ضرورت آموزش و فرهنگسازی همگانی در شهرهای توریستی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رئیس اتاق کرمان گفت: بازار کرمان ظرفیت و جاذبه های بسکمک دارد که اگر بتوانیم با ادغام خیابان ها و مجموعه های اطراف آن نظیر بازار قلعه محمود، خیابان امام، پیروزی، طالقانی و... یک مجموعه یکپارچه سنتی ایجاد کنیم کمک شایانی برای رونق گردشگری خواهد بود.

ضرورت آموزش و فرهنگسازی همگانی در شهرهای توریستی

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان افزود: در 32 هکتار مجموعه بازار و خیابان های اطراف آن، 25 جاذبه و اثر تاریخی وجود دارد که اگر به یک مجموعه سنتی کامل شامل اقامتگاه، رستوران، مراکز خرید، تفریحی و... تبدیل شود می توان مدت زمان اقامت توریست در کرمان را افزایش داد.

او با بیان اینکه اکنون مدت زمان اقامت گردشگران در کرمان بسیار پائین و در بسیاری موارد کمتر از یک شبانه روز است، ادامه داد: وجود این گونه طرح ها باعث می شود مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز به مربع کرمان، یزد، اصفهان و شیراز تغییر پیدا کند.

رئیس اتاق کرمان همچنین آموزش و فرهنگ سازی مطابق با شهرهای توریستی را ضروری دانست و گفت: باید طرز تفکر، رفتار و برخورد همه شهروندان ازجمله رانندگان تاکسی، رستوران دارها و کسبه در برقراری ارتباط و ارائه خدمات به گردشگران کاملاً استاندارد و به روز باشد.

در ادامه این نشست، رئیس کمیسیون صنایع دستی و گردشگری اتاق کرمان نیز طرح یکپارچه سازی مجموعه ها و خیابان های اطراف بازار را عامل تحول در شهر کرمان عنوان و شرح داد: این طرح می تواند به یکی از قطب های گردشگری سنتی کشور تبدیل شود.

محمدرضا بهرامی اظهار کرد: ایجاد بازارچه تخصصی به همراه کارگاه آموزشی و یا محل عرضه نان و اغذیه محلی، به عنوان گزینه های رونق اقتصادی این طرح پیشنهاد می شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 856

به "ضرورت آموزش و فرهنگسازی همگانی در شهرهای توریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت آموزش و فرهنگسازی همگانی در شهرهای توریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید