لافت، بندر بادگیرها در قشم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، بندر لافت

جزیره قشم یکی از دیدنی ترین جزایر ایران است که گردشگران ایرانی زیادی برای تجربه سفری متفاوت و حس و حال بودن در جزایر، این جزیره را برای سفر انتخاب می نمایند. در سمت شمال غربی این جزیره جایی در کنار خلیج زیبای فارس و در مجاورت جنگل های حرا، روستایی زیبا را می بینید که بادگیرهای باشکوهش زبانزد خاص و عام است. این روستا که در میان درختان سرسبز و نخلستان های تماشایی قرار گرفته است روستای زیبای لافت است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره بندر لافت بیشتر بدانید.

لافت، بندر بادگیرها در قشم

در روستای لافت که در شرق جزیره حرا واقع شده است بناهایی را می بینید که در فاصله کمی از هم در کوچه های تنگ و باریک ساخته شده اند. قدم زدن درهمین کوچه ها و شنیدن لهجه شیرین بندری و بوی غذاهای محلی که از خانه ها می آید یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر به این بندر زیباست. در روستا به مردمی بر می خورید که لباس های محلی پوشیده اند و فضایی دلنشین را به وجود آورده اند.

اینکه مردم از چه زمانی این بندر را برای زندگی انتخاب نموده اند به درستی معلوم نیست اما عده ای قدمت زندگی در این روستا را 3000 سال می دانند. در بافت قدیمی چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می نماید بادگیرهای زیبایی است که ظاهری خاص را به وجود آورده اند. در این بندر تماشایی آب و هوایی گرم و مرطوب در انتظارتان است برای همین است که در اینجا خانه هایی با معماری خاص می بینید که کاملا سازگار با شرایط آب و هوایی هستند و درعین حال زیبایی ظاهری خود را هم حفظ نموده اند.

در اینجا هم مثل قسمت های کویری ایران، خانه ها و راهروها با هم ترکیب و به حیاط وصل می شوند تا هوا بتواند به خوبی در همه جای خانه جریان داشته باشد. این روستا با وجود کوچکی آثار تاریخی زیادی دارد که مهمترین آن ها دو قلعه تاریخی قلعه پرتغالی ها و قلعه نادری است. از دیگر جاذبه های تاریخی روستا دو آب انبار تاریخی است که آب مردم را تامین می نماید. در اینجا گورستانی تاریخی می بینید که سنگ نوشته هایی هزار ساله دارد.

از جاذبه های مذهبی روستا دو امامزاده است که مردم برای عبادت های معنوی به آنجا می فرایند. به غیر از همه این ها، در لافت با جاذبه ای منحصربفرد به نام چاه های تلا روبرو می شوید؛ کف همه این چاه ها با لایه ای از گچ پوشیده شده تا مدت زمان بیشتری آب را خنک و سالم نگه دارند. همه آب های سطحی به این چاه ها و آب انبار اصلی ریخته می گردد و نکته جالب درباره این چاه ها این است که می گویند اینجا به تعداد روزهای سال کبیسه یعنی 366 تا چاه داشته و هر روز از یک چاه استفاده می شده است. رزرو هتل قشم به شما امکان اقامت در نزدیکی این بندر را می دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1514

به "لافت، بندر بادگیرها در قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لافت، بندر بادگیرها در قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید