معماری هنر سازماندهی فضا است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ کتاب اصول و ضوابط چیدمان در معماری به وسیله نشر دیباگران تهران راهی بازار کتاب شد.

معماری هنر سازماندهی فضا است

توجه و اهمیت در طراحی مناسب فضای داخلی منزل و محیط کار و تأثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش امری است انکارناپذیر. توجه به فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا برعهده دارد. طراحی فضای با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کار کردهای مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت.

استفاده از جداکننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیازهای موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرارگیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، می تواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مسائل آن را حل نماید. معماری داخلی نقش عمده ای در کیفیت بخشی فضای ساختمان ایفا می نماید.

نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوح، نورپردازی، مبلمان و مجموعه عوامل موثر دیگر مشخص کننده زیبایی و کارآمدی فضاهای داخلی هستند. امروزه تاثیر معماری داخلی بر آرامش، راندمان، اثربخشی بسیار بدیهی و لازم به نظر می رسد.

از سوی دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد. اندازه امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را می توان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف کرد. باید دانست که هرکدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنی و روحی خاصی هستند که پاسخگویی به نیازهای آن ها در معماری داخلی در اولویت قرار می گیرد. به همین دلیل مبحث طراحی و دکوراسیون داخلی، اهمیتی خاص یافته و در این کتاب در بخش های مختلف به آن پرداخته شده.

فصل های این کتاب رنگ شناسی، مقیاس انسانی، عناصر داخلی ساختمان، سیستم های محیطی داخلی، نورپردازی و آکوستیک، مصالح، کاربردی ترین سبک های چیدمان در دکوراسیون داخلی و سبک شناسی ملبمان در دکوراسیون داخلی نام دارند.

کتاب اصول و ضوابط چیدمان در معماری به قلم حنانه سادات نورانی به همت نشر دیباگران تهران با قیمت 348 هزار تومان در 390 صفحه منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1760

به "معماری هنر سازماندهی فضا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری هنر سازماندهی فضا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید