تجهیز فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران/فارس مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد از تجهیز این فرودگاه به یک رادار پیشرفته ADS-B اطلاع داد.

تجهیز فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته

سهراب عزیزی آدینه 3 دی در جمع خبرنگاران گفت: رادار پیشرفته ADS-B با هزینه ای افزون بر چهار میلیارد ریال برای 10 فرودگاه کشور، از آلمان تهیه شده است که یا راه اندازی آن ها پوشش راداری فضای کشور به شکل قابل ملاحظه ای ارتقا خواهد یافت.

او اضافه نمود: فرودگاه بین المللی شهدای لامرد یکی از 10 فرودگاه کشور است که صاحب این سامانه شده است و کارشناسان مهندسی الکترونیک هواپیمایی و ارتباطات و فناوری در حال نصب و راه انداری آن در برج مراقبت پرواز این فرودگاه هستند.

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد بیان نمود: یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی در هوانوردی جهان، ناوبری و کنترل ترافیک هوایی است که تاثیر مستقیم بر ایمنی پرواز دارد.

عزیزی اضافه نمود: هدف از توسعه و بکارگیری این سامانه های نسل تازه افزایش دقت در معین موقعیت هواپیماها، کاهش هزینه، بهبود یاری رسانی به هواپیماها در شرایط اضطرار، استمرار و تداوم خدمات نظارتی و افزایش توانایی کنترلرهای مراقبت پرواز در معین موقعیت لحظه ای هواپیماها است.

او گفت: سامانه ناوبری و نظارتی ADS-B یکی از مهمترین سامانه های نسل تازه است که بر اساس کمیته تخصصی RTCA SC-186 توسعه و تدوین داده شده است و تا 15 سال آینده همه کشورهای جهان بعنوان یک سامانه پیشرفته از آن بهره خواهند برد.

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد اظهار کرد: ADS-B، موقعیت دریافت شده از GPS را با اطلاعات دیگری نظیر نوع هواپیما، سرعت، شناسه هواپیما، نحوه چرخش، کاهش یا افزایش ارتفاع را به صورت کد دیجیتالی ارسال می نماید.

عزیزی بیان نمود: از آنجایی که نرخ بروزرسانی اطلاعات چندین برابر سامانه های دیگر بوده و دقت بالایی از موقعیت پرنده ارائه می نماید، می توان ناوبری بسیار خوبی از وسیله پرنده داشت که در نتیجه آن ایمنی پرواز بطور قابل توجهی افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1423

به "تجهیز فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید