سفینه فضایی به ایران می آید ، ایرانی ها منتظر ورود یک خودروی خاص باشند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، براساس اخبار منتشر شده، به نظر می رسد که بهمن موتور به وسیله زیرمجموعه خود یعنی بی ام اسپیس، قصد واردات آواتر 12، جدیدترین و خاص ترین خودروی چینی را داشته باشد.

سفینه فضایی به ایران می آید ، ایرانی ها منتظر ورود یک خودروی خاص باشند

امیرمسعود عابدین- بی ام اسپیس، برند وارداتی گروه بهمن به تازگی اقدامات ورود آواتر 12 را زودتر از سایر خودروهای برقی خود مانند نتا انجام داده و به زودی باید منتظر ورود این خودرو به نمایشگاه های بهمن موتور باشیم. ورود این خودرو با انبوهی از امکانات و مشخصات مجذوب نماینده می تواند تهدیدی برای خودروهای چینی و غیرچینی حاضر در بازار ایران باشد.

آواتر در ابتدا به وسیله چانگان New Energy و نیو در سال 2018 تأسیس شد، اما شرکت نیو به علت مسائل مالی از این همکاری فاصله گرفت. CATL جایگزین نیو در این پروژه شد و 17 درصد از سهام را در اختیار گرفت. چانگان اکنون 40 درصد از سهام را در اختیار دارد و مابقی متعلق به صندوق های سرمایه گذاری مختلف است. در این پروژه هواوی به عنوان تامین نماینده پیشرو عمل می نماید. نادر فقیه زاده، طراح ایرانی و طراح سابق بی ام و، مسئولیت طراحی آواتر 12 را بر عهده داشته است. در حال حاضر، مدل های برند آواتر شامل دو خودرو است: آواتر 11 (SUV) و آواتر 12.

هرچند آواتر 12 به سدان ها شباهت دارد، اما در حقیقت در دسته فست بک ها جای می گیرد. طول این خودرو به 5020 میلی متر، عرض آن 1999 میلی متر، ارتفاع آن 1460 میلی متر و فاصله محوری آن نیز به 3030 میلی متر می رسد.

خودروی تازه آواتر با ارائه رنگ طلایی فلورسنت تازه، به حضور خود در سال تازه ادامه می دهد. این رنگ تازه از رنگدانه هایی که تغییر رنگ می دهند، استفاده می نماید. رنگ ها در زوایای خاص متفاوت خواهند بود. قسمت جلویی آواتر 12 به نوارهای نور LED حاوی 10500 پیکسل مجهز شده که می تواند پس از به روز رسانی OTA طرح های مختلفی را نمایش دهد. در عقب، آواتر فاقد شیشه است که به صندوق عقب اجازه فضای بیشتری را می دهد. خودروهای آواتر از دوربین هایی با وضوح بالا استفاده می نمایند که جایگزین آینه های دید عقب سنتی می شوند.

نسخه محرک عقب آواتر 12 به یک پیشرانه برقی با قدرت 313 اسب بخار مجهز شده است. مدل های AWD به سیستم دو موتوره Huawei DriveONE مجهز شده اند. حداکثر توان آن برای موتورهای جلو و عقب به ترتیب 261 اسب بخار و 308 اسب بخار است. باتری های این خودرو از برند CATL، بردی معادل 650 کیلومتر در مدل AWD و 700 کیلومتر در مدل RWD ارائه می نمایند.

آواتر 12 بعلاوه دارای باتری NMC سه تایی 94.5 کیلووات ساعتی برای مسافت 650 تا 700 کیلومتری (براساس CLTC) است. بالاترین سطح تریم آواتر 12، سیستم تعلیق بادی را نیز ارائه می دهد.

طراحان برای در نمای داخلی این خودرو از داشبورد گسترده ای استفاده کردند که طبق اعلام آواتر به یک سفینه فضایی با بال هایی که تا میانه درهای جلو امتداد پیدا کردند، شباهت دارد. در عرض داشبورد نیز یک نمایشگر باریک قرار گرفته و دو طرف آن نیز محتوای آینه های دیجیتالی را نشان می دهد. صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی در مرکز داشبورد حضور دارد. این خودرو دارای 27 بلندگو و نورپردازی محیطی 64 رنگ با طرح های قابل شخصی سازی است.

در داخل کابین، این خودرو به صورت استاندارد با صندلی های چرمی ناپا عرضه می گردد. صندلی های جلو دارای سردکن و گرمکن و ماساژور هستند. کنسول مرکزی دارای دکمه های فیزیکی است که برای کنترل های ضروری استفاده می گردد.

از سایر ویژگی های کابین می توان به سقف شیشه ای الکتروکرومیک با قابلیت مات و شفاف، صندلی های جاذبه صفر و دریچه های تهویه نامرئی اشاره نمود. چانگان آواتر 12 از سیستم رانندگی پیشرفته هواوی به همراه 29 سنسور مختلف نظیر 3 سنسور لیدار و یک کامپیوتر بهره می برد.

آواتر 12 فاقد شیشه عقب بوده و یک دوربین جایگزین آن شده است؛ در واقع رانندگان از روی آینه دید عقب دیجیتالی می توانند نمای عقب خودرو را مشاهده نمایند.

قیمت مدل های مختلف آواتر 12 از 36800 تا 52500 دلار (از 2 میلیارد و 210 میلیون تا 3 میلیارد و 150 میلیون تومان) متغیر است.

227322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1801

به "سفینه فضایی به ایران می آید ، ایرانی ها منتظر ورود یک خودروی خاص باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفینه فضایی به ایران می آید ، ایرانی ها منتظر ورود یک خودروی خاص باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید