مصوبه ای که منجر به لغو اعزام فوتبال هفت نفره به مسابقات جهانی شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سید شروین اسبقیان در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص علت لغو اعزام تیم ملی فوتبال هفت نفره به مسابقات 2022 قهرمانی دنیا شرح داد و تاکید نمود که برای این رشته فعلا برنامه های داخلی و پیگیری هدفمند آنها مدنظر است.

مصوبه ای که منجر به لغو اعزام فوتبال هفت نفره به مسابقات جهانی شد

وی گفت: طبق مصوبه هیات رئیسه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، از این پس تمام اعزام در رشته های مختلف با اولویت بازی های پاراآسیایی 2022 هانگژو چین و بازی های پارالمپیک 2024 پاریس فرانسه و حضور در این دو رویداد انجام خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان تاکید نمود: کمتر از یک سال به بازی های پاراآسیایی به جای مانده و اولویت ما در این مدت اعزام کاروان کیفی به این بازی هاست. همزمان رقابت های کسب سهمیه برای بازی های پارالمپیک شروع می گردد و بعد از بازی های پاراآسیایی با فشردگی بیشتری پیگیری می گردد. برای فرانسه هم تشکیل کیفی کاروان موردنظر است.

اسبقیان با تاکید بر اینکه بنابراین از این پس تمرکز فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان روی رشته هایی است که در این دو رویداد شرکت خواهند داشت، گفت: فوتبال هفت نفره بعد از بازی های پارالمپیک ریو از لیست این بازی ها حذف شد.این رشته در لیست بازی های پاراآسیایی هم قرار ندارد. بنابراین طبق مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، این رشته و ورزشکاران جزو اولویت ها برای اعزام نبودند و به همین علت حضور آنها در مسابقات قهرمانی دنیا را منتفی کردیم.

وی توضیح داد: موضوع اعزام تیم ها و ورزشکاران با الویت بازی های پاراآسیایی و بازی های پارالمپیک حدود دو هفته پیش در هیات رئیسه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان تصویب شد. همان زمان اعزام تیم ملی فوتبال هفت نفره را منتفی کردیم و موضوع را هم به مسئولان تیم اعلام کردیم.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان با یادآوری اینکه تیم ملی وزنه برداری روز پنجشنبه برای شرکت در مسابقات قهرمانی دنیا راهی گرجستان شد، گفت: وزنه برداری جزو رشته های حاضر در بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک است. به همین علت تا حد توان به حضور بین المللی این تیم به منظور ارتقای رنکینگ ورزشکاران شان و کسب سهمیه آنها یاری می کنیم. هر رشته ای دیگری هم جزو لیست این دو رویداد باشد، از حمایت ما برخوردار خواهد بود.

اسبقیان در عین حال تاکید نمود: البته از فوتبال هفت نفره و رشته هایی که شرایط مشابه این رشته دارند، غافل نخواهیم بود. بحث بی توجهی یا عدم گرایش به این رشته نیست. قرار است فعلا در خصوص فوتبال هفت نفره روی برنامه های داخلی، استعدادیابی، برگزاری مسابقات و .... تمرکز گردد تا به مرور شرایط برای اعزام این تیم هم مهیا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1400

به "مصوبه ای که منجر به لغو اعزام فوتبال هفت نفره به مسابقات جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه ای که منجر به لغو اعزام فوتبال هفت نفره به مسابقات جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید