نابغه شطرنج ایران، تغییر تابعیت را تایید کرد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، علیرضا فیروزجا پیروز به کسب مدال نقره مسابقات سریع شطرنج قهرمانی دنیا شد. او پس از این رقابت ها با بیان اینکه قدردان زحماتی که در ایران برایم کشیده شده هستم، گفت که از این پس برای فرانسه بازی خواهد نمود.

نابغه شطرنج ایران، تغییر تابعیت را تایید کرد

به گزارش ایسنا، فیروزجا با درخشش در روز انتهای پس از ماگنوس کارلسن از نروژ در رده دوم مسابقات سریع شطرنج قهرمانی دنیا ایستاد. 50 هزار دلار، جایزه نقدی نایب قهرمان این بخش از رقابت هاست.

او در این مسابقات سرگئی کاریاکین، سوپر استاد بزرگ روسیه، و نایب قهرمان دنیا در سال 2016 که قهرمان سابق شطرنح برق آسای دنیاست را شکست داد. دیگر پیروزی ارزشمند او در دور انتهای مقابل شهریار ممدیاروف از جمهوری آذربایجان (نفر هفتم حال حاضر دنیا) رقم خورد.

فیروزجا پس از انتها این رقابت ها در پاسخ به اینکه آیا انتظار کسب مدال در این رقابت ها را داشته است؟ گفت: در روز دوم خیلی بد بازی کردم و احتیاج داشتم که روز سوم خیلی خوب بازی کنم. خوشحالم که توانستم این کار را انجام دهم. این با ارزش ترین موفقیتی است که به دست آورده ام.

او درباره احساسش از اینکه دیگر با پرچم ایران بازی نخواهد کرد، گفت: مشکلاتی بر سر راهم قرار داشت اما قدردان زحماتی هستم که در ایران برایم کشیده شد.

اولین سوپر استاد بزرگ ایران در پاسخ به اینکه کدام کشور را برای ادامه فعالیت های شطرنج خود انتخاب نموده است؟ گفت: احتمالاً برای فرانسه بازی خواهم کرد زیرا اکنون آنجا زندگی می کنم.

پیش از این مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج ایران در گفت وگو با ایسنا، در مورد تغییر تابعیت احتمالی فیروزجا و حضورش در فرانسه اظهار نموده بود: فیروزجا در حال حاضر اقامت فرانسه را دارد و ممکن است تغییر تابعیت او حتی برای آمریکا نیز باشد و بخواهد زیر پرچم فرانسه یا آمریکا در مسابقات شرکت کند اما در شرایط کنونی از نظر قانونی تغییر پرچم برای فیروزجا وجود ندارد و حداقل تا شهریور 1400 باید زیر پرچم ایران در مسابقات حضور پیدا کند.

پهلوان زاده اضافه نمود: بنابراین امکان تغییر تابعیت برای او در شرایط کنونی وجود ندارد مگر این که هیات رییسه فدراسیون دنیای رای نهایی را صادر کند که این ورزشکار می تواند تغییر تابعیت دهد، در غیر این صورت شرایط قانونی برای تغییر تابعیت او وجود ندارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 159

به "نابغه شطرنج ایران، تغییر تابعیت را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابغه شطرنج ایران، تغییر تابعیت را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید