این کلیسا قصد تکمیل شدن ندارد!

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، مرتفع ترین بنای مذهبی جهان با قامتی افراشته، شکوه و عظمت خاصی را مهمان چشمان تماشاگران می نماید.

این کلیسا قصد تکمیل شدن ندارد!

بارسلونا خود به تنهایی یکی از عجیب ترین شهرهای دنیاست. اما این شهر در دل خود عجایب دیگری نیز پنهان نموده است. یکی از عجایب این شهر بلندترین مکان مذهبی دنیا یعنی کلیسای لا ساگرادا فامیلیا است. در این بخش از مجله گردشگری دلتا شما را به تماشا کلیسایی عجیب دعوت می کنیم.

بلندترین مکان مذهبی دنیا

این بنای با عظمت و زیبا در شهر بارسلونا با آن ابهت و شکوه خاصش قرار است پس از انتها ساخت حدود صد و هفتاد متر ارتفاع داشته باشد.

تاریخچه ساخت بلندترین مکان مذهبی دنیا

در سال 1882 با چاپ یک رمان ایده ساخت این کلیسای بزرگ رقم خورد. آنتونی گائودی معمار این سازه با شکوه در ساخت این کلیسا سبک گوتیک را با سبک ابداعی خود تلفیق نموده تا سازه ای منحصر به فرد در تمام دوران خلق کند. او معتقد بود که هیچ سازه دیگری نباید در شهر بارسلونا از این کلیسا بلندتر باشد.

معماری کلیسا

گائودی با خطوط راست برای استفاده در ساخت کلیسا مشکل داشت. وی با الهام گرفتن از قلل عجیب کوهستان مقدس منتسرات مشغول به ساخت برج های انحنادار کلیسا شد، کلیسایی که نود و پنج متر طول، شصت متر عرض و سیزده هزار نفر گنجایش داشت. رنگ و نور نیز در معماری این کلیسا نقش بسزایی را ایفا می نمایند. هر یک از هجده برج کلیسا معنای خاص خود را دارد.

نمادها و سمبل ها

در ساخت این بلندترین مکان مذهبی دنیا نمادها و سمبل های زیادی به کار رفته است. مثلا دو ستون بلند داخل کلیسا مانند درختان بزرگ الجثه ای هستند که نگهداری از کل این مجموعه بزرگ بر دوش آن هاست. یک لاک پشت آبی روی یکی از ستون ها و یک لاک پشت خاکی روی ستون دیگر حکاکی شده که نشانه بالانس بین زمین و دریا هستند. چهار برج اطراف آن نشان دهنده چهار انجیل است. برج بالای محراب نیز با ستاره ای مزین شده که نمادی از حضرت مریم مقدس است و دوازده برج دیگر و دوازده زنگ به کار رفته در ساخت کلیسا هم نشان دهنده حواریون هستند.

دسترسی به کلیسا

برای رسیدن به این کلیسای زیبا که در مرکز شهر بارسلونا و در خیابانی به نام Carrer de Mallorca واقع شده می توانید از متروهای خط پنج و دو این شهر بهره ببرید. با این وجود در هر کجای شهر که باشید نمایی از این شاهکار بی نظیر در مقابل چشمان شما قرار خواهد داشت.

بازدید از کلیسا

این سازه بی نظیر با تمام نواقص خود در حالی که هنوز در حال ساخت است، سالانه چیزی حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر را به شهر بارسلونا می کشاند. با وجود اینکه ساعات بازدید از کلیسای لا ساگرادا فامیلیا در ماه های مختلف سال فرق دارد اما بازدید از آن همه روزه امکان پذیر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شادترین گورستان دنیا کجاست؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1706

به "این کلیسا قصد تکمیل شدن ندارد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "این کلیسا قصد تکمیل شدن ندارد!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کلیسا قصد تکمیل شدن ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید