درخواست 60 سازمان حقوقی برای انجام تحقیق درمورد جنایت های سعودی در یمن

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، حدود 60 سازمان حقوقی از سازمان ملل درخواست کردند تا تحقیقاتی را درمورد جنایت های احتمالی انجام شده در یمن انجام دهد.

درخواست 60 سازمان حقوقی برای انجام تحقیق درمورد جنایت های سعودی در یمن

به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، حدود 60 سازمان حقوقی غیر دولتی از جمله سازمان عفو بین الملل و هیومن رایتس واچ از سازمان ملل متحد خواستند تا به سرعت تخقیقاتی بین المللی را درمورد جنایت های احتمالی که در جنگ یمن اجرا شده، انجام گردد.

این سازمان ها با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: رنجی که شهروندان یمنی در معرض آن قرار دارند، ایجاب می نماید تا این تحقیقات برای جلوگیری از فرار مجرمان از مجازات انجام گردد و به همه طرف هایی که مرتکب جنایت شده اند هشدار داده گردد که به خاطر ارتکاب جنایت جنگی و دیگر جنایت های خود تحت محاکمه قرار خواهند گرفت.

این بیانیه می افزاید: مردم یمن نیازمند عدالت هستند و این عدالت از تحقیقات و محاکمه شروع می گردد. اکنون زمان آن فرا رسیده است.

این سازمان های حقوقی بعلاوه بر لزوم مستند کردن مدارک پیش از آن که از بین بروند تأکید کردند.

عربستان سعودی طی 6 سال گذشته، با شروع جنگی ویرانگر علیه ملت یمن، هزاران یمنی را به شهادت رسانده، میلیون ها انسان را از خانه های خود آواره نموده، موجب قحطی و گرسنگی در برخی منطقه ها این کشور شده، بیشتر زیرساخت های یمن را منهدم نموده و جنایت های جنگی متعددی را مرتکب شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1425

به "درخواست 60 سازمان حقوقی برای انجام تحقیق درمورد جنایت های سعودی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست 60 سازمان حقوقی برای انجام تحقیق درمورد جنایت های سعودی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید