زیباترین وادی ها در عمان

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، در میان کوه های باشکوه، آب های شفاف و نیل گون و نخلستان های حیرت انگیز، وادی ها یکی دیگر از جذابیت های شگفت انگیز عمانند که هم چون بهشتی زیبا مناطق بسیاری را در این کشور در بر می گیرند.

زیباترین وادی ها در عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این مطلب همراه ما باشید تا برای رهایی در دل طبیعت و تجربه ای فراموش نشدنی از کسب آرامش در سفر رویایی تان به عمان با زیباترین وادی های این سرزمین بیش تر آشنا شوید.

وادی شاب (Wadi Shab)

وادی شاب واقع در منطقه الشرقیه (Al Sharqiya) در شرق کشور عمان یکی از دیدنی ترین وادی های این سرزمین است. این وادی در جاده ساحلی صور (Sur) و در 140 کیلومتری شهر مسقط واقع شده است. غار آبی و آبشارهای زیبا، صخره های عجیب و استخری فیروزه ای رنگ از دلایل شهرت این وادی در بین گردشگران به شمار می فرایند. این وادی مکان مناسبی برای انجام تفریحاتی هیجان انگیز از قبیل پیاده روی، صخره نوردی، شنا و کمپینگ است. وادی شاب علاوه بر چشم اندازهای خیره کننده و فوق العاده دارای تنوع زیستی شگفت انگیزی نیز هست.

وادی بنی خالد (Wadi Bani Khalid)

وادی بنی خالد یکی دیگر از وادی های خارق العاده در منطقه الشرقیه در شرق کشور عمان است و حدود 203 کیلومتر با مسقط فاصله دارد. از ویژگی های برجسته این وادی که آن را از وادی های مشابه دیگر متمایز می نماید می توان به وجود غارهایی اسرار آمیز در گوشه و کنار آن و استخرهایی عظیم که آب در تمام طول سال در آن ها جریان دارد اشاره نمود. وادی بنی خالد با چندین کوه باشکوه احاطه شده و از میان چندین روستا عبور می نماید.

وادی العربیین (Wadi al Arabiyin)

این وادی نیز به عنوان یکی از زیباترین وادی های عمان در منطقه الشرقیه واقع شده است. روستاهای اطراف این وادی به میوه های خوش طعم شان نظیر خرما، انبه و لیمو معروف هستند. این وادی با چشم اندازی زیبا داری چندین استخر آب شیرین، آبشار، برکه و صخره های سنگی است.

وادی دم (Wadi Damm)

این وادی زیبا در منطقه الظاهره و در فاصله 45 کیلومتری از شهر عبری واقع شده است. وادی دم یک وادی فصلیست که آب به صورت دائم در آن جریان نداشته و این امر به میزان بارندگی در منطقه بستگی دارد. صخره های هموار با اشکالی منحصر به فرد و پراکندگی پیوندهای آبی در سرزمین های اطراف از شاخصه های اصلی این وادی است. این وادی بهترین فرصت برای سپری کردن روزی سرشار از آرامش در دل طبیعت و برپا کردن یک باربیکیوی حسابی را در اختیارتان قرار می دهد.

وادی الحوقین (Wadi Al Hawqayn)

وادی الحوقین یکی دیگر از وادی های دیدنی عمان در فاصله 150 کیلومتری مسقط است. آبشارهای زیبای همواره جاری و چشمه های آب معدنی وجه تمایز این وادی شگفت انگیز هستند.

وادی ضیقه (Wadi Ad Dayqah)

این وادی از همگرایی حداقل 120 وادی کوچک تر تشکیل شده است و از روستای دماء و الطائیین (Dimma Wa Tayeen) در استان الشرقیه شمالی تا روستای قریات (Qurayyat) در استان مسقط ادامه دارد. این وادی دارای دو سد است که یکی از آن ها عظیم ترین سد کشور محسوب می گردد. وادی ضیقه با وجود آب های جاری شفاف و بلورین در تمام طول سال یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی عمان محسوب می گردد.

وادی طیوی (Wadi Tiwi)

وادی طیوی یکی دیگر از وادی های شگفت انگیز منطقه الشرقیه در عمان است و با وادی شاب نیز تنها 2 کیلومتر فاصله دارد. در کنار آب های زلال و شفاف و کوهستان های حیرت انگیزی که این وادی را احاطه نموده اند وجود مزارع بسیاری روی صخره های اطراف که به دلیل حاصل خیزی خاک این وادی شکل گرفته اند جلوه ای سرسبز و چشم اندازی بهشتی به این وادی بخشیده اند.

وادی دربات (Wadi Darbat)

وادی دربات یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین وادی ها در شهر ظفار در جنوب کشور عمان است و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید تا زیبایی های منحصر به فرد این طبیعت زیبا را به رخ بکشد. هر ساله در فصل خریف (فصل باران های موسمی) از ماه جولای تا سپتامبر (اواسط تیر تا اواسط شهریور) آب های وادی از میان تپه ها عبور می نماید و از کوه ها سرازیر می گردد و گاهی اوقات آبشارهایی زیبا به ارتفاع 30 متر ایجاد می گردد. وادی دربات یکی از جاذبه های دیدنی منطقه است و مکانی بهشتی برای فرار از زندگی روزمره و هیاهوی شهری برای همه دوست داران طبیعت است.

وادی الروضه (Wadi Al Rawdah)

وادی الروضه یکی از شگفت انگیزترین وادی ها در استان موسندام در شمالی ترین نقطه عمان است. این وادی نه تنها برای طبیعت دوستان که برای گردشگرانی که به تمدن و فرهنگ عمان نیز علاقه مندند موهبتی بی همتا محسوب می گردد. راه رسیدن به این وادی تنها با قدم زدن در دل طبیعت زیبا میسر نمی گردد بلکه باید در دل تاریخ و تمدن بی نظیر دنیای باستان عمان قدم بگذارید و با عبور از ویرانه ها، فسیل ها و نقوش اصیل بدوی لذت ببرند.

منبع: ddsafar
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 334

به "زیباترین وادی ها در عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین وادی ها در عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید