امضای تفاهم نامه همکاری بین موزه پوشکین روسیه و نیاوران ایران

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سند تفاهم نامه همکاری بین موزه دولتی الکساندر پوشکین روسیه با موزه نیاوران ایران همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به مسکو امضا شد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین موزه پوشکین روسیه و نیاوران ایران

تسنیم: سند تفاهم نامه همکاری بین موزه دولتی الکساندر پوشکین روسیه با موزه نیاوران ایران همزمان با سفر دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان به مسکو، در مراسمی به امضای امیر رضا شریف نیا، مدیر موزه نیاوران و مارینا لوشاک، رئیس موزه دولتی پوشکین رسید.

براساس این یادداشت تفاهم نامه که امروز 18 خرداد 1400 به امضا رسید، قرار است موزه های نیاوران و پوشکین در زمینه آموزشی، پژوهشی، برگزاری نمایشگاه های مشترک و تبادل آثار تاریخی به منظور نمایش در دو کشور همکاری نمایند.

موزه دولتی الکساندر پوشکین یکی از قدیمی ترین موزه های هنر ملل در روسیه و دنیا است.

موزه ای با قدمت بیش از یک قرن که در حال حاضر بیش از 670هزار اثر هنری، از جمله تابلوهای نقاشی، مجسمه، آثار باستانی، سکه و اشیا مربوط به دوره های مختلف تاریخی در آن نگهداری می گردد.

مجموعه ای غنی از عتیقه جات قرون وسطایی و دوره رنسانس، آثار مصر باستان و عهد عتیق، تابلوهای نقاشی اروپا از قرن هشتم تا هجدهم میلادی، آثار هنر یونان و روم باستان در طبقات مختلف این موزه به تماشای عموم گذاشته شده است.

عملیات ساخت این موزه از سال 1898 میلادی شروع و پس از 14 سال، در سیزدهم ژوئن 1912 میلادی با حضور امپراتور نیکلای دوم آخرین تزار روسیه، افتتاح شد.

در سال 1932 میلادی نیز عنوان موزه دولتی را دریافت کرد و 5 سال بعد بطور رسمی نام الکساندر پوشکین، شاعر و ادیب عظیم روسی، برای آن انتخاب شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1177

به "امضای تفاهم نامه همکاری بین موزه پوشکین روسیه و نیاوران ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری بین موزه پوشکین روسیه و نیاوران ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید