تالاب صورتی و رازهای آن

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تالاب صورتی شما را مجذوب خود می کند این تالاب با رنگ زیبا و موجودات شگفت انگیز سفری خیال انگیز برای شما رغم می زند.

تالاب صورتی و رازهای آن

تالاب لیپار که به تالاب صورتی نیز معروف است، یکی از جاذبه های منحصربه فرد طبیعی کرانه دریای عمان است، که فقط چهار نمونه مشابه از آن در جهان وجود دارد.جذر و مد قرمز در چابهار، از جمله دیدنی های سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان است که افراد زیادی را برای بازدید به سوی خود جذب می کند. اوج زیبایی این پدیده در دره لیپار قابل مشاهده است، جایی که به آن تالاب صورتی می گویند. اگر رنگ قرمز این پدیده و شگفتی های عملی آن برایتان سوال است در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

دلیل صورتی بودن تالاب لیپار

تالاب صورتی لیپار تالابی محصور بین دو کوه است که رنگ متفاوت و نیز طبیعتی مثال زدنی دارد. وجود پلانکتون های گیاهی زیاد در منطقه (حدود 90 درصد) و فراوانی مواد آلی و معدنی که از طریق رودخانه های متصل به خلیج به این حوزه هدایت می شوند، باعث افزایش زیاد تولید بیولوژیکی در بعضی از فصول سال شده است. این عوامل به همراه جریانات دریایی حاصل از طوفان های مونسون (طوفانی است که هر سال از خرداد ماه تا مهر ماه در هندوستان و هندوچین جریان دارد و از ویژگی های منحصربه فرد حوزه اقیانوسی دریای عمان است) موجب افزایش بیش از حد تعداد پلانکتون های گیاهی در ماه های بعد از فصل مونسون (که از اواسط خرداد شروع تا اواسط شهریور ادامه خواهد داشت) می شود و این تعداد در آذرماه به حداکثر میزان خود می رسد.

بافت طبیعت و گونه های جانوری

رویش گونه های بلوط و گزنه در آب، صحنه فوق العاده زیبایی خلق کرده که نمونه آن در ایران کمتر دیده می شود. وجود پرندگانی چون چنگر، فلامینگو، کشیم، انواع حواصیل، طاووسکن، باقرقره، تیهو، عقاب دشتی، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. علاوه بر این در این منطقه پنبه های وحشی می روید که مردم منطقه از آن تشک و بالشت تهیه می کنند. کنار این تالاب زیبا نیز دشتار واقع شده است که بومیان به آن عروس نیز می گویند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 724

به "تالاب صورتی و رازهای آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب صورتی و رازهای آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید