روسیه تامین اقتصادی نیروگاه های حرارتی ایران را عهده دار می گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت پاور ماشین روسیه در ملاقات با وزیر نیرو گفت این شرکت آمادگی و علاقه دارد برای تامین اقتصادی و اجرای پروژه های نیروگاهی ایران اقدام کند.

روسیه تامین اقتصادی نیروگاه های حرارتی ایران را عهده دار می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان، به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه که در راس هیاتی به سن پترزبورگ سفر نموده است، صبح امروز در ملاقات با کونیوخوف، مدیرعامل شرکت پاور ماشین درباره توسعه همکاری های دوجانبه و پروژه های این شرکت در ایران به بحث و گفتگو پرداخت.

وزیر نیرو ضمن استقبال از علاقه مندی شرکت پاور ماشین برای همکاری با شرکت های ایرانی، استفاده از وام دولتی روسیه را مهم ترین انگیزه طرف ایرانی در واگذاری ساخت نیروگاه حرارتی سیریک مطرح نمود و از پیشنهاد طرف روسی جهت تامین اقتصادی پروژه های نیروگاهی با استفاده از وام تجاری علاوه بر وام دولتی روسیه استقبال کرد.

مدیرعامل شرکت پاور ماشین روسیه نیز در این ملاقات با اشاره به گشایش اسناد اعتباری و اتمام فرایند اداری و فنی مربوط به احداث چهار واحد نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی در سیریک بندرعباس، از برنامه مشترک این شرکت و وزارت نیرو جهت برگزاری مراسم شروع عملیات رسمی در آینده نزدیک اطلاع داد.

کونیوخوف نسبت به برنامه ریزی و تعهدات این شرکت جهت رعایت جدول زمانبندی انجام پروژه و کیفیت انجام کار تاکید نمود.

وی همچنین از آمادگی و علاقه مندی شرکت پاور ماشین جهت تامین اقتصادی و اجرای سایر پروژه های نیروگاهی از جمله پروژه های بهینه سازی نیروگاه حرارتی رامین اهواز، توسعه سد و نیروگاه گتوند علیا، ساخت سد و نیروگاه خرسان 3 و ساخت نیروگاه حرارتی ایسین اطلاع داد و گفت: این شرکت چند هزار مگاوات پروژه در ایران انجام داده و یا در دست اجرا دارد.

فرایند مذاکرات پروژه ساخت نیروگاه حرارتی سیریک بیش از پنج سال به طول انجامیده و این فرآیند بعد از تغییر پیمانکار سرعت بیشتری به خود گرفت و اکنون در مرحله شروع عملیات اجرایی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو و رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه عصر سه شنبه در راس هیاتی برای شرکت در بیست و چهارمین همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ راهی روسیه شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1148

به "روسیه تامین اقتصادی نیروگاه های حرارتی ایران را عهده دار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه تامین اقتصادی نیروگاه های حرارتی ایران را عهده دار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید