تسلط در یادگیری

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، عناصری وجود دارند که تسلط را بسیار لذت بخش می نمایند. روشهایی که معلمان می توانند به راحتی و به طور کارآمد این عناصر را ، همراه با روش هایی برای ارزیابی اثربخشی آنها در بهبود یادگیری دانش آموزان در شیوه های تدریس خود پیاده نمایند.

تسلط در یادگیری

به گزارش خبرنگاران، یادگیری مبتنی بر تسلط یک آموزش جایگزین است که به هر دانش آموز فرصت و فرصت تسلط بر اهداف یادگیری را می دهد. طی چند سال گذشته این رویکرد در بین مربیان شتاب بیشتری گرفته است.

اما برای بسیاری از موضوعات دانشگاهی یا اهداف یادگیری ، یادگیری مبتنی بر تسلط ، بدون یاری فناوری نه مقیاس پذیر است و نه عملی. این امر به ویژه در خصوص حمایت از دانش آموزان متوسطه که با خواندن مشکل دارند ، اتفاق می افتد.

یادگیری مبتنی بر تسلط چیست؟

یادگیری مبتنی بر تسلط ، یک مدل آموزشی است که با احتیاج به تسلط بر مهارت ها و مفاهیم قبل از دستیابی به مطالب جدید ، یادگیری عمیق دانش آموزان را تسهیل می نماید. یادگیری مبتنی بر مهارت که به عنوان یادگیری مبتنی بر شایستگی نیز شناخته می گردد ، نوآوری آموزش تحول آفرین زمان ما نامیده شده است. استراتژی ها و معیارهایی که تسلط را تعریف می نمایند ، از کلاس به کلاس دیگر و موضوع به موضوع متفاوت است ، اما می تواند شامل گروه کوچکی باشد بحث ، کاربرگ و یادگیری آنلاین.

در مقایسه با آموزش سنتی ، یادگیری مبتنی بر مهارت چیزی کمتر از تغییر الگو نیست. این یک گزینه جایگزین برای رویکرد دیرینه آموزش همه دانشجویان به همان دانشجویان در مدت زمان یکسان و حرکت جمعی به مورد بعدی است ، حتی اگر برخی از دانش آموزان آن را به طور کامل دریافت ننمایند.

یادگیری مبتنی بر تسلط ، انتظار منحنی زنگ را از بین می برد که برخی از دانش آموزان سریعتر یاد می گیرند (و احساس کسالت و بی چالشی می نمایند) و دانش آموزان دیگر نیز با توجه به عدم مهارت در مهارتهای خود ، به سختی از بین می فرایند. در مقابل ، فلسفه اساسی یادگیری مبتنی بر تسلط این است که هر دانش آموز می تواند سرآمد باشد و باید فرصتی عادلانه برای دستیابی به پتانسیل خود داشته باشد.

متأسفانه ، معلمان غالباً توانایی ارائه آموزشهای تخصصی را ندارند که دانش آموزان آسیب پذیر که بیشتر در معرض خطر از دست دادن یادگیری هستند ، احتیاج دارند. حتی وقتی دانشجویان با متخصصان و دستیاران کار می نمایند ، این مداخلات اغلب نتیجه ای ندارند زیرا به دلایل اصلی مبارزه یادگیری نمی پردازند.

اگر چه ممکن است واقع گرایانه نباشد که از مربیان بخواهیم تمام زمان آموزش را به یادگیری مبتنی بر مهارت تبدیل نمایند ، ابزاری که مهارت های بنیادی خواندن را به وسیله این روش تضمین می نماید ، می تواند یک بازی تغییر دهنده باشد.

موارد زیر میتوانند به ما یاری نمایند تا فرایند تسلط را آسان تر کنیم:

ایجاد انگیزه

بازخورد فوری و اصلاحی

پاداش های بهینه شده

افزایش اعتماد به نفس با محدود کردن فرصت های ناامیدی و شکست.

پنج عنصر اصلی برای دستیابی به یادگیری در حد تسلط وجود دارد و توجه به آن ها یاری می نماید دانش آموزان بهتر پیشرفت نمایند.

  1. اهداف یادگیری و آموزشی، واضح و شفاف باشند. دانش آموز دقیق بداند که هدف اصلی او در راستای موضوعات آموزش و یادگیری چیست و درنهایت قرار است برای رسیدن به چه هدفی کوشش کند، آموزش ببیند و یاد بگیرد. معلمان و والدین در این زمینه نقش مهمی دارند و می توانند راهنما باشند.
  1. هدف اصلی به اهداف کوچک تر تقسیم گردد. لازم است که دانش آموز بتواند هدف اصلی را به اهداف کوچک تر و دردسترس تقسیم کند و سپس یادگیری را پله پله و مرحله ای تکمیل کند. معلمان و کارشناسان آموزش باید در نظر داشته باشند که فرایند یادگیری مربوط به هرکدام از هدف های کوچک تر به درستی اجرا گردد تا درنهایت، دستیابی به هدف اصلی میسر گردد.
  2. فرایندهای آموزشی برای یادگیری در حد تسلط مقیاس پذیر باشند. این مقیاس پذیری باید برای هر دانش آموز و هر هدف به صورت جداگانه شفاف باشد.
  3. فعالیت ها برای مجریان آموزش و معلمان شفاف باشد. علاوه بر داشتن ویژگی مقیاس پذیری و گسترش پذیربودن اهداف برای دانش آموز، این ویژگی ها باید برای معلمان و مجریان آموزش هم واضح و شفاف باشد تا بتوانند به خوبی نظارت نموده و همچنین پیشروی دانش آموز را برای رسیدن به یادگیری در حد تسلط، اندازه گیری نمایند.
  4. برای سازمان دهی و نمایش داده های مؤثر از روش مناسبی استفاده گردد. برای اجرای تمامی نکات گفته شده روشی طراحی گردد که بتوان به صورت کارآمد موضوعات را رصد کرد و اجرای فرایندهای آموزشی را میسر ساخت. باید پیشرفت یادگیری دانش آموز را مبتنی بر مهارت های مورد احتیاج، داده ها و بازخوردها بلافاصله و به راحتی در دسترس معلمان و مدیران و والدین قرار داد.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 849

به "تسلط در یادگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط در یادگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید