استفاده از عسل جهت برطرف سرفه در بچه ها

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، اثر بخشی عسل در تسکین سرفه در بچه ها بوسیله آزمایشات بالینی به اثبات رسیده است. به منظور مقابله با سرفه در بچه ها، عسل بسیار بهتر از داروهای ضد سرفه بدون نسخه عمل می نماید. این مقاله اطلاعاتی در

استفاده از عسل جهت برطرف سرفه در بچه ها

مترجم: رزیتا ملکی زاده

اثر بخشی عسل در تسکین سرفه در بچه ها بوسیله آزمایشات بالینی به اثبات رسیده است. به منظور مقابله با سرفه در بچه ها، عسل بسیار بهتر از داروهای ضد سرفه بدون نسخه عمل می نماید. این مقاله اطلاعاتی در مورد درمان سرفه کودک خود با عسل در اختیارتان قرار می دهد. عسل قدیمی ترین ماده شیرین کننده بوده که از خواص درمانی برخوردار است. اثربخشی عسل در تسکین سرفه، درمان زخم و علائم پوستی در طب سنتی به ثبت رسیده است. عسل منبعی از قند، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. سرفه شرایطی است که در کودکی به طور مکرر رخ می دهد، بطوریکه تقریباً همه ما در کودکی دچار این عارضه شده ایم. سرفه واکنش ارادی بدن جهت از بین بردن مخاط، مواد محرک و سایر مواد خارجی از راه های هوایی است. در موارد نادر، سرفه شدید و مزمن می گردد. با این حال، این شرایط خواب طبیعی و فعالیتهای روزانه کودک را تحت تأثیر قرار نمی دهد. صدای خشک و کوتاه سرفه موجب آزار سایر اعضای خانواده هم می گردد. بنابراین استفاده از عسل جهت برطرف سرفه در بچه ها درمان طبیعی این عارضه به شمار میرود.

خواص دارویی عسل

می توان استفاده انسان از عسل را به 8000 سال پیش نسبت داد. عسل قدیمی ترین ماده شیرین کننده بوده که از خواص درمانی برخوردار است. اثربخشی عسل در تسکین سرفه، درمان زخم و علائم پوستی در طب سنتی به ثبت رسیده است. عسل منبعی از قند، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. خواص دارویی عسل به آنتی اکسیدانهای موجود و خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن نسبت داده می گردد. این خواص دارویی از عسل درمانی معتبر برای سرفه در بچه ها می سازد.

چگونه از عسل برای درمان سرفه کودک استفاده می گردد؟

داروهای ضد سرفه و سایر داروهای برطرف سرفه عاری از عوارض جانبی نیستند. و بچه ها نسبت به دارو حساس تر بوده در نتیجه داروهای خانگی جهت تسکین از سرفه، جایگزینهای بهتری برای آنها به حساب می آیند. طبق راهنمای ارائه شده به وسیله FDA (سازمان غذا و دارو)، داروهای بدون نسخه برای بچه ها زیر 6 سال بی خطر نیستند. در نتیجه، والدین ترجیح داده به راه های طبیعی درمان سرفه متوسل شوند. عسل گزینه درمانی جایگزینی است که می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

نکته محتاطانه ای که درخصوص استفاده از عسل جهت برطرف سرفه در بچه ها بایستی رعایت گردد این است که نبایستی به نوزادان زیر 1 سال داده گردد. مطالعات اجرا شده نشان می دهند که عسل حاوی اسپورهای بوتولینوم است که به اسم عامل بروز بوتولیسم (نوعی مسمومیت غذایی) خصوصاً در نوزادانی که هنوز دستگاه گوارش شان تکامل نیافته است، عمل می نماید. راه های متعددی جهت استفاده از عسل به منظور درمان سرفه وجود داشته که از آن میان در زیر به بعضی اشاره می گردد.

بیشتر بخوانید: عسل داروی ضد سرفه

عسل جهت برطرف سرفه شبانه

مطالعه ای به منظور آنالیز اثربخشی عسل گندم سیاه در برطرف سرفه شبانه در بچه ها (با گروه سنی 2 تا 18 سال) انجام شد. شرکت کنندگان بچه های بودند که از عفونت تنفسی همراه با سرفه و مشکل در خوابیدن در 1 هفته گذشته رنج می بردند. یک دوز عسل گندم سیاه یعنی در حدود 5 تا 10 میلی لیتر نیم ساعت قبل از خواب به بچه ها داده شد. نتیجه آن بوده که آنها از سرفه شبانه تسکین یافتند.

استفاده از عسل مانوکا

مارکهای مختلفی از عسل در بازار موجود است. با این حال، عسل مانوکا با لوگوی UMF (فاکتور یا عامل مانوکا منحصر بفرد) به جهت کاربردهای درمانی محبوبیت فراوانی را بدست آورده است. این عسل با دارا بودن خواص ضد باکتریایی قوی، به اسم یک داروی قوی در طب جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور درمان کودک، یک قاشق چایخوری از این عسل را هر روز قبل از خواب به کودک داده تا زمانی که سرفه به طور کامل ناپدید گردد.

عسل با لیمو

همه بچه ها طعم و مزه عسل را دوست ندارند. در چنین شرایطی می توانید معجونی با استفاده از آب گرم، عسل و لیمو جهت برطرف سرفه بچه ها تهیه کنید. عسل و لیمو ترکیبی عالی جهت مبارزه با سرفه در بچه ها به شمار می فرایند. در حالی که لیمو پی هاش (PH) بدن را خنثی می سازد، عسل پاتوژنهای مسبب این عارضه را از بین می برد. بنابراین، محلولی را با مخلوط عسل خالص، آب لیمو تازه و آب گرم تهیه نموده و اجازه دهید کودکتان آن را بنوشد.

چای گیاهی با عسل

فوائد سلامتی بخش چای گیاهی در درمان سرماخوردگی و سرفه نیازی به معرفی ندارد. این درمان جایگزین بعلاوه جهت درمان سرفه بچه ها مفید است. 1 فنجان آب را جوشانده یک دوم قاشق غذاخوری برگ ریحان را به آن افزوده اجازه دهید به مدت 4 دقیقه خیس بخورند. بعلاوه می توانید یک قاچ لیمو تازه را به آن افزوده و به کودک خود دهید. این چای ریحان با عسل به کاهش سرفه فرزندتان یاری خواهد نمود.

به این ترتیب، می توانید از عسل جهت درمان سرفه در بچه ها بدون نگرانی از عوارض جانبی مانند خواب آلودگی و سرگیجه همراه با دارو بهره ببرید. عسل اثری تسکین دهنده در گلو داشته و سرفه را برطرف می سازد. علاوه بر آن، اجتناب از مواد آلرژی زایی مانند گرد و غبار، موی بدن حیوانات خانگی، گرده و دود به منظور درمان سرفه هم در بچه ها و هم بزرگسالان لازم است.

منبع مقاله :

برگرفته از سایت بازل

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1320

به "استفاده از عسل جهت برطرف سرفه در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از عسل جهت برطرف سرفه در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید