و این مکان ها موجب چرخش ویروس نشوند، اما یکی از مشکلاتی که کادر درمان و مردم در مراکز تجمیعی با آن روبرو هستند، ازدحام جمعیت است؛ در این مرکز بعضی از مراجعین از انتظار بیش از یک ساعته خود برای ثبت نام و نوبت گلایه داشتند.

میان ازدحام جمعیت در این مرکز، بیشتر شهروندان علاوه بر گلایه از شلوغی و هراس از انتشار ویرورس کرونا، معتقد بودند که تزریق واکسن بهتر از نزدن آن است و عده ای هم با داشتن بیماری های زمینه ای تزریق واکسن را برای خود ضروری می دانستند. بعضی از شهروندان هم بر رعایت استفاده از ماسک بعد از واکسیناسیون تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگاران، دکتر یوسفی رییس مرکز بهداشت شهرستان سنندج، در رابطه با دلیل ایجاد ازدحام جمعیت در این مرکز گفت: کسانی که می توانند وارد سایت سلامت شده و به صورت اینترنتی نوبت بگیرند، به مرکز مراجعه نموده و از طرفی هم افرادی که دسترسی به سایت و اینترنت ندارند، به صورت حضوری از اول صبح به مرکز واکسیناسیون مراجعه نموده و تا باز شدن مرکز، ثبت نام و گرفتن نوبت منتظر مانده و این امر موجب ایجاد ازدحام می گردد.

به گفته وی، درصدی از مردم هم هنگام مراجعه به مرکز، عجله زیادی داشته و به جای نشستن بر جایگاه های چیده شده در سالن سر پا ایستاده و موجب ایجاد بی نظمی و شلوغی می شوند.

یوسفی از مردم درخواست کرد که برای انجام سریع و منظم کار بهتر است نظم را رعایت نموده و بدون عجله و با اطمینان خاطر به مراکز تجمیعی جهت تزریق واکسن کرونا مراجعه نمایند.

تا کنون 450 هزار دز واکسن کرونا به گروه های هدف در استان کردستان تزریق شده است و 15 مرکز تجمیعی در سطح استان راه اندازی شده است.

طبق آخرین اطلاعیه علوم پزشکی استان کردستان، از 6 شهریور ماه جاری شرایط شهرهای سنندج، سقز، بیجار، قروه، کامیاران و دهگلان قرمز، شرایط شهرهای دیواندره و بانه نارنجی و سروآباد هم به رنگ زرد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1256

به "نگرانی مردم از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون کرونا در سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی مردم از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون کرونا در سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید