معاون استاندار تهران: از هویت سازی شهری در تهران غفلت کردیم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: بعد از انقلاب غیر از چند بنا در تهران نظیر برج میلاد به لحاظ معماری شاهد تحولی شگرف نبودیم و شاید به لحاظ سیاست گذاری در مورد هویت بخشی به شهر و استان تهران کم کار بوده ایم.

معاون استاندار تهران: از هویت سازی شهری در تهران غفلت کردیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران امروز در آئین تجلیل از مهندسین این حوزه اظهار کرد: باید در راستای معماری ماندگار و متمدن گام برداریم و نقش مهندسی پایدار را به خوبی ایفا کنیم؛ تمدن ما با آثار و ابنیه ای که از خود باقی گذاشته ایم شناخته می گردد.

وی گفت: در طول تاریخ قبل از اسلام و بعداز اسلام همیشه شاهد سیر تحول معماری و مهندسی در ابنیه و ساختمان ها در کشور بودیم، اما بعد از انقلاب غیر از چند بنا در تهران نظیر برج میلاد به لحاظ معماری شاهد تحولی شگرف نبودیم و شاید به لحاظ سیاست گذاری در مورد هویت بخشی به شهر و استان تهران کم کار بوده ایم.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار تهران ادامه داد: باید به زیباسازی و پاکیزه نگه داشتن شهر دقت کنیم، متأسفانه امروز در شهر ها شاهد آشفتگی و ناهنجاری در ساخت وساز و طراحی ساختمان هستیم و هیچ گاه نباید به دیدن این مناظر عادت کنیم.

چراغعلی توضیح داد: به صراحت عرض می کنم که در شهر های استان تهران به لحاظ هویت سازی شهری اقدامی انجام نگرفته است و استان تهران را تنها با شهر تهران و آن هم با چند المان خاص می شناسند.

وی اضافه نمود: شاید به خاطر جاذبه های استان تهران و هجمه بعضی افراد سودجو برای زمین خواری همچنین کمبود ها و عقب ماندگی هایی که استان در ابعاد مختلف به ویژه حوزه عمرانی و زیرساخت های حمل و نقل از دیرباز با آن روبرو است عمده فعالیت های شهرداران و مجموعه حوزه معاونت عمرانی استانداری تهران بر روی مقابله با ساخت وساز های غیرمجاز و یا برطرف سایر مسائل عمرانی متمرکز شد و از هویت سازی شهری در استان تهران غفلت کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 984

به "معاون استاندار تهران: از هویت سازی شهری در تهران غفلت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون استاندار تهران: از هویت سازی شهری در تهران غفلت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید