تارا تاییدیه استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را دریافت کرد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، عابران پیاده در میان کاربران جاده ای به عنوان آسیب پذیرترین گروه در معرض خطرات محسوب می شوند؛ زیرا تصادف یک وسیله نقلیه با عابر پیاده تقریبا به صورت اجتناب ناپذیری منجر به جرح یا فوت عابر پیاده می شود.

تارا تاییدیه استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را دریافت کرد

محسن رضایی منش از پیروزیت محصول تارا در آزمون های ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده ای (Pedestrian Safety Test) اطلاع داد و گفت: نتایج این آزمون مورد تایید مراجع رسمی بین المللی قرار گرفته است.

خودروی ایران خودرو تارا بر اساس پلتفرم PF1 گروه خودروسازی پژو-سیتروئن (PSA) طراحی شده و اصطلاحاً نسخه ایرانیزهٔ پژو 301 است. بر اساس اطلاعات اعلام شده در سایت رسمی گروه صنعتی ایران خودرو، خودرو تارا در ابتدا با پیشرانه EC5 تنفس طبیعی و با دو گیربکس دستی و اتوماتیک به مشتریان عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: این آزمون ها در مراکز تست معتبر اروپایی مانند اسپانیا و آلمان، منطبق با استانداردهای روز بین المللی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مراجع صدور تاییدیه اروپایی ایمارک (E-mark) صورت گرفته و تارا با کسب نتایج عالی پیروز شد تمامی الزامات استانداردهای مربوط را تامین نموده و مورد تایید قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: تحویل لیفان X70 به مشتریان شروع شد

در این تست با بهره گیری از مدل سازی قسمت های مختلف بدن انسان آزمون را به طور جداگانه بر روی هرکدام از اعضای حساس بدن که ممکن است در یک تصادف آسیب ببیند، انجام می دهند.

رضایی منش، با تاکید بر توجه به ایمنی عابر پیاده علاوه بر سرنشینان در استانداردهای روز جهان، اضافه کرد: آزمون ایمنی عابر پیاده که شبیه سازی تصادف خودرو با عابر پیاده است، بر اساس استانداردهای اروپایی ECE- R127 و 78/ 2009/EC انجام می گردد؛ این آزمون دارای دو بخش اصلی برخورد سر با نقاط مختلف درب موتور و برخورد پا با نقاط مختلف سپر است.

مدیر مهندسی خودرو در پروژه تارا با بیان این که خودروی تارا، با هر دو استاندارد مورد تست و تایید قرار گرفته، گفت: مراحل قانونی صدور تاییدیه رسمی ایمارک اروپایی کارسازی شده است. بعلاوه علاوه بر انجام تست های آزمایشگاهی، محاسبات عددی و شبیه سازی های مهندسی تصادف عابر پیاده نیز، در مراحل مختلف طراحی و فراوری خودروی تارا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: واردات خودرو از چه زمانی آزاد می گردد؟

لازم به ذکر است، استاندارد ایمنی عابر پیادهECE -R127 از استانداردهای روز اروپا و یکی از الزامات ورود به بازار این کشورها به شمار می رود. با نتایج کسب شده از آزمون های این استاندارد، محصول تارا آمادگی ورود به بازار اروپا را دارد.

***

شما می توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1584

به "تارا تاییدیه استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تارا تاییدیه استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید