افزایش شتاب خودرو با چه روش هایی امکان پذیر است؟

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، اگر از شتاب پایین و سرعت کم خودروی خود خسته شده اید، با ما همراه باشید تا 4 روش ساده و کم هزینه برای افزایش شتاب خودرو را به شما آموزش دهیم.

افزایش شتاب خودرو با چه روش هایی امکان پذیر است؟

خبرنگاران - نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیشتر برند های خودروسازی داخلی به علت مسائل امنیتی، ایمنی و محیط زیست با استفاده از بعضی از روش های محدود نماینده، در نهایت اندازه سرعت و شتاب خودروی شما را به شدت محدود می نمایند.

در این صورت شما باید از روش های دیگری بهره ببرید تا بتوانید به اندازه قابل توجهی به افزایش شتاب خودرو خودتان یاری قابل توجه ای داشته باشید.

چطور می توان باعث افزایش شتاب خودرو شد؟

عواملی که به جهت بالا بردن اندازه شتاب و سرعت در خودرو ها استفاده می شوند، تعداد بالایی دارند و آنالیز آن ها در یک مطلب صرفاً کار درست و بسزایی نیست!

چراکه در این روش ما می خواهیم به معرفی 4 نمونه از بهترین روش هایی بپردازیم که با بهره گیری از آن می توانید به اندازه قابل توجه ای به شتاب و بعلاوه سرعت خودروی خود یاری کنید.

1. تنظیم کنترل نماینده دریچه گاز

تنظیم کنترل نماینده دریچه گاز یکی از اولین موارد مهم و تاثیر گذار در جهت افزایش اندازه سرعت و شتاب در خودرو های نسل تازه است.

در خودرو های نسل قدیم به علت آن که تنظیم دریچه گاز به صورت دستی و مکانیکی بود، صرفاً شاهد کاهش شتاب و سرعت خودرو بودیم.

اما در نسل های تازه به علت آن که کنترل دریچه گاز به وسیله کامپیوتر خودرو یا همان ECU انجام می گردد می توان شاهد افزایش سرعت و شتاب در این نوع از خودرو ها بود. اما چطور؟

توجه داشته باشید که در خودرو هایی که کامپیوتر یا همان ECU وجود دارد، زمانی که شما پا بر روی پدال گاز می فشارید، ECU بر اساس موقعیتی که به آن ارسال شده است می تواند کنترل خوبی بر اساس تنظیم باز و یا بسته نمودن دریچه گاز داشته باشد.

2. کاهش وزن خودرو

وزن، از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در افزایش شتاب خودرو است که با کاهش آن می توان به افزایش شتاب و سرعت خودرو اضافه کرد. در حالت کلی روش های متفاوتی برای این موضوع وجود دارد و شما می توانید با استفاده از ترفند هایی که وجود دارد، به کاهش وزن خودروی خود یاری کنید.

اما باید بدانید که کم نمودن وزن باید به صورت کاملاً اصولی و حرفه ای انجام گردد! بنابراین توصیه می کنیم حتماً از یک مکانیک ماهر در این امر بهره ببرید.

یکی از روش های جالبی که می توان به کاهش وزن خودرو یاری نمود، حذف باربند و تعویض ترمز های فابریک خودرو با ترمز های روتور دوتایی است.

3. تعویض چرخ دنده ها

تعویض چرخ دنده ها می تواند برای افزایش شتاب و سرعت خودروی شما معجزه کند!

جالب است بدانید که در موتور خودرو ها چرخ دنده ها در ابعاد کوچک و عظیم قرار گرفته اند.

در خودور هایی که در موتور آن ها از چرخ دنده های عظیم استفاده شده است، می توان شاهد سرعت بیشتر، شتاب کمتر و مصرف سوخت پایینی در مقایسه با آن دسته از خودرو هایی بود که در موتور آن ها چرخ دنده های کوچک وجود دارد؛ بنابراین یکی از ساده ترین راهکارها، تعویض چرخ دنده های عظیم به کوچک در جهت افزایش سرعت و شتاب خودرو است.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که حتماً این فرایند باید به وسیله یک مکانیک باتجربه و ماهر انجام گردد تا در آینده مسائلی برای نحوه کارکرد خودروی شما به وجود نیاید.

4. توجه به بهبود شرایط آیرودینامیک

همیشه خودرو های اسپرت و سوپر اسپرت، طراحی و ظاهری به شدت مجذوب کننده و دیوانه نماینده ای دارند! این طراحی خاص، تنها و تنها به علت زیبایی نیست و ریشه در عوامل مختلف آیرودینامیکی دارد.

این سبک از طراحی ها در نهایت می تواند به افزایش شتاب خودرو ختم گردد.

موضوعی که در این بخش می خواهیم به معرفی و آنالیز آن بپردازیم، آنقدری مهم است که از آن به اسم یک رشته تحصیلی در مقاطع تکمیلی یاد می گردد دانشجویان با پاس نمودن درس هایی که رد این رشته وجود دارد می توانند به خوبی شرایط آیرودینامیکی یک خودرو را تحلیل نمایند.

اما چطور می توان با توجه به این که ما نمی توانیم شکل آیرودینامیک خودرو را تغییر دهیم، فرایند هایی را انجام دهیم که در نهایت به افزایش شتاب خودرو منتهی گردد؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است! شما باید فرایند هایی را انجام دهید که شکل ظاهری خودرو کمی تغییر پیدا کند.

به اسم مثال حذف باربند از ساده ترین مسائلی است که می تواند طراحی آیرودینامیکی خودرو را دچار تغییر کند و باعث افزایش اندازه شتاب و بعلاوه سرعت در خودرو ها گردد.

نکته دیگری که در این بخش وجود دارد، این است که شما می توانید به سادگی با تغییر ارتفاع خودرو (با تغییر در فنر های آن) کاری کنید که اندازه خروج هوا از بخش زیرین کمی کم گردد!

که این موضوع در نهایت باعث افزایش اندازه شتاب و کاهش مصرف سوخت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: بیت ران
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1205

به "افزایش شتاب خودرو با چه روش هایی امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شتاب خودرو با چه روش هایی امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید