تسهیلات صادرات صنایع دستی در استان گلستان 160 درصد افزایش یافت

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان استان گلستان، از رشد 160 درصدی تسهیلات در حوزه های بازرگانی و صادرات صنایع دستی استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

تسهیلات صادرات صنایع دستی در استان گلستان 160 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران از گرگان، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، سارا اخوت گفت: آمار دریافت کنندگان تسهیلات بانکی در حوزه های بازرگانی و صادرات مانند راه اندازی سایت فروش و شرکت های تعاونی در 6 ماه نخست سال گذشته به تعداد 2 نفر و میزان 500 میلیون ریال بوده اما در 6 ماه نخست سال جاری به تعداد 7 نفر و میزان یک میلیارد و 300 میلیون ریال است که در مقایسه با سال گذشته دارای 160 درصد رشد است.

وی همچنین درباره فروش محصولات صنایع دستی گفت: فروش داخلی صنایع دستی در حوزه های مختلفی مانند فروشگاه ها، باجه های فروش، نمایشگاهها، بازارچه های دائمی و موقت ، فروشگاه های اینترنتی و شرکت های تعاونی انجام می شود که فروش محصولات صنایع دستی در 6 ماه نخست سال 1395 دارای 54 درصد رشد و افزایش است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان استان گلستان ابراز امیدواری کرد: فروش داخلی و صادرات به عنوان مکمل یکدیگر می توانند در بالا بردن سطح اشتغال استان موثر باشند.

برپایی آموزش های کوتاه مدت صنایع دستی در گلستان

اخوت همچنین گفت: دوره های آموزش کوتاه مدت صنایع دستی با همکاری بخش خصوصی و ادارات کل زندان ها، فنی و حرفه ای، کمیته امداد و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان برگزار شد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان گلستان گفت: این دوره های آموزشی پیرو تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی و ادارات مذکور برای 386 نفر از هنرجویان علاقمند در رشته های ملیله سازی، معرق چوب، سراجی سنتی، منبت، حصیربافی، طراحی سنتی، بافتنی سنتی، رودوزی های سنتی، گلیم بافی، سوزندوزی ترکمن، تولیدات چرم و قلاب بافی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: انتظار می رود برگزاری این دوره ها علاوه بر توسعه و ترویج رشته های صنایع دستی زمینه های اشتغال پایدار را شامل شده و رونق کسب و کار هنرمندان و صنعتگران را به همراه داشته باشد.

اخوت اظهار کرد: این دوره ها تحت آموزش اساتید مجرب صنایع دستی و مربیان دارنده کارت مربیگری از فنی حرفه ای برگزار و در انتها هر دوره گواهینامه آموزشی به هنرجویان اعطا می شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 281

به "تسهیلات صادرات صنایع دستی در استان گلستان 160 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات صادرات صنایع دستی در استان گلستان 160 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید