شروع گردشگری سد ها تا خاتمه سال

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو گفت: تا سرانجام سال چند سد برای توسعه گردشگری در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

شروع گردشگری سد ها تا خاتمه سال

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، قاسم تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری در مورد اقدامات اجرا شده برای توسعه گردشگری در حوزه آب گفت: با چند آژانس گردشگری برای ایجاد تور های آبی مذاکره نموده ایم و به نظر می رسد که مردم تمایل زیادی برای آشنایی با نحوه تامین آب آشامیدنی داشته باشند.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با بیان این که در کشور 182 سد ملی و بزرگ وجود دارد، ادامه داد: منظور از سد ملی سد های بزرگی است و تعداد سد های موجود در کشور بسیار بیشتر از این تعداد می گردد که غالبا این سد ها ظرفیت استفاده گردشگری را دارند.

وی با تاکید بر این مساله که تا به امروز استفاده بهینه از فضا و مخازن سد ها برای گردشگری صورت نگرفته است، توضیح داد: اخیرا که رییس جمهور به این مساله تاکید داشتند استفاده از ظرفیت گردشگری سد ها را مورد توجه قرار داده ایم؛ این در شرایطی است که برای احداث یک سد بیش از چند هزار میلیارد تومان هزینه باید صرف گردد و ما باید بتوانیم از این سرمایه گذاری های بزرگ در جهت توسعه گردشگری کشور بهره بگیریم.

به گفته تقی زاده خامسی ایران به لحاظ آب و هوا و اقلیم در شرایطی واقع شده است که در تمام فصول می توان از سد های آن استفاده کرد و در تمام استان های سد هایی وجود دارد که قابلیت گردشگری را دارند.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با تاکید بر این مساله که اکنون مطالعه روی سد ها را شروع نموده ایم و امیدواریم نهایتا تا انتها سال چند سد را در اختیار بخش خصوصی برای توسعه گردشگری قرار دهیم، توضیح داد: سد سردشت اولین سدی است که در این حوزه تمام کار آن اجرا شده و نهایتا تا انتها سال در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد و تا به امروز نیز 25 شرکت از این طرح استقبال نموده اند که به زودی کار های مناقصه آن انجام خواهد شد.

به گفته تقی زاده خامسی تنها درخصوص سد هایی که آب شرب از آن ها تامین می گردد، سخت گیری خواهیم داشت، اما برای مابقی سد ها وزارت نیرو به جز لزوم توجه به مسائل زیست محیطی سخت گیری چندانی به بخش خصوصی نمی کند.

وی با بیان این که دریاچه سد کرخه دو برابر سد ارومیه است، اظهار کرد: این مساله نشان می دهد که حتی می توانیم در جذب گردشگر خارجی نیز فعال باشیم. آن چیزی که ما به دنبال آن هستیم این است که از این فضا ها و ظرفیت ها استفاده گردد و مردم شناخت بیشتری نسبت به نحوه تامین آب پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 154

به "شروع گردشگری سد ها تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع گردشگری سد ها تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید